das projekt - Update 12/12

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Dompers
GT-fanatiker
Kontakt:

Panel!

Inlägg av Dompers »

Fräsigt! :)
[____]==OOOO==[____]

*Filosofen*
xe0n
GT-tok

Inlägg av xe0n »

Skitfint jobbat.
Jag tänkte själv modifiera min panel i den stil du håller på.

däremot kommer alla reglage/brytare som sitter fast i mätarhuset gå bort.
Alla de kontakter hamnar på separat plåt någonstans, Ev. på samma ställe där de sitter.
Där du har satt dina 3 mätare kommer en 7,5" Widescreen skärm hamna.

Var den där "tändnings" panelen från biltema? Den såg riktigt bra ut!
jag vill ha det där rally stuket på min bil.

Väldigt intressant bygge på brädan! *yes*
zlobo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

man börjar ju bli sugen på o jobba med sin egna bräda nu...
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

kul att man påverkar andra att börja modda! :)

xeon: har planer på att ta bort original reglage/brytare jag oxå.. men de verkar komma att bli en utmaning..? för de är ju inte bara att byta ut mot vanliga enpoliga brytare.. om någon har gjort detta eller vet hur så är jag väldigt tacksam över att få veta! =)

nice med skärm! om du kollar lite längre bak i tråden så ser du vad jag ev. ska ha i mittkonsolen =)

Å "tändnings"panelen, menar du mina röda brytare (sk. killer switch)? dem är köpt på skrottema! =D inte för att ja tror att de här är skrot.
xe0n
GT-tok

Inlägg av xe0n »

dagg skrev: xeon: har planer på att ta bort original reglage/brytare jag oxå.. men de verkar komma att bli en utmaning..? för de är ju inte bara att byta ut mot vanliga enpoliga brytare.. om någon har gjort detta eller vet hur så är jag väldigt tacksam över att få veta! =)

nice med skärm! om du kollar lite längre bak i tråden så ser du vad jag ev. ska ha i mittkonsolen =)

Å "tändnings"panelen, menar du mina röda brytare (sk. killer switch)? dem är köpt på skrottema! =D inte för att ja tror att de här är skrot.
Jag skall ha startknapp istället för att vrida på nyckeln, Mycket mer rally stuk på det. Tror dock att jag gör en egen panel för det.
Kan väl inte vara så svårt att byta ut knapparna i panelen, Jag har inte kikat så mycket på det där. Men jag kommer ev. in i garaget i helgen så då ska det börja rivas.Panelen ska ut ändå så jag ska kika på det.

Skärmen ska för utom att bara sitta där, Vara inkopplad till en dator.
Kommer även ha temp/volt/fläkt rpm paneler för stegen.
Eftersom jag jobbar inom datorindustrin så har jag tillgång till en massa flashiga prylar :)
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

xe0n skrev:
dagg skrev: xeon: har planer på att ta bort original reglage/brytare jag oxå.. men de verkar komma att bli en utmaning..? för de är ju inte bara att byta ut mot vanliga enpoliga brytare.. om någon har gjort detta eller vet hur så är jag väldigt tacksam över att få veta! =)

Jag skall ha startknapp istället för att vrida på nyckeln, Mycket mer rally stuk på det. Tror dock att jag gör en egen panel för det.
Kan väl inte vara så svårt att byta ut knapparna i panelen, Jag har inte kikat så mycket på det där. Men jag kommer ev. in i garaget i helgen så då ska det börja rivas.Panelen ska ut ändå så jag ska kika på det.

Skärmen ska för utom att bara sitta där, Vara inkopplad till en dator.
Kommer även ha temp/volt/fläkt rpm paneler för stegen.
Eftersom jag jobbar inom datorindustrin så har jag tillgång till en massa flashiga prylar :)
okejj jo startknapp har jag oxå funderat på.. men ja tror inte sbp inte gillar det så vidare värst mycket.. ang. reglagen så är de inte bara 2 kablar som går in i dem direkt..

såpass, då kanske man borde bli kompis med dig då! :wink: *asg*
xe0n
GT-tok

Inlägg av xe0n »

dagg skrev:
okejj jo startknapp har jag oxå funderat på.. men ja tror inte sbp inte gillar det så vidare värst mycket.. ang. reglagen så är de inte bara 2 kablar som går in i dem direkt..

såpass, då kanske man borde bli kompis med dig då! :wink: *asg*
Sbp har inget emot en startknapp, Jag har haft det monterat på mormors gamla Daf 66! *yea*
Dom har heller inget emot huvudbrytare eller dylikt.
Nyare bilar har ju numera inget att vrida på heller, Man stoppar i en nyckel och trycker på en knapp.

