trimmad

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Rally

trimmad

Inlägg av Rally »

hej hur många hästar har man, portar planar toppen samt extraktor + borat insug
har köpt en gt har ej papper på deta men den spinner på 2 an utan problem ..... är det så org l att den spiner på 2 an elle
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Att spinna på tvåan är inga större problem med orginal motor.

Det är nästan omöjligt att säga hur mycket motormodifieringar gör eftersom det beror på hur motorn är i övrigt. Det kan vara så att små trim enbart ersätter förlorade hästar på grund av slitage framförallt på våra motorer som gått över 20 k mil.

Jag är inte så bra på att räkna ut teoretisk motoreffekt så någon som vet bättre får gärna göra en bättre gissning, men jag gissar på att din motor kanske ger 5-10 hk mer än orginal. Men jag trror inte så mycket som 10 är troligt, men som sagt jag är ingen expert på området.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Användarvisningsbild
Jimmen
GT-fanatiker

Inlägg av Jimmen »

Man får aldrig ut lika mycket hästar i förhållande till pengar man lagt ner i alla fall om man säger så, när det gäller sugmotor...

Men det kan vara kul för det, den största förändringen sitter nog i huvet, vet man att man lagt ner massa pengar och jobb så tycker man själv att den är mycket vassare även om det egentligen inte rör sej om så mycket...
NipO
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av NipO »

det stämmer, mkt sitter i psyket .. vet bara när jag hängde på öppet filter på våran saab 9-5. när man nu mer hör turbosuget, känns som den går bättre men egentligen så andas den bara ^^
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

sugmotortrimmarna räknar väll på 1000 kr / hk över orginal. rätt dyrt med andra ord.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Skriv svar