Förbannade skit... Typ...

Här kan du länka in bilder på din GT.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Förbannade skit... Typ...

Inlägg av Edis »

Var bara nere och jobbade över ett par timmar mellan 18:00-20:30 och möttes av detta:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Morke
GT-diggare
Inlägg: 82
Blev medlem: fre okt 08, 2004 23:58
Ort: Borl

Inlägg av Morke »

Fan va trisst att folk ska ha så svårt för att hålla fingrarna i styr. Kan bara önska lycka till med försäkringsbolaget nu då :(
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

Ok.. Vem snor en taklampa?? Varför snor man en taklampa?? Och varför kan man inte låta andras bilar va ifred??
Någon som har en passagerarruta över att skänka till Edis??
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

De snodde bara stereon, taklampan låg i bilen...

Märkte att rattlåset var knäckt när jag kollade till bilen på lunchen. Jag ska nog vara lycklig att bilen finns kvar...

Har den helförsäkrad så allt ordnar sig, men vilket strulande det blir med allt... :?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det kommer nog att kosta en del att fixa det...

Såhär ser det ut på dörrkarmen ungefär där taket och A-stolpen möts...
Bild
Det kanske klarar sig med ett listbyte där, men jag är inte riktigt säker på hur det...

- Innerbelysningslampan är kass
- Rutbyte
- Byte av rattstång?

De har nog försökt få loss högtalarna därbak utan att lyckas och i detta försök så har de slitit i baksätet så det är inte riktigt rakt längre. Får se om det går att böja tillbaka...

Bara petitesser, men med tanke på vad det kostar på verkstad så lär notan bli dyr ändå. Förmodligen blir det så att jag gör jobbet själv och får ersättning av bolaget, men vi får se hur ersättningsnivåerna blir.
Joakim GBG
GT-tok
Inlägg: 109
Blev medlem: fre okt 08, 2004 18:04
Ort: G

Inlägg av Joakim GBG »

De e då helvete att folk inte kan låta andras saker vara.Hoppas att de löser sig för dej.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Idag var skaderegleraren och kollade på bilen, en otroligt trevlig sådan :D
Han hade gjort iordningen en brandskadad Volvo 855 för 10 årsedan så han var "rätt" duktig på 850:s. Han hade även jobbat på Volvo ett tag och hade grymt bra kontakter där. Han var väldigt impad av min 850 8)

Det visade sig att rattlåset inte gick i förrän man nästan vridit ratten ett halvt varv, så det FUNKADE :oops: Lite pinsamt, men det kändes som en stor lättnad! :D

Nu återstår det bara att se vad det blir för ersättning, men jag är så himla glad att inte rattlåset var knäckt för då var de bara ute efter stereon plus att det gör att reparationerna inte kommer ta så lång tid :D
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker
Inlägg: 409
Blev medlem: tis okt 12, 2004 12:57
Ort: Ljusdal i G

Inlägg av Raven_LIII »

De va bra nyheter mitt i oturen :)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag får drygt 5000kr efter att självrisken är dragen så det var helt OK. Jag känner mig nöjd med det iaf... Skönt att det inte blev en massa krabblande iaf!

I eftermiddag har jag plockat väck de största glasresterna och fått väck nästan allt glas inne i dörren... Har även monterat en ruta så nu är bilen körbar igen! Gött!

Men fy fasiken vad glas det ligger överallt. Det värsta blir nog att få bort de pyttesmå glasbitarna som nästan har trängt ner i klädseln... Ska dammsuga bilen ordentligt, sedan blir det till att lämna in den hos grabbarna på www.bvd.nu så de får göra en riktig översyn med sina dammsugare och kanske t.o.m. en inredningstvätt...

Jag hatar glassplitter.... :evil:
Skriv svar