Så kan det gå om man har lite "flyt"

Här kan du länka in bilder på din GT.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Så kan det gå om man har lite "flyt"

Inlägg av Edis »

Efter att GT:n har stått på billyften ett tag i väntan på däck och lite annat småpill så var det idag dags att ta den till jobbet.

Resan började bra, bilen gick som en dröm, men så möter jag en bil som blinkar med helljusen och jag saktade in för då är det nog älgar på väg... Mycket riktigt, två kalvar dansar över vägen men eftersom jag körde sakta (typ 50) blev det inga bekymmer

Fortsätter och kör lugnt i dimman, höll väl 80 knyck och några kilometer senare hoppar det upp en älg 30 meter framför bilen... En stoooooor älg :shock:

Jag tvärnitar och älgen inser nog att det här var inte bra... Dumfan hoppar inte åt sidan utan springer rakt framåt i min färdriktning. Eftersom det inte är ABS på Audin så låser jag bromsarna så det skriker ordentligt, släpper dock efter lite på trycket så det blir en lucka i bromsspåret och låser de sedan igen innan jag fick stopp på kärran... Enda bekymret var att då var älgen vääääldigt nära... Det slutar iallafall med att älgen sparkar på bilens front med sina bakben i sitt flyktförsök. Han lyckas komma iväg och snabbt som tusan springer jag ut och kollar in fronten... Det syntes bara lite gegga på fronten och lite på spoilerns sida och det ser inte ut att ha blivit några bestående men överhuvudtaget...

Fy faaaan säger jag bara... Ska nog köra rätt lugnt i fortsättningen också... Hade jag kört 850:n hade allt gått snabbare plus att den säkert inte hade klarat av sparkarna på samma vis...

Här är några väldigt bleka bromsspår, de var svarta på morgonen, gråaktiga på middagen och så här ljusa på kvällen:
Bild

Så blev det bara på bilen, plus något litet märke på strålkastaren:
Bild

Efter en tuff dag så ser den ändå väldigt cool ut: 8)
Bild
Ta det lugnt i trafiken!!
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

Älgar e la spännande... Va två som tänkte skutta över vägen framför mig i Måndags... Den ena hann över och den andra vände,,, (Körde golfen då)
Skriv svar