Sänkt och ny inredning

Här kan du länka in bilder på din GT.
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Inlägg: 1034
Blev medlem: lör jul 08, 2006 21:52
Ort: Landskrona
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

det gjorde vi med på polarens sierra. men det godtjände dem inte. Vet inte om det var han som var grinig. Så han köpte en sänknings sats o höjde bilen. :lol:
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

kompisen svätsade fast fjädern i talriken och fjäderbenet på sin golf 1:a *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

bruzze skrev:Nått att tänka på när man sänker mycket är att man kanske måste ha kortare dämpare. Det brukar finnas olika längd på sportdämparna och de kortare är anpassade till sänkta bilar. Annars finns det risk för att dämparen bottnar och det blir inte bra efter ett par gånger.
Nja, det ska ju inte vara några större bekymmer egentligen, för om dämparen går i botten så finns det ju även ett genomslagsgummi som ska "träda in". Men jag skulle nog vilja säga att bilen är tämligen okörbar om man har så sopiga fjädrar så att den kan slå igenom så illa. Trots att min är låg nu, så är det ändå en relativt lång fjädringslängd, mina fjädrar är dock hårda så om jag ska lyckas komma i närheten av genomslag så får jag nog satsa på ett rejält hopp :lol:

Tänkte mäta hur mycket av kolvstången som är "synlig" nyss och var ute och kollade in bilen, men av någon anledning så kom jag inte in mellan skärmen och däcket när hjulen stod rakt fram så jag kunde mäta det :lol:

Åter till ursprungsämnet *yes*

Jojjan --> Skärmkanterna verkar inte ligga i riskzonen, inte med dessa fälgar och däck iallafall. Däremot ska jag testa 17":are nu och det kan nog bli lite värre ::

Totti --> Ibland är det bra att ha en hög bil också, vägarna är ju inte alltid anpassade för låga bilar :roll:
Wicked
GT-intresserad
Inlägg: 47
Blev medlem: tis jul 25, 2006 17:27
Ort: S

Inlägg av Wicked »

Helfräscht utseende Edis! Blev ju en helt annan bil när du fick på väghållningssatsen.

Nu skulle du ju haft min 100 som dragbil när du tar pärlan på utställningarna, tror dom skulle matcha varandra rätt bra=)

http://www.garaget.org/show_ext.php?car ... ge=1033197
/R Gustavsson
Användarvisningsbild
Yuso
Inlägg: 8
Blev medlem: fre okt 03, 2008 14:30
Ort: Svenljunga

Inlägg av Yuso »

Vart har du ryckt inredningen ifrån ?

Grymt snyggt !

// C
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Yuso skrev:Vart har du ryckt inredningen ifrån ?

Grymt snyggt !

// C
Det var en annons på Blocket, en kille som hade sytt upp en inredning själv till sin egna GT, men han renoverade aldrig GT:n, så han sålde inredningen till lyckliga mig :D
Användarvisningsbild
Yuso
Inlägg: 8
Blev medlem: fre okt 03, 2008 14:30
Ort: Svenljunga

Inlägg av Yuso »

Edis skrev:
Yuso skrev:Vart har du ryckt inredningen ifrån ?

Grymt snyggt !

// C
Det var en annons på Blocket, en kille som hade sytt upp en inredning själv till sin egna GT, men han renoverade aldrig GT:n, så han sålde inredningen till lyckliga mig :D
Härligt ! :)

Håller på att kolla för full efter en Gt nu, och har en som jag ska ringa på nu i veckan ! :)

http://www.blocket.se/vi/19288761.htm?ca=16_s

// C
Användarvisningsbild
Wallin
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: ons okt 10, 2007 15:36
Ort: Vinterborg

Inlägg av Wallin »

Yuso skrev: Härligt ! :)

Håller på att kolla för full efter en Gt nu, och har en som jag ska ringa på nu i veckan ! :)

http://www.blocket.se/vi/19288761.htm?ca=16_s

// C
shit vilken fin! :shock:
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

halloj..

Inlägg av SibbSon »

den har ägts av en kompis till min lillebror som bott i min hemort i flera år *asg*
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

du har sänk 40/40 + 35mm till? så kan säga du sänkt 75mm då?
då borde det bli redigt lagom å ha 60/60 på 80:in...
tror det kan vara lite jobbigt med å värma å få alla lika långa..eller hur gjorde du?

var hittar man sänknings fjädrar å vad kostar det?
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Totti skrev:du har sänk 40/40 + 35mm till? så kan säga du sänkt 75mm då?
då borde det bli redigt lagom å ha 60/60 på 80:in...
tror det kan vara lite jobbigt med å värma å få alla lika långa..eller hur gjorde du?

var hittar man sänknings fjädrar å vad kostar det?
Det där med säkning 40/40 osv tycker jag aldrig stämmer, ingen av de bilar som jag har sänkt har aldrig hamnat rätt enligt måtten. Lillerbrorsans Coupé är nog den enda som har blivit rätt från början. Det var en 60/40-sats, men det kanske hade blivit annorlunda med ett annat fabrikat :roll:

Jag lät ett proffs fixa mina fjädrar, han har en hemlig metod och man kan inte se någon åverkan på fjädrarna som det hade blivit om man hade gjort det själv. Upptäckte dock att om man hissar upp bilen så är nu fjädrarna för korta, så jag måste skruva fast de med klammer både uppe och nere.
Användarvisningsbild
MHellman
GT-intresserad
Inlägg: 14
Blev medlem: tor maj 07, 2009 12:53

hej

Inlägg av MHellman »

vart hittar man dom vita blinkers glasen?
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Lättast är att sitta som en hök på forumet och hoppas att ngn säljer sådana :) annars kanske det finns på ebay och sådant?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Re: hej

Inlägg av Edis »

MHellman skrev:vart hittar man dom vita blinkers glasen?
Vi gick ihop ett gäng på forumet och jag beställde en hel hög av dessa, men jag tror inte att det är så många som är sugna på en likadan deal, däremot kan du beställa de från en italienare på ebay:
http://cgi.ebay.de/Audi-80-90-Coupe-Qua ... 04778921QQ
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Hur många mil har din GT rullat iår Edis?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Fegis skrev:Hur många mil har din GT rullat iår Edis?
0

Ska besiktigas inom kort.
Skriv svar