Ett tips bara.

Här kan du länka in bilder på din GT.
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Ett tips bara.

Inlägg av Dajjmen »

Tjabba alla. tyckte att bannern såg lite tråkig ut och fel på pixlarna så jag tänkte att vi kunde kanske ändra den, så den blir lite mer intressant. Nu är jag inget PS proffs men snickrade ihop en test. Säkert någon här som är bättre som kan göra en snyggare. Det var bara ett tips.

Bild

Ha det bra. Dajjmen
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Men min älskling är ju inte med på bilden, känns väldigt orättvist... *ler* Snygg! Edis kan ju utlysa en liten tävling om vem som gör snyggaste "Banner 2008" eller nåt. Så kan vi rösta.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det är inte pixelfel på bilden, det är en vektorisering av bilen som jag har klabbat en hel del med för att skapa något annourlunda.

Jag vill inte verka snäsig och sur, men jag har lagt ner otrolig med timmar på hemsidan och forumet och då vill jag inte få rekommendationer att ändra på saker och ting. Ett färdigt förslag kan jag tänka mig, men samtidigt så ser jag det som ett privilegium att få ha sidan som jag har skapat den. Det är alltid kul när folk tar tag i saker och ting, men jag har väldigt svårt för när det pillas i saker som redan finns.
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Edis skrev:Det är inte pixelfel på bilden, det är en vektorisering av bilen som jag har klabbat en hel del med för att skapa något annourlunda.

Jag vill inte verka snäsig och sur, men jag har lagt ner otrolig med timmar på hemsidan och forumet och då vill jag inte få rekommendationer att ändra på saker och ting. Ett färdigt förslag kan jag tänka mig, men samtidigt så ser jag det som ett privilegium att få ha sidan som jag har skapat den. Det är alltid kul när folk tar tag i saker och ting, men jag har väldigt svårt för när det pillas i saker som redan finns.
Okej, ber om ursäkt. var inte så jag menade. Klart, det är din sida och du beatämmer. och sorry för att jag missa det med bilden.

//Dajjmen
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Svårt det där Edis. Min opartiska åsikt: Jag vet att det är mycket jobb med det och när man tittar noga på bannern så förstår jag din tanke. När jag tidigare tittat på den har ja alltid sett den vektoriserade bilden som lite "trasig". Inget jag stört mig på dock. Den är lite för liten för att man verkligen ska se det vektoriserade. Nu ser den vid en snabb titt mest lågupplöst ut. Fast när man har uppmärksammats på hur det egentligen ligger till så förstår jag. Ta dock inte Dajjmens förslag på fel sätt utan ta det som en input från oss på något som kanske, eller kanske inte kan göras annorlunda! Det är ju dock inte något som sidan står eller faller på :wink:

Bruzze
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Vad är vektorisering? ::
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Simpa skrev:Vad är vektorisering? ::
Hitta på internet:

Vektorisering

Vektorisering innebär att vi gör om en vanlig bild, exempelvis logotyp, till en vektoriserad fil. En vanlig bild är uppbyggd av punkter och när bilden förstoras blir det en tydlig kvalitetsförsämring. Fördelen med en vektorbild är att den kan förstoras utan att kvaliteten försämras. Clipartbilder är exempelvis en vanlig variant på vektorformat.
Skriv svar