Kan vi ordna en lista på passande framstolar?

Här snackar vi säten, sportrattar och handskfack!
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Kan vi ordna en lista på passande framstolar?

Inlägg av Simpa »

Om det finns ett gäng stolar som passar bolt-on till Gt´n. Kan vi inte sätta ihop en lista på dem? Och på de stolar som kräver mindre modifikationer.
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

jag letar efter en hel skinn inredning, allt utom dörr sidor, matta, nån som vet va det ska vara då... blir det att man ska klä om allt i skinn, hade IG i syslöjd så det låter inte som en så bra idé... *yea*
Användarvisningsbild
Simpa
GT-fanatiker
Inlägg: 421
Blev medlem: mån feb 19, 2007 21:03
Ort: Solna

Inlägg av Simpa »

Men vi sitter ju allihopa och undrar vad som passar bolt on i våra GT´s. Kan inte alla som vet en stol från en annan bilmodell som passar skriva det? Vill verkligen ha nya stolar fram, men pallar inte att köpa ett par stolar, ännu en gång, för att sen märka att de inte alls passar. Så jobbiga att släpa på.
Scorpio86
GT-fanatiker
Inlägg: 284
Blev medlem: tor dec 20, 2007 02:08

Inlägg av Scorpio86 »

golf 2ornas stolar passar
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

hmm, finns dom i skinn? *yea*
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

stork3n skrev:hmm, finns dom i skinn? *yea*
japp dom ska finnas i skin
Bild
Användarvisningsbild
bruzze
GT-fanatiker
Inlägg: 1528
Blev medlem: mån mar 12, 2007 13:53
Ort: Link

Inlägg av bruzze »

Hur är det med golf 3?
Scorpio86
GT-fanatiker
Inlägg: 284
Blev medlem: tor dec 20, 2007 02:08

Inlägg av Scorpio86 »

golf 3an tror jag har andra fästen om nya passat och A3an
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

toppen! ska kolla efter såna då! *yea* *yes*
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

jag ska försöka få lite liv på denna tråd :lol: nu e det så att jag snart får ta körkort, och då vill jag ha en ny inredning i bilen, men vet inte va man ska ha, :? men skinn ligger närmast hjärtat, nån som har en bra ide? *yea*
marino carlsson
GT-intresserad
Inlägg: 14
Blev medlem: tis aug 12, 2008 01:55
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson »

Scorpio86 skrev:golf 2ornas stolar passar
Hoppsan, tror vi ska specifiera lite bättre viken årsmodell man har stoppat vad i. Köpte nya stolar till min med Golf II underrede som han just tagit ut ur en 90:as Golf II och den passar inte bolt on. Jag måste smala av stolsfästet ungefär 1,5cm för att få in den i skenan.

ca 48,5cm brett på Golfens underrede i yttermått mellan golfens plastchims men bara ca 47cm på 85:ans GT-Coupe.

Jag ska ta å göra en mer nogran mätning och se vad som måste göras. Blev bara lite snopen när jag tänkte byta stolar på lunchen då de är ett 5 minuters jobb om de är "Bolt on"

Mvh Marino
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

En liten teori

Inlägg av evil.tweety »

Jag har ett liten teori vad det gäller stolar osv. med alla vw och audis jag har pysslat med så har jag kommit fram till följande iaf att..

Golf mk1 aså 7?-84 passar i gt 7?-84
golf mk2 84-92 passar i gt 84-92 osäker på mk1 men det verkar så iaf när jag har testat. golf vr6 och g60 samnt rally har skinn i sina bilar inte alla det är tillval i bilarna men dom flesta. vet inte men tror att s2 stolar passar i nyare gt:S osäker från vilket år.troligen 88- gäller samma med baksätet tror det är lika med audi 90 coupe. Det som skiljer på gammla mk1 stolarna är att reglaget till skjutskenan sitter till vänster i stället för till höger som det gör i mk2 samnt gt. men går att bygga om. men som sagt inte säkert det stämer allt...
marino carlsson
GT-intresserad
Inlägg: 14
Blev medlem: tis aug 12, 2008 01:55
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson »

Den teorin spricker iom att jag har en 85:as GT och hans stolar kom från en 90:as Golf..

Jag har nu gjort om det och nu passar de och sitter monterade.. Yttermåttet från plastklipp till plastklipp skall vara 466mm då passar de in.. Golfens stolar var 480mm ungefär.. I övrigt ser allt exakt likadant ut.

Ska ta någon bild i morgon på resultatet..
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

oki vad bra att det löste sig. men då vart de bara plastklipsen du behövde byta?
marino carlsson
GT-intresserad
Inlägg: 14
Blev medlem: tis aug 12, 2008 01:55
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson »

Plastklipsen är desamma men som sagt det jag fick göra var att smala av bredden på stolsfästet nästan 2 cm.. I övrigt så passar de bra.
Användarvisningsbild
dahliee
GT-diggare
Inlägg: 62
Blev medlem: sön okt 12, 2008 12:46
Ort: Forserum (J
Kontakt:

Inlägg av dahliee »

Stolar från en audi 90 coupe -89 passar inte direkt i, skjutfästerna måste byggas om!
Phoenix
GT-intresserad
Inlägg: 28
Blev medlem: tor mar 07, 2013 20:30
Ort: N

Inlägg av Phoenix »

Lyfter denna gamla tråden istället för att skapa en ny, det finns redan massor av trådar Ang stolar.
En gång för alla, passar verkligen golf mk1 stolsunderede i GT innan facelift? Somliga säger att golf mk2 passar i GT med facelift andra inte. Om nu detta passar finns det färdiga underrede att köpa för 1500 paret, bara att sätta dit valfri stol enligt eget önskemål.
Finns det några andra underrede som passar rakt av med glidskenor o allt. Hur stolen ser ut bryr jag mig inte om för den kapar jag bort o sätter dit mitt eget val.
Finns det inget som passar så bygger jag eget underrede o då blir det fast stol. Det är ändå bara jag som kör *yes*
Hade jag bara haft en mk1 stol hade jag testat själv.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Min är en -87 så det är efter faceliften.
Försökte med MK2 underreden ifrån -89 innan faceliften.
Dom passade inte!
Phoenix
GT-intresserad
Inlägg: 28
Blev medlem: tor mar 07, 2013 20:30
Ort: N

Inlägg av Phoenix »

Nosliwe skrev:Min är en -87 så det är efter faceliften.
Försökte med MK2 underreden ifrån -89 innan faceliften.
Dom passade inte!
Då kan vi stryka det! Frågan är då om mk1 passar i min -84 tveksamt.
Det blir nog till att plocka ut en stol till helgen och göra en mall. Är 99% säker på att höger o vänster är likadana i alla fall.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Det är dom inte :D För bältet och rygg sjusteringen sitter på fel sida om man byter plats på passagerar stol vs förarstol. Men annars tror jag de passar.
Skriv svar