Sida 1 av 2

Bilder tagna hos Zlobo 2007-12-08

Postat: lör dec 08, 2007 16:41
av Edis
Var och kollade till Zlobo idag och han ligger i för fullt med båda sina underbara bilar! När vi kom dit var hela garaget rökfyllt (avgaser) efter att han höll på med att "grovjustera" in ABT:en :lol:
Bild

Sunkig bild, men Ni ser väl ungefär vad det är
Bild

I sifferform blev bilden bättre
Bild

Tror Ni att den vrålar gott eller? *asg* *yes*
Bild

spq-replikan numera med fram och bakvagn från S2:an
Bild

En bild till
Bild

Jaha, bilen gick lite tyngre hem :D
Bild
Tack för besöket Zlobo, tiden går fort när man är där. Finns mycket roligt att prata om, och man blir verkligen impad av Zlobos kunskaper! *yes*

Postat: lör dec 08, 2007 17:45
av AudiArt
Grymt med ABT på 6,5k rpm!!! Grymt med Abten.. Gruvligt imponerad av den!

Postat: lör dec 08, 2007 17:47
av dagg
riktigt nice, imponerande!

Postat: tis dec 11, 2007 19:20
av zlobo
Ja Denhär bilden berättar inte hela sanningen ellerhur Edis?
Vi simulerade lite värden Bara för er här på forumet. *asg*
Bild

Där emot så mappade ja till bilen lite på låg varv i helgen, och idag så var det hyfsat tort ute så ja körde ut bilen lite för siktigt (märkte att ja e tvungen o justera den lite när man kör får ta det till våren istället.

Här är en mörker bild på den,
Bild
Hadde inte med mig stativet så dom andra bilderna blev kassa

Postat: tis dec 11, 2007 19:41
av Peter urq
Gryyyyym *asg*

Postat: tis dec 11, 2007 20:10
av Edis
Hehe, jo den bilden var ju helt klart lite arrangerad *asg* :lol:

Hade dock gärna velat höra hur den vrålar vid det varvtalet *hehe*

Postat: tis dec 11, 2007 20:17
av zlobo
kan kan ju säga att den e mkt rapp nu på gasen jämfört me tidigare.
Låter bra gör den me har inte varvat mer än 2000 än, måste köra några varv runt kvateret innan med lite last på motorn så den kan slita in sig.

Postat: tis dec 11, 2007 20:22
av Edis
Det är nog säkrast att köra in den försiktigt. Har du fått tid för mappning ännu?

Måste vara en skön känsla när det fungerar efter att den har varit så rejält nerplockad! *yes*

Postat: tis dec 11, 2007 20:26
av zlobo
Edis skrev:Det är nog säkrast att köra in den försiktigt. Har du fått tid för mappning ännu?

Måste vara en skön känsla när det fungerar efter att den har varit så rejält nerplockad! *yes*
En kompis brukade dra gärnet runt kvateret när han byggt ny motor sen säger han nu e den inkörd ;)

Mappning blir ngn gång till våren. det som återstår är lite kåpor som skall tilverkas o ett nytt remm hjul till servo pumpen samt lite små plock. skall försöka fixa det i helgen sen skall skall ja börja jobba på sport quattron

Postat: ons dec 12, 2007 19:27
av zlobo
en till bild
Bild

Postat: ons dec 12, 2007 19:32
av Edis
Den fronten inger RESPEKT! *yes* :D

Postat: ons dec 12, 2007 19:32
av stork3n
fet som FAN! *hehe*

Postat: ons dec 12, 2007 19:53
av dagg
fy f*n va fet!! *yes* *yes*

Postat: ons dec 12, 2007 20:17
av Peter urq
Riktigt grymmt med breddningen *asg* *asg* *asg*

Fan vad hårig den ser ut!!!

hmm

Postat: ons dec 12, 2007 20:19
av SibbSon
FET?? den ser VÄLDIGT Muskulös ut enligt mig! *asg*
och svar på peters inlägg, ja det smittar välle av sig från Zlobo!? *yea*
lr va säger du killen 8)

Bilen är förövrigt riktigt najjs! ska bli kul & se/höra den efter mappningen i vår *yes*

Postat: ons dec 12, 2007 20:27
av zlobo

Postat: ons dec 12, 2007 20:31
av Edis
Den låter ju riktigt mysigt! Jämnt och fiiiint *yes*

Postat: ons dec 12, 2007 20:35
av AudiArt
Låter 5cylindrigt. Gött. Många av dom mer våldsammare bilarna brukar ju ha vass tomgång men din har ju väldigt lung. Bra jobbat måste jag säga!

Postat: ons dec 12, 2007 20:42
av zlobo
har inte så vassa kammar i min bil kör bara med 224 9,5mm lyftgrader på insug och 224 10,5mm på avgas (sug kammar från en 7a) där av är den lugn på tg men desto explosiv när man varvar.

På sportquattron har ja tänkt mig att hamna på ca 270-280 grader och ca 11-13mm i lyft. den kommer ochså bli ganska lungn på tg eller ja hoppas det i alla fall *hehe*

Postat: ons dec 12, 2007 20:55
av Peter urq
men 7A kammarna är väl ganska vassa? I alla fall för en turbomaskin?