Vad tror ni detta kan ge ihop med matchportad samt planad topp + extraktorgrenrör, lättat svänghjul, viktbalanserad bottendel och eftermarknads-sprut???
ser exakt ut som den jag tänkt att beställa, vad är det för märke? Vissa kammar är mjuka som keso och då spelar det ingen roll hur bra de är för de är snart sämre än orginal endå. nåt att tänka på.
Liten fråga... skulle du inte ha sugmotor? vart får du tag på extraktorgrenrör i så fall? för det har visat sig närmast omöjligt att få tag på.
Angående din motor så bör det vara en HY, men jag är inte säker.
Megiltura skrev:ser exakt ut som den jag tänkt att beställa, vad är det för märke? Vissa kammar är mjuka som keso och då spelar det ingen roll hur bra de är för de är snart sämre än orginal endå. nåt att tänka på.
Liten fråga... skulle du inte ha sugmotor? vart får du tag på extraktorgrenrör i så fall? för det har visat sig närmast omöjligt att få tag på.
Angående din motor så bör det vara en HY, men jag är inte säker.
Ja vad det var för märke vete fasen, var motornord som kunde plocka fram en sådan kam.
köpa extraktor? bygger själv Kan ju inte bli sämmre än orginal iaf...
A jag gissar på att det är en HY oxå men inte säker... Å andra sidn så ser jag ju det tydligt sen när jag plockar ur motorn för det står väll på sidan av blocket
Är inte säker men mer lyft kan ge problem med avgasvärden inför besiktning å så, sen kan man ju få en motor som går som en kanna skit fram tills den varvas då kommer all efekt. lite som gammla goa 60-70 talare som blöddrar och går illa under 2500-3000 rpm :P
Megiltura skrev:Är inte säker men mer lyft kan ge problem med avgasvärden inför besiktning å så, sen kan man ju få en motor som går som en kanna skit fram tills den varvas då kommer all efekt. lite som gammla goa 60-70 talare som blöddrar och går illa under 2500-3000 rpm :P
besiktning... va ska det vara bra för
Hehe, precis den motorkaraktär jag vill uppnå. Vore kul å se om det håller och vad man kan få ut ur spisen utan allt för dyra grejer.
Ska förmodligen köra med sånt där ftermarknds-sprut som de ofta använder i folkrace-bilar... billigt å bra samt att fick stylingkompaniet en turbokonverterad bmw 525 å funka med det så ska det väll funka på denna spis oxå efter lite pyssel