Funderar på att köpa en gt-coupe och undrar ifall det är möjligt att stoppa på drivlinan på denna från en audi 80 quattro? Passar det rakt på eller är det mycket modifiering?
han tänkte nog inte så långt! elle så kan man ju ta från framrutan! men jag hade nog byggt om golvet! ja skall börja bygga snart! väntar bara på min kaross
Albin skrev:han tänkte nog inte så långt! elle så kan man ju ta från framrutan! men jag hade nog byggt om golvet! ja skall börja bygga snart! väntar bara på min kaross
Aa känns mycket bättre att bara flytta över kardantunnel än hela karossen i princip.. Men ska du göra samma operation?
Hello! Nu när ändå snackar om att byta drivlina osv. så tänkte jag, passar drivlinan från en S2:a på en GT eller är det också mkt jobb för att få det att passa?
som jag har fattat det så är det mycket jobb med det. fram passar det ju som sakt men bak behöver du ju som dom säger byta ut golvet från din audi 80 quattro och svetsa det i din gt. borde vara lättast tycker jag men finns nog dom som har mer erfarenhet av det här på forumet. vet inte riktig om det är värt besväret om du nu ska bygga en race bil av det båda bilarna kommer väga lika mycket iaf. fast skulle vara tufft att bygga en coupe av din audi 80 i stället.
satt och funderade lit evet någon här om s2 bakaxeln passar på en gt? om man nu vill bygga quattro på en ike quattro gt. har ju en gt quattro redan men vill inte bygga busbil av den som det känns just nu.