Gt de la Bruzze

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

bruzze skrev:Jag har mycket på G nu. Gjorde ett litet fynd för ett tag sedan. Återkommer med info.
Låter spännande! Alla har en himla massa roligt på gång, den här forumet har börjat bli väldigt farligt att besöka. Man får en massa kul idéer hela tiden :lol:
Användarvisningsbild
styggan
GT-fanatiker
Inlägg: 387
Blev medlem: mån jun 25, 2007 22:58
Ort: V
Kontakt:

Inlägg av styggan »

bruzze skrev:
Ska kunna gå att bygga om original tydligen såg jag på NA. Här är någon länk till montering:
http://www.rpm-sport.com/inst/urqinst

Bruzze
Då är det nog något sånt som är i min låda.. :) fatta inte mkt av den beskrivningen , MEN det blir nog asbra!! :D

Ska bli kul att se vad du har för planer och idéer!! avslöja nu :D
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Synd att din GT inte är till salu Bruzze.
Den ser precis ut som min GT borde göra.

Om du skulle vilja sälja den så hör av dig. :wink:
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Tackar för komplimangen. Min sambo sa nyss att jag skulle sälja den. Du kan få köpa henne istället :-) Aj vad ont det gjorde i överarmen. Slaget kom från ingestans...

Jag har fixat lite delar och det kommer en uppdatering snart. Det kom en porsche och en systers husrenovering ivägen men jag får se vad som hinns med innan vintern.

Just nu har jag bara åkt med den. Pendlarbilen ramlade isär så det blev att köra GT:n ett tag. Nu är det ordnat och det är snart dags för vinterdvalan. Jag ska nog fixa lite med den innan dess. Bilder kommer.

Bruzze
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Om du ändrar dig angående GT:n senare så vet du. :wink:
(Vågar inte kommentera din sambo) *asg*

Är det verkligen tornadoröd på din GT?
Tycker att färgen ser så otroligt fräsch ut.
Eller har du gjort något speciellt med den?
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Den är Tornadoröd. Den har i stort sett originallack. Sen är vänster framskärm och dörr omlackad p.g.a. ett rådjur som ville åka med. Det skedde i början av 90-talet ngn gång. Den lacken har tyvärr lite mer att önska så det ska göras om i vår tilsammans med lite stenskott och andra skavanker. Jag brottas med "matt i lacken"-problemet som alla andra röda Audisar. Min lösning är Autosmart waxpollish och polering, polering, polering, polering och så lite polering till. :wink:
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

tänkte fråga dig bruzze va du har beställt vingen i från, jag har slipat ner hela bilen nu, och tänkte lägga en beställning på en grupp b vinge.. och så skulle jag vilja veta kvalite och om det behövdes mycket jobb för att det skulle se bra ut eller om de bara va bolt on som ni säger? *yes*

mvh christian stork
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Adolfssons motor

http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1791

Bara att beställa!
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

japp! tror det blir beställning i dag! *yes*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Såg att min projekttråd hade halkat ner lite väl mycket så jag skriver en uppdatering :-)

Det är vinterförvaring som gäller GT:n den står i min lada på små fula original plåtfälgar. I garaget står den svarta USA-GT:n och jag jobbar nu med att få igång farthållare och elhissar. Sen håller jag på med att laga upp skinnstolarna GT:n. Den hade som alla andra GT-stolar problem med att sidostödet hade säckat ihop. Jag är dålig på att ta bilder på när jag mekar man jag ska försöka sammanställa nått när jag hinner.

Efter nyår så är tanken att detta ska göras:

- Transplantera Elhissar, sidorutor, farthållare och digitalinstrumentet från USA-GT:n.
- Sätta i Skinninredningen.
- Polera fälgkanterna.
- Laga tomgångsregleringen en gång för alla.
- Fixa generatorvinet i högtalarna. Tror det beror på stereon. Annar blir det att byta generator.
- Byta taklucka.
- Lacka taklucka och de skavanker som finns.
- Sen har jag en pryl på G från GUP och om dom får fingrarna ur tills dess så ska den på också...

