GT projekt, lite tyskstuk och trimning.
GT projekt, lite tyskstuk och trimning.
Startar upp en tråd på mitt långtids projekt.
Köpte min första GT år 2000. Och den Gtn har jag kvar änn och förblir kvar.
Har kört ett par hundra mil sammanlagt med den sedan renoveringen.
Tyvärr så var det inte så vanligt med digitalkamera på den tiden så det finns istort sett inga bilder tagna från renoveringen.
Det hade varit kul att se idag hur den såg ut utan inredningen osv.
Efter renoveringen och en sommars buskörning med färskt körkort ihanden så har den mest stått och samlat damm i ladugården.
Den blåa stylade gtn kom imellan då jag lade ner flera hundra timmars renovering på den. Men den är såld nu. Jag hann köra 50-60mil sammanlagt med den. För det blev oxå en stå och samla damm bil.
Förutom att ha tagit ut och tvätta av den bruna gtn 1ggr/år så har jag bytt & uppgraderat saker på den bruna medans den har stått.
t.ex. bytt bränslepump, renoverat startmotor,generator, bytt till extratorrör, istort sett nytt avgassystem osv osv.
Nästa steg på GTn blir, uppfräshning av motor detaljer, bromsar, framvagn.
En bild på min GT:
Polerings objekt: Insug ifrån en 87ans GT
Påbörjad slipning/polering, även ingjutna nummer osv. slipas bort för att få en slät yta.
En extra topp ska poleras och ställas iordning. Trimma?
Ja, mycket troligt.
Meckar keps och ventiler.
Stålomspunna bromslangar med tefloninlägg ska vara bra
Kommer bli snyggt tillsammans med fabriksrenoverade och röd målade bromsok.
4st begagnade men istort sett nya 16tums Dotz Brand Hatch fälgar.
Jag tror att dom kommer passa bra på gtn. Men helst skulle jag vilja ha dom lackad i bilens färg. Vad tror ni om det?
Kanske dumt att lacka om såna här dyra fälgar?
Det blir antingen 205/45-16 eller 205/50-16 däck på dom.
Köpte min första GT år 2000. Och den Gtn har jag kvar änn och förblir kvar.
Har kört ett par hundra mil sammanlagt med den sedan renoveringen.
Tyvärr så var det inte så vanligt med digitalkamera på den tiden så det finns istort sett inga bilder tagna från renoveringen.
Det hade varit kul att se idag hur den såg ut utan inredningen osv.
Efter renoveringen och en sommars buskörning med färskt körkort ihanden så har den mest stått och samlat damm i ladugården.
Den blåa stylade gtn kom imellan då jag lade ner flera hundra timmars renovering på den. Men den är såld nu. Jag hann köra 50-60mil sammanlagt med den. För det blev oxå en stå och samla damm bil.
Förutom att ha tagit ut och tvätta av den bruna gtn 1ggr/år så har jag bytt & uppgraderat saker på den bruna medans den har stått.
t.ex. bytt bränslepump, renoverat startmotor,generator, bytt till extratorrör, istort sett nytt avgassystem osv osv.
Nästa steg på GTn blir, uppfräshning av motor detaljer, bromsar, framvagn.
En bild på min GT:
Polerings objekt: Insug ifrån en 87ans GT
Påbörjad slipning/polering, även ingjutna nummer osv. slipas bort för att få en slät yta.
En extra topp ska poleras och ställas iordning. Trimma?
Ja, mycket troligt.
Meckar keps och ventiler.
Stålomspunna bromslangar med tefloninlägg ska vara bra
Kommer bli snyggt tillsammans med fabriksrenoverade och röd målade bromsok.
4st begagnade men istort sett nya 16tums Dotz Brand Hatch fälgar.
Jag tror att dom kommer passa bra på gtn. Men helst skulle jag vilja ha dom lackad i bilens färg. Vad tror ni om det?
Kanske dumt att lacka om såna här dyra fälgar?
Det blir antingen 205/45-16 eller 205/50-16 däck på dom.
Senast redigerad av 1 blueman83, redigerad totalt 0 gånger.
Gt:n såg ju riktit fin ut. Kul att man kunde hjälpa dig med toppen, hoppas att du får till den bra.
Snygg keps. o fälgarna var grymt snygga.
