Gt de la Bruzze

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ta det lugnt så att det blir bra, inte så kul om det blir haveri... Sedan är det ju tur att kablarna iallafall är i olika färger. Finns ju bilar som i stort sätt har samma färg på alla kablarna :lol:

Det blir ett spännande projekt, se till att ta många bilder! :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Nu är installationen klar. Jag ska ta några bilder med en bättre kamera senare. Telefonen är inget vidare på att ta mörka bilder! Jag hade lite strul med varvräknaren för den fladdrade. Jag hade kopplat den till samma kabel som analoga varvräknaren hade. Jag fick dra den kabeln till tändmodulen istället där rätt signal fanns. Farthålleren funkar också kanon!

Jag la ut en guide hur jag byggde min belysning i växelspaken. http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?p=18608
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Dagens status 22/6
- Montera skinnklädseln. klart
- Byta till digitalt instrument.klart
- Montera farthållare. klart
- Byta ventillyftarna. klart
- Byta motorkuddar.
- Byta dämpare och fjädrar bak. Fram får vänta. Båda får vänta. Dom satt som berget
- Polera fälgkanterna. Får vänta till nästa träff
- Lacka nya takluckan och lite andra prylar.
- Snygga till bromsarna och montera greenstuffbelägg. klart
- Bygga om baslådan en aning och ordna till lite andra prylar till bagaget. halvklart

Är det bara jag som gör nått innan träffen?
Senast redigerad av 1 bruzze, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

En bild på bromsarna! Före första tvärniten iallafall :wink:


Bild
Bild
Senast redigerad av 1 bruzze, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Lackade du skivorna på "bromsytan"?!? :shock:
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Ja det råkade bli lite färgdamm där. Det slits bort rätt snabbt. Greenstuffbeläggen har en inslitningsbeläggning som "slipar" in skivorna först så det tar bort färgen.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

bruzze skrev:Ja det råkade bli lite färgdamm där. Det slits bort rätt snabbt. Greenstuffbeläggen har en inslitningsbeläggning som "slipar" in skivorna först så det tar bort färgen.
Problemet är nog inte att det inte slits bort, problemet är nog vad kemikalierna i färgen gör med klotsarna. Ponera att färgen tränger in i beläggen och vid upphettning så börjar det att "brinna" vilket kan förändra beläggen och dess funktion. Jag säger inte att det blir så, men när man monterar skivor och annat ska man ju rengöra med T-sprit för att få bort rostskyddet på skivan.

Bromsa en hel del innan du ger dig ut i trafiken iallafall *yes*

Läckert annars, Green Stuff ska ju damma väldigt mycket mindre än standardklotsar :D
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

TACK ALLIHOPA FÖR PRISET FÖR FINASTE GT PÅ TRÄFFEN!

Edis bromsarna funkar kanon!

Efter att jag kommeit hem lastat ur och parkerat i garaget så var det dags att ta itu med den husliga plikerna igen! Det hade jag lovat min kära sambo och det var bara att sätta igång. GT:n har m.a.o. fått vila. Några nya projekt med den är det väl inte på G nu. Bara lite finputs av Digitaldisplayen och sånt. Ska få färddatorn att funka och måste byta luftmätskivan med tillhörande prylar så det sitter en potentiometer på den. Sen ska den även kopplas in till motorbromsen för att kunna räkna ut korrekt förbrukning och hur långt tanken räcker. Det ska bli kul att få igång dom funkrionerna igen. Tack Janne Coupesudden för råd! Den ligger på arbetsbänken för rengöring nu. Jag ska jaga rätt på en CO-mätare innan jag monterar så att jag kan ställa in den rätt. Jag tror att det finns en i närheten nämligen :-)


Här är vad som hans med!


- Montera skinnklädseln. klart
- Byta till digitalt instrument.klart
- Montera farthållare. klart
- Byta ventillyftarna. klart
- Byta motorkuddar. klart
- Byta dämpare och fjädrar bak. Fram får vänta. Båda får vänta. Dom satt som berget. Ska titta på det när tid finns
- Polera fälgkanterna. Får vänta till vintern
- Lacka nya takluckan och lite andra prylar. klart
- Snygga till bromsarna och montera greenstuffbelägg. klart
- Bygga om baslådan en aning och ordna till lite andra prylar till bagaget. klart
- Byte av bromsslangar Får vänta lite, leverantören är för dyr. Förhandling pågår. Han tror jag är från Småland

Laddar inför Glassträffen nu och det ska bli kul att träffa Cerwinski och dom andra från NA.
Senast redigerad av 1 bruzze, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Lilja
GT-diggare
Inlägg: 60
Blev medlem: fre apr 01, 2005 13:21
Ort: Motala

Inlägg av Lilja »

Du har ju glömt att lägga till byte av bromsslangar på listan. HE HE! :wink:
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Check again... 8)
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Var ute en sväng och tog några kort med mobilen i hemtrakterna. Jag måste skaffa mig en bra kamera!

Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 bruzze, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
SibbSon
GT-fanatiker
Inlägg: 495
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:18
Ort: Sthlm

helt underbart!

Inlägg av SibbSon »

Det e fan otroligt va fin din gt är! sjuuukt fin på sista kortet!
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

tycker gt:n ser lite rosa ut mohaha
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Skyll på SonyEricsson.... Den är i.o.f.s. lackad i Audi original Tornadorosa

Tack SibbSon! Tur att någon har nått vettigt att säga här iallfall!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det ser riktigt bra ut, men kromringar till grillen och en ny kamera får det bli snart *yes*
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Så j*vla läcker! Jag har 2 frågor, ET på fälgarna? ..och vad sitter det för fjädrar på bilen? (sänkt hur mycket?)
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Edis skrev:Det ser riktigt bra ut, men kromringar till grillen och en ny kamera får det bli snart *yes*
Jag tog en omröstning med mig själv och bestämde mig för att behålla dom svarta. Jag har några andra idéer som kanske blir verklighet om det funkar men vi får se.

sleeper skrev:Så j*vla läcker! Jag har 2 frågor, ET på fälgarna? ..och vad sitter det för fjädrar på bilen? (sänkt hur mycket?)
Tack! Jag ska kolla och återkommer om det. Sänkningen vet jag inte men det ska på bättre begagnade fjädrar och dämpare snart. Sitter biltemadämpare på nu och fjädrar av okänt märke. Jag kan ta ett mått från skärmkanten till hjulcentrum.
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

sleeper skrev:Så j*vla läcker! Jag har 2 frågor, ET på fälgarna? ..och vad sitter det för fjädrar på bilen? (sänkt hur mycket?)
Hade loss en fälg idag och mätte lite. Det stod inte skrivet vad det är för ET men jag mätte 15cm från innre fälgkant. Fälgen är 7,5" bred vilket blir ca19cm. 15-(19/2)=15-9,5=55 ET55 alltså om min uträkning stämmer.

Däcken är 205/40-17
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Jaha då har man i helgen parkerat in GT:n i ladan för vinterdvala. Mitt liv är just nu i en fas där jag inte kan sia om framtiden. Om det går så som det verkar kommer jag att ha svårt att ha råd med bilhobbyn nästa år. Den får i så fall vila ett år i väntan på bättre tider. Jag kommer aldrig att sälja den iallafall. Vi får se vad som händer. *yes*
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

farsan ställde av våra gt:isar idag :( önskar de va sommar dygnet runt...
Hoppas fasen går över snart :? tråkigt när sånt händer!
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Skriv svar