spridar-rören?

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

spridar-rören?

Inlägg av Albin »

spridar-rören placering på "trottlen" luftmängdsmätaren ? och hur dom ska sitta på toppen?
Snabba svar tack!
Senast redigerad av 1 Albin, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Vilka insugningsrör?!?

Har du snokat runt i forumet? Det finns en hel del bilder att kika på.

Det är svårt att vara tankeläsare, så när Ni har frågor, tänk igenom de noga och ange så mycket info som möjligt. I detta fallet så tror jag att du menar de olikfägade vacuumslangarna, eller menar du de till vevhusventilationen?

Har inte du 100:a turbomotorer i dina bilar, förresten?!?
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?p= ... ght=#19344
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

okey förlåt har läs och skrivsvårigheter och kan inte få fram ord att skriva!
japp har snokat omkring på forumet men hittar inget. behöver bilder på luftmängdsmätaren för att se vart spridarrören sitter! så jag inte sätter 5:an ´spridare på 1:an t.e.x. bättre förklarat?

jo men nu är det bes månad för en av dom så måste sätta i sugaren igen! :cry:
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Menar du var varje bränsleledning går från bränslehuvudet till spridarna?
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

japp lite lättare förklarat ? :oops:
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Ingen fara Albin. :wink:

Vi får försöka hitta några bilder på bränslehuvudet.
Har du en vanlig GT-motor eller en Audi 100 motor?
Fast bränsleledningarna kanske sitter på samma plats ändå?
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

sitter dom på samma plats så har jag det här men är ju inte säker på att det är så.. det är en 136hk GT motor! -88års

ingen som vet??
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Inlägg: 285
Blev medlem: tis mar 13, 2007 10:00
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Det bör ju sitta på samma sätt om tändcykeln är den samma, eller? För hur de sitter på bränslehuvudet är ju beroende av vilket rör som ska ha soppa vid vilket tillfälle så därav drar jag slutsatsen att är det samma tändcykel så är det samma bränsle cykel.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

Megiltura skrev:Det bör ju sitta på samma sätt om tändcykeln är den samma, eller? För hur de sitter på bränslehuvudet är ju beroende av vilket rör som ska ha soppa vid vilket tillfälle så därav drar jag slutsatsen att är det samma tändcykel så är det samma bränsle cykel.
okey man vart sitter ettan då?
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

det är lugnt det sprutar lika mycket på alla cylindrar samtidigt hela tiden så sätt dom så att rören räcker till du !! =)

// mvh janne sundin
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

okey.. kallstart ventilen oxå? ::
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

kallstartventilen brukar ju sitta på banjon på inloppet till mängdgivaren .... iaf på dom gamla ... på dom nya är det ju sex uttag på huvudet å ett är till kv:n men jag tror det syns i hålen att ett skiljer sig !!

// mvh janne sundin
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

coupesudden skrev:kallstartventilen brukar ju sitta på banjon på inloppet till mängdgivaren .... iaf på dom gamla ... på dom nya är det ju sex uttag på huvudet å ett är till kv:n men jag tror det syns i hålen att ett skiljer sig !!

// mvh janne sundin
Nepp alla ser likadana ut.. men skit samma får prova i morgon tack för hjälpen! *yes*
Användarvisningsbild
coupesudden
GT-fanatiker
Inlägg: 255
Blev medlem: fre jan 18, 2008 18:44
Ort: sunne

Inlägg av coupesudden »

har du det huvudet med 6 spridar anslutningar så byglar du pump relät en snabbis å då ser du vilken som ska gå till KV:n ..... men bara en snabbis !! det sprutar som s***n ur den !!

//mvh janne sundin
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Har letat som en tok efter vettiga bilder där man ser vilka rör som går var, men jag hittade inga bra... Hoppas att dessa kan vara till lite hjälp iaf...
Bild

Bild

Bild
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

EDIS? vart går din kall-startventil i nånstans ? så jag sätter den på samma stället tänkte jag :?:
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

Någon som har en -88 som kan spriva upp hur era spridar-rör sitter på huvudet?
måste in på bes snart..... :cry:
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

har en 88a kan ta lite bilder imorgon
Albin
GT-fanatiker
Inlägg: 503
Blev medlem: fre nov 02, 2007 17:52
Ort: Bor

Inlägg av Albin »

kann hoppas på det.. :)
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

kallstarten enligt bilden är den som sitter i mitten på bränslehuvudet. dom andra i cirkeln är dom till spridarna in loppet borde vara det stora hålet på höger sida och retur på vänster men dom gamla har kallstartem på tryck ingången. och din kall start om du har en 88 passar bara på ett ställe har jag för mig.det ska vara en hona i stället för en hane som till spridarna. Jag har för mig det iaf.
Skriv svar