Några bilder på undersidan

Här kan du länka in bilder på din GT.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Några bilder på undersidan

Inlägg av Edis »

Har inte haft bilen utsatt för väta sedan förra hösten så jag passade på att spraya lite underredsmassa på rör och utsatta skarvar m.m. för att förlänga livslängden på underredet. Det ser riktigt bra ut, men hellre för mycket underredsmassa än för lite :lol:

Här är några bilder från skumma vinklar:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Jag hade bara 2 burkar med mig, så det räckte inte till allt jag ville... Får ta det senare....
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Blir som nytt. Vad är det för underredsmassa? Sprayburk?
Noterade att avgassystemet bara hade två burkar. Har du fixat det själv? Som jag vet alla jag sett har tre burkar.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det är tjock underredsmassa på sprayburk. Jag hade en jag hade köpt på Volvo (typ 80kr) och en från Ullared (Mercasol, 40kr). Fungerar kalasbra, det enda är att man måste ha handskar, "jobbartröja" och keps, annars får man bekymmer. Det sätter sig som berget på händer, naglar och framförallt i håret :lol:

Avgassystemet är ett Ferritasystem:
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=325
Köpte det begagnat för ett antal årsedan. :D
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Ok eftersom jag praktiserar på Volvo har jag använt deras underredsmassa mycket. Tror det är typ koppar i massan. Har inte provat spray burk, utan kört med en stor tank som drivs av tryckluft.
Är nog enormt bra mot rost. *yes*

Låter det bekant med koppar i underredsmassan? Isånnaafall vet jag var jag ska köpa underredsmaasa
Skriv svar