Sänkt och ny inredning
det gjorde vi med på polarens sierra. men det godtjände dem inte. Vet inte om det var han som var grinig. Så han köpte en sänknings sats o höjde bilen.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Nja, det ska ju inte vara några större bekymmer egentligen, för om dämparen går i botten så finns det ju även ett genomslagsgummi som ska "träda in". Men jag skulle nog vilja säga att bilen är tämligen okörbar om man har så sopiga fjädrar så att den kan slå igenom så illa. Trots att min är låg nu, så är det ändå en relativt lång fjädringslängd, mina fjädrar är dock hårda så om jag ska lyckas komma i närheten av genomslag så får jag nog satsa på ett rejält hoppbruzze skrev:Nått att tänka på när man sänker mycket är att man kanske måste ha kortare dämpare. Det brukar finnas olika längd på sportdämparna och de kortare är anpassade till sänkta bilar. Annars finns det risk för att dämparen bottnar och det blir inte bra efter ett par gånger.
Tänkte mäta hur mycket av kolvstången som är "synlig" nyss och var ute och kollade in bilen, men av någon anledning så kom jag inte in mellan skärmen och däcket när hjulen stod rakt fram så jag kunde mäta det
Åter till ursprungsämnet
Jojjan --> Skärmkanterna verkar inte ligga i riskzonen, inte med dessa fälgar och däck iallafall. Däremot ska jag testa 17":are nu och det kan nog bli lite värre
Totti --> Ibland är det bra att ha en hög bil också, vägarna är ju inte alltid anpassade för låga bilar
Helfräscht utseende Edis! Blev ju en helt annan bil när du fick på väghållningssatsen.
Nu skulle du ju haft min 100 som dragbil när du tar pärlan på utställningarna, tror dom skulle matcha varandra rätt bra=)
http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... ge=1033197
Nu skulle du ju haft min 100 som dragbil när du tar pärlan på utställningarna, tror dom skulle matcha varandra rätt bra=)
http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... ge=1033197
/R Gustavsson
Härligt !Edis skrev:Det var en annons på Blocket, en kille som hade sytt upp en inredning själv till sin egna GT, men han renoverade aldrig GT:n, så han sålde inredningen till lyckliga migYuso skrev:Vart har du ryckt inredningen ifrån ?
Grymt snyggt !
// C
Håller på att kolla för full efter en Gt nu, och har en som jag ska ringa på nu i veckan !
http://www.blocket.se/vi/19288761.htm?ca=16_s
// C
shit vilken fin!Yuso skrev: Härligt !
Håller på att kolla för full efter en Gt nu, och har en som jag ska ringa på nu i veckan !
http://www.blocket.se/vi/19288761.htm?ca=16_s
// C
Det där med säkning 40/40 osv tycker jag aldrig stämmer, ingen av de bilar som jag har sänkt har aldrig hamnat rätt enligt måtten. Lillerbrorsans Coupé är nog den enda som har blivit rätt från början. Det var en 60/40-sats, men det kanske hade blivit annorlunda med ett annat fabrikatTotti skrev:du har sänk 40/40 + 35mm till? så kan säga du sänkt 75mm då?
då borde det bli redigt lagom å ha 60/60 på 80:in...
tror det kan vara lite jobbigt med å värma å få alla lika långa..eller hur gjorde du?
var hittar man sänknings fjädrar å vad kostar det?
Jag lät ett proffs fixa mina fjädrar, han har en hemlig metod och man kan inte se någon åverkan på fjädrarna som det hade blivit om man hade gjort det själv. Upptäckte dock att om man hissar upp bilen så är nu fjädrarna för korta, så jag måste skruva fast de med klammer både uppe och nere.
Re: hej
Vi gick ihop ett gäng på forumet och jag beställde en hel hög av dessa, men jag tror inte att det är så många som är sugna på en likadan deal, däremot kan du beställa de från en italienare på ebay:MHellman skrev:vart hittar man dom vita blinkers glasen?
http://cgi.ebay.de/Audi-80-90-Coupe-Qua ... 04778921QQ