Har inte provkört ännu, bara provstartat... Jag håller på och mekar lite med den så det dröjer nog några dagar innan jag kan säga om det är någon skillnad. Luftflödet får ju en enklare väg att gå, så lite gör det säkert. Men jag tror mest det är psykologiskt som det känns bättre att den är borta
Jag har likadant på min gamla GT...
Senast redigerad av 1 Edis, redigerad totalt 0 gånger.
om jag inte missminner mej så måcte du justera täningen till 8 grader tror ja, kan ske mata på me lite mer soppa.. det var länge sen jag höll på me de men tror att det var så
Svårt att säga, den ligger dock högre på tomgång så det tänkte jag fixa i helgen. Men den går väldigt bra, men det är svårt att känna om den går bättre... Möjligtvis en aning piggare upp till "läge 2" när man gasar...
Det var ju ett par veckor sedan jag körde den sist, tyvärr, så det blev svårt med före-och-efter-rapporten.. Har ju även bytt avgassystem, luftfilter och rengjort en massa i insuget.
Du behövde inte ställa om någonting efter du plockat bort tratten? Läst om att man ska ändra både tändning och luft/bränsleblandning efteråt. Vore kul att veta om det ligger någon sanning i det.
Krisse skrev:Du behövde inte ställa om någonting efter du plockat bort tratten? Läst om att man ska ändra både tändning och luft/bränsleblandning efteråt. Vore kul att veta om det ligger någon sanning i det.
Jo, det kan nog vara sant för den går ju högre på tomgång så jag ska kolla tändinställningen i helgen och se om det hjälper med en justering av den.
Jag uppar den här tråden p.g.a. att jag också är sugen att plocka bort min "strypning". Ni som har tagit bort den, måste man ta bort vaccumröret innan? Jag försökte dra ut mitt men det satt som f-n. Känns som att man kommer förstöra det om man ska vålda ut det. Använde ni något speciellt för att plocka bort tratten, eller är det bara att reka ut den med en polygrip?
Nix, försökte lite försiktigt men det gick inte att få loss. Jag tror inte att det går att få loss det och få dit det igen. Det sitter nog rejält fast det också...
Det gick dock av inne i huset efter mycket slitande på tratten.
Jag hade en 83:a som jag sålde för några månader sedan, på den satt både vaccum röret och pluggen väldigt löst medans på 85:an så kunde man ta en rörtång och bända på pluggen den rörde sig inte, utan jag blev tvungen att borra bort röret och limma dit ett nytt, det funkar
jag skruvade loss hela spjällhuset och borrade bort vacum röret, sen va det lätt att ta bort pluggen, sen limade jag ditt en bit av den hårda plastslangen som är till vacum slangarna !!
E de en massa jobb för att få bort den där tratten.. För nu har jag med lust till o göra det om den e piggare i första steget..
Man vill ju gärna att den ska gå bättre..
O röret ska inte vara svårt.. Av med slangklämman o in med en liten skruvmajsel o bänd så plopp e det av.. Så e det på min i alla fall.. Lätt som faan..
Min "tratt" sitter FAST och jag är bra på motorer så jag kan det där men den sitter så jävla hårt.. Och Spjällhuset om en hårdare. 24år av rost och vilja sitter där mot mina 17.... Den vill inte. Någon som har en ide?