Bilder på mitt senaste inköp!

Här kan du länka in bilder på din GT.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Bilder på mitt senaste inköp!

Inlägg av Edis »

Igår gjorde jag något som jag har drömt om LÄNGE!

Står nu som ägare på en Audi quattro 20V -90!

Grillen och lyktsargerna ska bytas till svarta och extraljusen och bort IDAG :oops:
Bild

Grått skinn i bra skick :D
Bild

20V-spisen! :D
Bild

Vi passerade Höga Kustenbron på vägen hem, men motivet i bakgrunden är nästan snyggare :lol:
Bild

Toalettstopp någonstans på E4:an på kvällen.
Bild

Bild

Fotat under färd, fick inte med hela huset och mätarställningen är numera drygt 11600mil. Efter en olidlig tågresa på nästan 15 timmar med några få timmars sämt och en återresa på 116mil enkel resa hem igår/inatt är man fortfarande trött.
Bild

Den har haft 3 ägare på pappret, men egentligen bara två stycken för han hade först köpt den som privatperson och sedan skrivit över den på firman. Den har även varit krockats någon gång i tiden, så den är inte i perfekt skick, men det är ju sällsynta kärror och jag har trånat efter en sådan i rätt många år, så nu är man "rätt" lycklig! :D
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

riktigt härligt. har väntat på bilderna. håller med att grillen inte va snygg. ska bli kul med 2 urisar nästa träff :D
lelleal
GT-tok
Inlägg: 142
Blev medlem: tor jul 17, 2008 20:45

Inlägg av lelleal »

fin vart hitta du denna tillsalu?ska du köra orginal stuk på den?
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Grattis till köpet.
Hur fick du tag iden?

Nu kommer nog GTn kännas som ett mesigt överflöd.? *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Tackar så mycket! :D

Hittade den på Blocket i torsdags så jag ringde och köpte den via telefon redan då, ville inte vänta för länge på transport så jag och brorsan smet tidigare från jobbet i fredags och påbörjade äventyret vi sent kommer att glömma :lol:

GT:n kommer inte att kännas överflödig, den ska jag fortsätta att vårda ömt *yes*
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

jag kan inget annat än o säga att jag är avundsjuk :) grattis till en fint köp
lelleal
GT-tok
Inlägg: 142
Blev medlem: tor jul 17, 2008 20:45

Inlägg av lelleal »

får man fråga va du fick ge för en sån här fin uris ungefär? =)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

lelleal skrev:får man fråga va du fick ge för en sån här fin uris ungefär? =)
Nej, det vill jag helst hålla hemligt, men den är helt klart billigare än vad man får ge för en 20V om man söker på Mobile.de

Jag ska försöka hålla den väldigt original, ska inte ge mig på några konstiga projekt på den. Eftersom den som sagt har varit krockad (1993) så finns det en massa småfix att åtgärda.

Kunde inte låta bli att skruva lite på den, blev helt klart bättre. Ska försöka få passagerarlyktan lite rakare, verkar sitta lite galet. Ska nog ha rökfärgade blinkers istället, får nog hem sådana i veckan eftersom jag sålde de jag hade till Micke :lol:
Bild

Bild

Bild

Bild
Kitty
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: ons nov 19, 2008 01:18
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Inlägg av Kitty »

Grattis Edis, en 20v dessutom! :D Ah, vilka känslor det här väckte, allt från avundsjuka till ren kärlek! :roll: :oops:
Den såg riktigt fin ut trots lite jobb. Lycka till! :)
Användarvisningsbild
mrBOND
GT-intresserad
Inlägg: 16
Blev medlem: fre apr 06, 2007 01:08
Ort: Sk
Kontakt:

Re: Bilder på mitt senaste inköp!

Inlägg av mrBOND »

Edis skrev:Igår gjorde jag något som jag har drömt om LÄNGE!

Står nu som ägare på en Audi quattro 20V -90!

Den har haft 3 ägare på pappret, men egentligen bara två stycken för han hade först köpt den som privatperson och sedan skrivit över den på firman. Den har även varit krockats någon gång i tiden, så den är inte i perfekt skick, men det är ju sällsynta kärror och jag har trånat efter en sådan i rätt många år, så nu är man "rätt" lycklig! :D
Ställer mig i ledet och gratulerar *yes*
Välkommen i familjen!
Audi Cabriolet -92
Urquattro 20v -90
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Härligt Magnus, jag tackar och bockar! Jag försökte ringa dig igår och lämna in ansökningshandlingarna till familjen *yes* :D
Urquattro85
GT-intresserad
Inlägg: 32
Blev medlem: lör jul 12, 2008 22:24

Endelig

Inlägg av Urquattro85 »

Gratulerer Edis, Denne var utrolig fin, både med tanke på interiør og farge. Det er alltid noe å gjøre, men tror denne kommer til å bli strøken når man ser på Gt`en din.

Kos deg masse med bilen, og pass godt på den.

Stian
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Kan inte annat än instämma lite med det kitty skrev.. både avundsjuka och glädje på samma gång. :cry: :( :) :shock:
Ser ut som ett praktexempel, fint grått skinn, ac, elhissar, röda instrumenten, låga mil.. och viktigast av allt 20v !

Gratulerar till drömbilen. Blir GT'n kvar, långsiktigt?
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Användarvisningsbild
mrBOND
GT-intresserad
Inlägg: 16
Blev medlem: fre apr 06, 2007 01:08
Ort: Sk
Kontakt:

Inlägg av mrBOND »

Edis skrev:Härligt Magnus, jag tackar och bockar! Jag försökte ringa dig igår och lämna in ansökningshandlingarna till familjen *yes* :D
Jahaaa.. det var du som hade ringt på ett 010-nummer.
Försökte koppla det till någon på Nymölla Bruk, så då var jag inte helt fel ute.
Satt i baksätet på en trång bil på väg till/från kalas, så fick inte tag på mobilen i byxfickan.. :?
Audi Cabriolet -92
Urquattro 20v -90
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

sleeper skrev:Kan inte annat än instämma lite med det kitty skrev.. både avundsjuka och glädje på samma gång. :cry: :( :) :shock:
Ser ut som ett praktexempel, fint grått skinn, ac, elhissar, röda instrumenten, låga mil.. och viktigast av allt 20v !

Gratulerar till drömbilen. Blir GT'n kvar, långsiktigt?
Det finns en hel del skavanker, men det är få med sådan historik så det känns helt rätt. Det är ju inte direkt så att man ser urisannonser varje dag längre och hade jag inte bestämt mig direkt på kvällen via telefon så hade jag inte varit urisägare för det hade ringt mycket på den...

GT:n blir kvar... Läääänge *yes*
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

blev riktigt snyggt med svart grill och inga extraljus. synd bara att det ser ut att ha borrats en del i kofångaren fram bara
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

gt_87 skrev:blev riktigt snyggt med svart grill och inga extraljus. synd bara att det ser ut att ha borrats en del i kofångaren fram bara
Jo, det var totalt sex hål där... Men ska beställa nya plåtar och montera de lite högre, så slipper man iallafall se dem *yes*
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Kommer det bilder på GT.n o urisen tillsammans nästa vecka då? :)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Fegis skrev:Kommer det bilder på GT.n o urisen tillsammans nästa vecka då? :)
Det kommer Ni säkerligen att få stå ut med :wink: :lol:
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Sen så undrar jag, kommer du skaffa en Grupp B vinge till den? och en OT fråga.. Har du 2st Audi sportrattar nu av den äldre modellen?
Skriv svar