Sugen på datorprylar? Well, Jag kan väl för er som är ägare av GT låta köpa lös lite billigare delar ;) What's friends for liksom
*yes*
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

jasså, såpass! då kanske de blir en sån oxå då *yes*

ja ang. datorprylar så låter ju de kanoners kanon! :D kan tänka mig stoppa in de mesta i gt:n *hehe*
xe0n
GT-tok

Inlägg av xe0n »

dagg skrev:jasså, såpass! då kanske de blir en sån oxå då *yes*

ja ang. datorprylar så låter ju de kanoners kanon! :D kan tänka mig stoppa in de mesta i gt:n *hehe*
Ja vad fasiken, Blir ju inget flashigt utan dator i bilen :P
Tanken var att jag och Ådin ska åka runt lite på träffar, Har ett par sponsorer som vill peta i sina prylar i bilen så vi får se vad som händer.
men det blir ljudbygge av iaf, Därav planerna på att bygga om panelen, Dörrarna skall också byggas om. Och hatthyllan.
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

xe0n skrev:
dagg skrev:jasså, såpass! då kanske de blir en sån oxå då *yes*

Ja vad fasiken, Blir ju inget flashigt utan dator i bilen :P
Tanken var att jag och Ådin ska åka runt lite på träffar, Har ett par sponsorer som vill peta i sina prylar i bilen så vi får se vad som händer.
men det blir ljudbygge av iaf, Därav planerna på att bygga om panelen, Dörrarna skall också byggas om. Och hatthyllan.
hehe okejj,, aa ja har inga sponsorer dock,, vill inte ha nån press på mig.
ja jag ska oxå bygga om all inredning, tex så kommer två basar ersätta baksätet... *yea*
xe0n
GT-tok

Inlägg av xe0n »

dagg skrev: hehe okejj,, aa ja har inga sponsorer dock,, vill inte ha nån press på mig.
ja jag ska oxå bygga om all inredning, tex så kommer två basar ersätta baksätet... *yea*
oj! Jag tänkte låta baksätet sitta kvar.
De snubbar som vill stoppa i sina prylar i bilen har inga krav på att den ska vara klar vid något datum direkt.
Tanken var att det ska spela riktigt bra och inte bara massa DB, det blir finlir :)
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

hehe okej, jo ja ska spela både och! högt och fint =)
va har du för sponsorer om man får fråga? =)
xe0n
GT-tok

Inlägg av xe0n »

dagg skrev:hehe okej, jo ja ska spela både och! högt och fint =)
va har du för sponsorer om man får fråga? =)
Jag vet inte om jag är tillåten att säga vilka det är.
Men jag kan däremot säga att det är ett okänt märke i sverige.
Det finns nog bara en importör av dem i dags läget.

Mer information kommer i min Projekt tråd :)
Användarvisningsbild
rallytobbe
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av rallytobbe »

Satt och spanade lite på ditt projekt med instrumentpanelel och tycker att det blir grymt bra.
ska du bygga en låda i baksätet eller ska du gjuta med glasfiber runt hela ryggstödet kan bli rätt häftigt i så fall *hehe*
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

rallytobbe skrev:Satt och spanade lite på ditt projekt med instrumentpanelel och tycker att det blir grymt bra.
ska du bygga en låda i baksätet eller ska du gjuta med glasfiber runt hela ryggstödet kan bli rätt häftigt i så fall *hehe*
tackar tackar :D
ljudbygget i baksätet finns bara i skallen än så länge =) funderar på hur de kommer bli.. ska nog in med bur oxå.. så vi får se hur de blir me allt *hehe*
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Jag har bilder på där jag har en stor låda i baksätet. 2 x12". Har bara tagit bort underdelen av säter o lagt in lådan där.. Den ligger där nu o det trycker på ganska bra i ryggen.. *hehe*
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

Gizmo skrev:Jag har bilder på där jag har en stor låda i baksätet. 2 x12". Har bara tagit bort underdelen av säter o lagt in lådan där.. Den ligger där nu o det trycker på ganska bra i ryggen.. *hehe*
åfan :D show me 8)
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

De e ju inte världens bästa bildkvalité. Tagen med mobilen.
Lådan e till salu med.. *hehe*

Bild
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

ojoj de va ju riktigt läckert :D varför sälja?
Användarvisningsbild
dagg
GT-fanatiker

Inlägg av dagg »

har beställt min aluplåt nu! =) 500kr gick de på.. å då får jag aluplåten+vattenskärning *yes*

nått så här kommer de bli då..
Bild

Bild

S-märket kommer ju va där oxå såklart!
är oerhört nöjd med lakeringen på pappbiten *asg*

pvc rören behöver ni inte bry er om nu :wink:
Skriv svar