Bruzze
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Helgen har varit ganska Ok. Jag har monterat lysen på USA-GT:n så att den blev körbar. Sen tog jag tag i farthållaren. Den funkade inte och den ska in i min Gt om jag fick den att funka. Testade så att vakummotorn gick och den funkade. Problemet var att den inte verkade orkade dra in vakumbälgen som drar i gasspjället. Motorn hade tre kontaktstift och den andra gick till en backventil. När den aktiverades så höll den vakumet. Sen plockade jag loss blinkersspaken där kontrollen är. Jag mätte lite och grejjade. Den har en knapp för Set och en för ON/OFF som i onläget kör Resume och "paus". Upptäckte att ON/OFF-brytaren var lite dassig så efter lite 5-56 och motionering så funkade den kanon igen. Drog ut en sväng och testade och den funkade kanon. Lite intressant då kopplingen på den bilen inte är så bra. När jag klickade resum blev det rätt bra uppvarvning.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Visst är det kul när man kan lösa sådana fel :D

Då blir det snart överflytt till pärlan *yes*
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Edis skrev:Då blir det snart överflytt till pärlan *yes*
Nja det blir nog till våren. Vi får se, kanske inte kan hålla mig :-)

Jag gjorde klart skinnstolarna idag också. Tillverkade en ny wire till fällningen. Nu ska jag bara bygga ihop en kontakt som jag splittade så ska det nog gå bra. Tyvärr var värmaren kass på förarstolen men vad gör det för den ska ju bara köras på sommaren.... fan jag kan inte låta bli. Det blir nog att jag lagar den framöver.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Köp ett nytt element, jag flyttade över värmeelementet från originaldynan till den nya dynan.

Tror iallafall att det ska finnas lösa element att köpa.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Äntligen! Idag cyklade jag till ladan och hämtade hem Audin. Jag ska försöka fixa till den nu på kvällarna. Det är mycket som ska göras före träffen och allt kommer jag inte att hinna med. Listan krymper för varje dag som går. Som det ser ut nu så är detta min To Do-lista.

- Montera skinnklädseln. klart
- Byta till digitalt instrument.klart
- Montera farthållare. klart
- Byta ventillyftarna. klart
- Byta motorkuddar.
- Byta dämpare och fjädrar bak. Fram får vänta. Båda får vänta. Dom satt som berget
- Polera fälgkanterna. Får vänta till nästa träff
- Lacka nya takluckan och lite andra prylar.
- Snygga till bromsarna och montera greenstuffbelägg. halvklart
- Bygga om baslådan en aning och ordna till lite andra prylar till bagaget. halvklart
m.m.

Det blir kul men ont om tid!
Senast redigerad av 2 bruzze, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Hepp, det blev en lång vintervila för pärlan! Gott att den får rulla nu iallafall :D

Det var en gedigen lista du har framför dig! Jag har också en massa prylar som ska skruvas på bilen, men jag är rätt säker på att jag inte hinner med det. Varför är det så mycket annat som ska göras hela tiden? :roll: :cry:
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Gjorde en liten mod en kväll som belöning för att jag hade bytt ventillyftarna.

The spak in the dark
Bild

Ska hjälpa kompisen med hans Ferraribygge så det blir nog ännu mer tidsbrist mot slutet men det får bli som det blir.

Har också monterat in farthållaren men jag måste sätta in digitalpanelen för att få den att funka. Det ska ju vara en hallgivare bakom de analoga instrumenten men den har jag ju inte. Jag flyttar istället över den elektriska hastighetsmätaren och digitalpanelen komplett.
Senast redigerad av 1 bruzze, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det blev otroligt snyggt Bruzze! :D

Hur ser den ut i dagsljus? Vi vill se lite how-to-do-bilder också *yes* :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Jag har kliat och kliat och kliat mig i huvet och får inte färger och kontakter att stämma till den digitala panelen. Jag måste byta kontakt för det är inte samma och har VAG:s schema framför mig. Kontaktnumreringen på schemat och i verkligheten stämmer inte alls. När jag kollade i en annan servicemanual jag har till instrumentet så föll alla bitar på plats. Då helt plötsligt så ljusnade allt så imorgon ska jag knippsa bort kontakten från den USA-GT:ns piskan och börja löda in den i mina befintliga. Det ska bli gött efter flera dagars planerande och undersökande. Ska försöka ta lite bilder också nu när arbetet börjar!
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Äntligen har jag börjat. Knippsade bort kontakten till usa-gtn och började löda fast den på min. Jag kommer i detta skede se till att allt väsentligt funkar så som kontrollampor, hastighetsmätare m.m. Senare ska jag se till att färddatorn får all info den behöver så som bränslemängd m.m. Det får nog bli till efter träffen. Har lite mycket nu :-) Imorgon ska jag se om jag får tid att ta en dust med den och fortsätta löda kablar. Jag har ju ca 35 stycken som ska kopplas till rätt plats så det tar sin lilla tid. Jag återkommer med bilder.
Skriv svar