Bruzzes reservdelsbilar

Här kan du länka in bilder på din GT.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Bruzzes reservdelsbilar

Inlägg av bruzze »

Hej!

Som några av er vet har jag köpt några reservdelsbilar till helt OK pris. Här kommer lite bilder på Skorven och Skrotbilen som min familj kallar dom.

Skorven
En 85:a som har renoverats en gång av en kille på västkusten. Den har misshandlats rätt rejält på senaste tiden. Den går kanon och har världens bottendrag. Den är väldigt rapp. Har inte kollat vad som gjorts med motorn. Den har ett dassigt 3"-system som låter rätt hårigt. Den har friska Jamex-fjädrar och Bilstein-dämpare. Dom ska på min bil. Jag köpte den faktiskt mest för inredning. Ni ser på bilderna vad jag menar!
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Spisen
Bild
Bild
Bild
Bild

Den "fina" lacken.
Bild

Det lika "fina" elsystemet.
Bild

Det här är betydligt roligare.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Två amigos.
Bild

Skrotbilen
Det här är en USA-importerad -87 som har bott i sverge sedan -93 ungefär. Den har stått avställd sedan -05 och har stått mitt i en granskog så jag har rensat bort en hel hink med barr. Den ser verkligen ut som kriget men den har lite roliga optioner som jag har sökt.

Bild

Originalfälgar
Bild

Uttag för amerikanska skylten
Bild

Bromsljus har jag alldrig sett i bakrutan. Det är original för bakrutevärmaren är dragen extra till bakljuset.
Bild
Bild

Original elantenn
Bild

Bagage med extra förstärkningar. Jag tror det är nått California safety mumbo jumbo. Har iallafall aldrig sett det förut.
Bild

En uppsättning lysen på det sätt dom såg ut i USA. Dock med H4 för de som var original var någon annan sort. Under den en rostfri taklucka med konstig list.
Bild

Nu börjar det bli kul. Två mycket fina repfria sidorutor. Mina rutor är väldigt fula. Dom på Skorven var också repiga.
Bild
Bild

Här är motorn till farthållare. En annan option jag letat efter. Röret på bilden är till AC:n. Tyvärr saknas pumpen och kondensatorn men allt inne i bilen är intakt.
Bild

Spisen. Den är konverterad till KE-jetronik. Eller om det är original. Vad jag har lärt mig har GT:n K-jetronik. E har en databox som styr och ställer lite.
Bild

Farthållarspaken och i bakgrunden nått annat roligt!
Bild

Mittkonsoll med AC-knapp, 4-läges fläkt, gammalstereo, EL & oljemätaren och "en" elhissknapp. Har inte hittat den andra än men den bör finnas. Elhissar sitter i den och den ena är lite dassig. Jag ska se om jag kan laga den. Uppe till vänster är knappen till färdatorn.
Bild

Närbild Audi electronic :wink:
Bild

Digital magi! Lite svag vid varvräknaren men vid vänstersväng så lös den upp. Sprucken lödning eller en kass lampa kanske. Har inte kollat. Funderar på om den går att ställa om från MPH till KM/H. Skulle vara lite lättare ::
Bild

Black panel! Saab var inte först :D
Bild

M.a.o. min GT ska få en uppgradering. Vi sår se vad som ska flyttas över och vad som hinns med. Jag ska försöka ta det i mindre steg och jobba metodiskt. Lite grunforskning är inte fel heller. T.e.x. hur mycket jobb är det att få digitalpanelen att funka!

Bruzze
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Coolt! Det fanns ju lite godis att plocka :D

Panelerna i skinn och farthållaren är det som lockar mest *yes*
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

USA bilen är ju super kul ju. Framtida samlar objekt?!?!? Jag skulle inte säga nej iaf :roll:
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

skitfräna :) den röda "skorven" är typ i samma skick som min är i ^^
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Inlägg: 566
Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Tja
Snart är det väl fullt på gården ,tur att ni är 2 som är "VÄLDIGT" intresserade av bilar ha ha
mycke smågodis på usa bilen,rampen är lite udda
Tackar för snabbvisiten i fredags Vickan va intresserad i alla fall :roll:
fick hon en ny soffa eller?
Det kostar att ligga på topp *hehe*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

He he nej hon fick ingen soffa. Eller rättare sagt så hittade vi ingen som passade och vi var mest ute efter att kolla runt. Kul att se din pärla. Det börjar ju likna bil nu! Vicka delar väl inte riktigt min entusiasm för bilar fast om Audin står längst ut så är hon rätt pigg på att ta den till MAXI. Jag är inte lika pigg på det som ni förstår...

Sant lite udda prylar finna allt på den. Jag har kört den idag och den slirar lameller som tusan. Den går dock himla gott och startar direkt. Jag ställde också om till km/h och den har gått 22000mil ungefär.

Ställde in mina röda bebisar i ladan idag. Den svarta får vara kvar hemma ett tag till för jag ska fixa till elhissarna och farthållaren så det funkar innan jag börjar transplanteringen. Skinnklädseln i den röda är urplockad så den håller jag på att fixa till. Svårt att få tag i skumgummidynorna. Någon som vet ett bra lim för skumgummi?

Bruzze
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Men du kan väl köpa stoppningen på Audi? Det står säkert till och med artikelnummer på stoppningen, det gjorde det på mina.

Imponerande att det gick att ställa om den till km/h, det trodde jag inte! Vilken tur :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Japp det står artnummer och det är den vanliga stoppningen som sitter i mina originalstolar. Tyvärr så slutade dom sälja den för ett år sedan. Sen vet jag inte hur noga dom letade för jag skickade min polare att kolla på lunchrasten. Han jobbar där.

Jovisst man håller in en av knapparna på "computor"-knappen och då börjar det blinka. Sen klickar man på knappen och växlar mellan km/h och mph. Även snittförbrukning ändras och klockan går över till 24h-visning. Dom har tänkt till iallafall!
Användarvisningsbild
burken_81
GT-fanatiker
Inlägg: 174
Blev medlem: tor apr 12, 2007 09:15
Ort: Laholm
Kontakt:

Inlägg av burken_81 »

då har du å göra framöver... kommer att bli grymt när det blir färdigt...
P3likono
Inlägg: 8
Blev medlem: fre sep 14, 2007 20:04

Inlägg av P3likono »

Somsagt, det fanns en del godis att plocka. jag skulle gärna vilja göra ett studie besök i ditt garage någon gång. om det går att lösa ^^
Skriv svar