Godmorgon fyllskallar...?

Här kan du länka in bilder på din GT.
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Godmorgon fyllskallar...?

Inlägg av Christian_J »

När ni andra låg och sov ruset av er imorse så gick jag till garaget, blev lite gjort faktiskt: 8)

Ny inredning i bagagerummet:
Bild

Lite säkerhet:
Bild

Påbörjad uppsnyggning under huven:
Bild

mvh

/Christian
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det blev riktigt stiligt i skuffen! Smart lösning!

Jag stod och höll i en sådan släckare nyss när jag var inne en sväng i Halmstad, men jag köpte ingen, fast jag ångrade mig redan på vägen hem... Får handla en nästa gång, för det är en vettig investering! Ser faktiskt riktigt tufft ut också *yes*

Jag måste också snygga till i mitt motorrum, men jag har inte hunnit med det ännu... :? Vad är det för tändkablar du har?
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Jo jag blev riktigt nöjd med mitt snik-meck, skönt att göra lite själv. Blir dyrt att bara köpa en massa märkesprylar.

"Inredningen" är 5mm masonit, (spillbit ifrån K-rauta för 18:-), Biltema högtalartyg, spännremmar ifrån ÖB (monterade med popnit och bricka) samt ett fälgkors ifrån ÖB. :)

Brandsläckaren kostade 119:- på ÖB (1kg pulver), bara att hoppas att den aldrig kommer till användning. :?

Tändkablarna är ifrån Biltemas lössortiment (~35:- styck). Bilen går mycket bättre nu, dom gamla var helt uppbrända i ändarna!

Dessutom lagade jag fyra vacumläckor som jag hittade när jag bytte ventilkåpa. Hade en extra som jag målade med Auto-K bromsoksfärg, återstår att se om den sitter kvar... :roll:

Har varit helt underbart väder att glida runt i GTn idag, sol och blå himmel!

Mvh

/Christian
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det var på ÖB jag var och höll i släckaren. :lol: Hoppas som sagt var verkligen att man slipper använda en sådan... :?

Skönt att bli av med läckorna. Det är ju verkligen hopplöst med alla slangar som går hej vilt.

Var har du gjort av plasten vid kylaren och kamremskåpan?
Användarvisningsbild
Christian_J
GT-fanatiker
Inlägg: 272
Blev medlem: fre okt 08, 2004 20:49
Ort: S
Kontakt:

Inlägg av Christian_J »

Kylarplasten ligger i sopkorgen. Funderar dock på att montera skyddet för hydrualpumpsremmen och kamkåpan igen (innan man förlorar ett finger). :roll:

mvh

/Christian

Den där plasten (och äckelpappen) vid kylaren är väl mest för att motorrummet inte ska bli fullt med snö och slask på vintern?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Jag vet inte om plasten kan vara till för att hålla luften på rätt ställe. Fast det kan nog inte spela så stor roll... Är rätt snyggt utan faktiskt, blir lite luftigare :D
Användarvisningsbild
NSX
GT-fanatiker
Inlägg: 318
Blev medlem: fre okt 07, 2005 08:17
Ort: Skellefte

Inlägg av NSX »

Bra lösning på problemet att grejer flyger runt i skuffen :D
Skriv svar