Bränsleledningar
Bränsleledningar
Är total nybörjare på det här med bilar. Grönare än grönast. Grönare än... tja... miljöpartiet (för de är väl rätt gröna eller?). Och skulle vara jätteglad om jag kunde få lite hjälp.
Det läcker soppa ur en bränsleledning. Läcket är precis vid K-jettroniken vid ett av metallrören (de böjda som är ditskruvade på K-jetten). Där ett av rören är sammanlänkat med bränsleslangen.
Måste jag byta hela ledningen med rör och allt? Och även insprutningsmunstycket i så fall? Eller går det bara att "skarva om" mellan själva slangen och röret? (har sett att en del äldre audibilar har en annan variant utan rör).
Och framförallt, var kan jag hitta de delar jag behöver?
Har kollat runt på mekonomen men kunde inte hitta något där.
Over and out.
Det läcker soppa ur en bränsleledning. Läcket är precis vid K-jettroniken vid ett av metallrören (de böjda som är ditskruvade på K-jetten). Där ett av rören är sammanlänkat med bränsleslangen.
Måste jag byta hela ledningen med rör och allt? Och även insprutningsmunstycket i så fall? Eller går det bara att "skarva om" mellan själva slangen och röret? (har sett att en del äldre audibilar har en annan variant utan rör).
Och framförallt, var kan jag hitta de delar jag behöver?
Har kollat runt på mekonomen men kunde inte hitta något där.
Over and out.
Re: Bränsleledningar
är de den biten som går till tanken?? elle är de den som går in i sprutet??? för den är ju delad vid sprutet...
Jag har 2 st bränslespridare som ligger. Men mina slangar ser inte ut som dina..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Mina e utan rör. Ser ut så här.

Om du har lust så kan du köpa hela fördelaren för 600+frakt. Då får du 5 spridare o rören som går till BTR:en. Ja du får en av dem på bilden.
Albin: Har du bild på dina rör? Jag köper gärna ett av dig... Vi bor ju ändå rätt nära varandra.
Är det någon som vet hur man skarvar om mellan slangen och röret?
Gizmo: I värsta fall köper jag gärna en fördelare av dig. Men helst så byter jag ju bara ett rör eftersom jag är så kass på att meka audi (än så länge )
Gizmo: I värsta fall köper jag gärna en fördelare av dig. Men helst så byter jag ju bara ett rör eftersom jag är så kass på att meka audi (än så länge )

Senast redigerad av 1 bj, redigerad totalt 0 gånger.
björna skrev:Albin: Har du bild på dina rör? Jag köper gärna ett av dig... Vi bor ju ändå rätt nära varandra.
kan nog lösa bilder lite senare i dag är på väg ut å skall bygga lite små saker på min.. Tex batteri hållare och ladd-mätar å så små saker:D
vad menar du med: Är det någon som vet hur man skarvar om mellan slangen och röret?

björna skrev:vad menar du med: Är det någon som vet hur man "skarvar om" mellan slangen och röret? Hmmm
Jo... om jag nu byter rör... så fattar jag inte riktigt hur jag ska koppla det nya röret till min gamla bränsleledningsslang.
du bara byter ut den.. sruvar upp den å byter... har du msn så adda mig så kan ja fixa bilder å så kan ja kanske svara på dina frågor snabbare... Sotmaan@hotmail.com
-
- GT-intresserad
-
- GT-intresserad
Ta med hela slangen och åk till nån firma som tillverkar bromsslangar och liknande, dom har även stålomspunna slangar, har dom ingen likadan banjokoppling som du har så kan dom kanske använda din befintliga, så du behöver inte röra den.
Alternativ 2. Åk till en skrot och ta med dig lite verktyg och gå ut på gården ibland bilarna och leta upp nån Audi o skruva bort en likadan slang. De är nog de billigaste alternativet!
Mvh Henke
Alternativ 2. Åk till en skrot och ta med dig lite verktyg och gå ut på gården ibland bilarna och leta upp nån Audi o skruva bort en likadan slang. De är nog de billigaste alternativet!
Mvh Henke