Insuget, med och utan "tratten"

Här kan du länka in bilder på din GT.
ajV
GT-intresserad
Inlägg: 30
Blev medlem: lör mar 17, 2007 21:24
Ort: Nyk

Inlägg av ajV »

Jag skulle bara titta om min plugg satt kvar och det gjorde den så jag kände lite med fingret på den och den satt helt löst så jag snurrade bara lite på vacumröret med en tång och vipps så hade jag pluggen i handen :) helt kanon!


Och ____JAG____ tycker iallafall att det blev en bra skillnad på första steget på gasen, vet att det är delade åsikter om det men min bil går helt klart absolut bättre nu utan pluggen.
kommer sen!
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Fan, jag vill oxå ta bort den. Men har ju ingen aning om hur man justerar och ställer in tomgång och tändning... :(
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

d e lugnt min vän!

Inlägg av SibbSon »

Bestäm en dag i helgen så fixar vi det ;) jag vet hur man fixar de!
0735-309606..sms funkar bäst med mig, då ja har en son som kan sova olika tider på dygnet =P *yes*
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Fan va schysst! Jag kan nog bara på Söndag den här helgen, men jag hör av mig. Om inte den här helgen så ngn helg snart. Tusen tack Sibba!
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

inga problem killen!

Inlägg av SibbSon »

Vi tar det när du kan, är som sagt ledig hela helgerna *asg*
så vi tar det när du kan, säg till i förväg bara *yes*
ff1984
GT-intresserad
Inlägg: 17
Blev medlem: lör mar 14, 2009 22:50
Ort: mariestad

Inlägg av ff1984 »

Hur har ni fått bort tratten? vad använde ni för verktyg? går de ta bort den på plats eller måste man skruva bort hela spjällhuset?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

ff1984 skrev:Hur har ni fått bort tratten? vad använde ni för verktyg? går de ta bort den på plats eller måste man skruva bort hela spjällhuset?
1. Som det står i tråden så fick jag slita som faaan, det var envishet som gällde...
2. Polygrip, tänger, mejslar och allt möjligt man fick in där, jag kommer inte ihåg exakt för det var några årsedan.
3. Jag tog bort tratten när allt satt på plats.
ff1984
GT-intresserad
Inlägg: 17
Blev medlem: lör mar 14, 2009 22:50
Ort: mariestad

Inlägg av ff1984 »

ok men behövde man ställa tändningen efter det i så fall eller räcker de me o justera tomgången bara?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

ff1984 skrev:ok men behövde man ställa tändningen efter det i så fall eller räcker de me o justera tomgången bara?
Som också går att se i tråden så har jag inte ställt in tändningen eftersom jag inte kunde se markeringarna.

Förra året köpte jag en CO-mätare, så jag har skruvat upp den lite och så tror jag att jag har skruvat lite på tomgången också. Svårt att komma ihåg när det var flera årsedan man höll på med det, har ju skruvat på lite annat sedan dess :wink:
Skriv svar