Snygg keps. o fälgarna var grymt snygga.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Inlägg: 566
- Blev medlem: sön apr 03, 2005 14:47
- Ort: Tran
- Kontakt:
"Nice" fälgarna ser grymma ut
roligt att det är någon mer som håller på med att polera insuget,
den andre delen är lite mer bökigare att polera lite trångt så att säga ,Mitt tog nog ca 170-180 timmar att polera upp
Så lycka till
roligt att det är någon mer som håller på med att polera insuget,
den andre delen är lite mer bökigare att polera lite trångt så att säga ,Mitt tog nog ca 170-180 timmar att polera upp
Så lycka till
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
Ja,, lyckades hitta fälgar till slut på blocket som jag tycker stämmer rätt bra designmässigt på en GT.rallytobbe skrev:"Nice" fälgarna ser grymma ut
roligt att det är någon mer som håller på med att polera insuget,
den andre delen är lite mer bökigare att polera lite trångt så att säga ,Mitt tog nog ca 170-180 timmar att polera upp
Så lycka till
Ditt insug såg sjukt blankt ut. "Vill ha" effekt.
Tänkte försöka klara av att polera insuget på 30-40h.
Har bara kört lite grovt i max 30-60min hitills..
Har gått ihop och köpt lite verktyg/el maskiner med en granne som oxå polerar delar till sin bil. Peugeot 505 turbo ca: 300hk
Riktigt nice, nån som ver vad det heter när det är sån "guldig" beläggning på järn och plåt.blueman83 skrev:Igår kom det 2st renoverade bromsok ifrån England.
Dom ska målas röda nåttag innan de monteras till sommaren.
Ska man köpa penselbar bromsoks färg eller på spray?
Vilket ger bäst resultat?
Jag hade kört på stray, ger ett bra resultat.
//Dajjmen
Det tänkte jag inte på..
Efter lite forskning om det så verkar metoden heta "elektrolyt"
http://autoexperten.se/upload/Varumarke ... Besked.pdf
Efter lite forskning om det så verkar metoden heta "elektrolyt"
http://autoexperten.se/upload/Varumarke ... Besked.pdf
jag använde penselbar hammarlack till mina ok. märket heter typ "hammerite" eller nå sånt, skulle ge 8 års rostskydd!
bild:
http://img145.imageshack.us/my.php?imag ... 040le9.jpg
bild:
http://img145.imageshack.us/my.php?imag ... 040le9.jpg
måla, ser ut att vara gjutjärn.blueman83 skrev:Det får bli penselbar bromsoks färg till bromsoken.
När jag ändå ska fixa upp bromsarna till sommaren så köpte jag en huvud bromscylinder direkt ifrån Tyskland.
Denna kom med posten idag. Den är fotad upp/ner
Frågan är:
Måla den eller polera upp den?
[img]<a><border></a>
Det händer inte så mycket nytt på projektet p.ga. sjukdom.
Men litegrann försöker jag göra ibland.
Här är mina sprollans nya kåpor.
Kamremskåpa samt ventilkåpan påbörjad för polering.
Till höger ligger polarns ventilkåpa till sin Peugeot 505 turbo.
Var bara tvungen att lägga ut en bild på polarns termostathus.
Den är inte helt perfekt med helt ok..
Ramlade in på en bilstereobutik ikväll. Med mig hade jag ett par 6.5:or som knappt var använda från ett tidigare bygge.
Jag böt in dom och lade till några hundralappar och fick dessa 6*9:or.
De kan få duga som baksystem i GTn.
Det är redan förberett för 6*9:or i hatthyllan på den.
Och i skuffen sitter det ett slutsteg och en baslåda med 12" kolfiber bas.
Men litegrann försöker jag göra ibland.
Här är mina sprollans nya kåpor.
Kamremskåpa samt ventilkåpan påbörjad för polering.
Till höger ligger polarns ventilkåpa till sin Peugeot 505 turbo.
Var bara tvungen att lägga ut en bild på polarns termostathus.
Den är inte helt perfekt med helt ok..
Ramlade in på en bilstereobutik ikväll. Med mig hade jag ett par 6.5:or som knappt var använda från ett tidigare bygge.
Jag böt in dom och lade till några hundralappar och fick dessa 6*9:or.
De kan få duga som baksystem i GTn.
Det är redan förberett för 6*9:or i hatthyllan på den.
Och i skuffen sitter det ett slutsteg och en baslåda med 12" kolfiber bas.