spridar-rören?
spridar-rören?
spridar-rören placering på "trottlen" luftmängdsmätaren ? och hur dom ska sitta på toppen?
Snabba svar tack!
Snabba svar tack!
Senast redigerad av 1 Albin, redigerad totalt 0 gånger.
Vilka insugningsrör?!?
Har du snokat runt i forumet? Det finns en hel del bilder att kika på.
Det är svårt att vara tankeläsare, så när Ni har frågor, tänk igenom de noga och ange så mycket info som möjligt. I detta fallet så tror jag att du menar de olikfägade vacuumslangarna, eller menar du de till vevhusventilationen?
Har inte du 100:a turbomotorer i dina bilar, förresten?!?
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?p= ... ght=#19344
Har du snokat runt i forumet? Det finns en hel del bilder att kika på.
Det är svårt att vara tankeläsare, så när Ni har frågor, tänk igenom de noga och ange så mycket info som möjligt. I detta fallet så tror jag att du menar de olikfägade vacuumslangarna, eller menar du de till vevhusventilationen?
Har inte du 100:a turbomotorer i dina bilar, förresten?!?
http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?p= ... ght=#19344
okey förlåt har läs och skrivsvårigheter och kan inte få fram ord att skriva!
japp har snokat omkring på forumet men hittar inget. behöver bilder på luftmängdsmätaren för att se vart spridarrören sitter! så jag inte sätter 5:an ´spridare på 1:an t.e.x. bättre förklarat?
jo men nu är det bes månad för en av dom så måste sätta i sugaren igen!
japp har snokat omkring på forumet men hittar inget. behöver bilder på luftmängdsmätaren för att se vart spridarrören sitter! så jag inte sätter 5:an ´spridare på 1:an t.e.x. bättre förklarat?
jo men nu är det bes månad för en av dom så måste sätta i sugaren igen!

Det bör ju sitta på samma sätt om tändcykeln är den samma, eller? För hur de sitter på bränslehuvudet är ju beroende av vilket rör som ska ha soppa vid vilket tillfälle så därav drar jag slutsatsen att är det samma tändcykel så är det samma bränsle cykel.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
okey man vart sitter ettan då?Megiltura skrev:Det bör ju sitta på samma sätt om tändcykeln är den samma, eller? För hur de sitter på bränslehuvudet är ju beroende av vilket rör som ska ha soppa vid vilket tillfälle så därav drar jag slutsatsen att är det samma tändcykel så är det samma bränsle cykel.
- coupesudden
- GT-fanatiker
- coupesudden
- GT-fanatiker
Nepp alla ser likadana ut.. men skit samma får prova i morgon tack för hjälpen!coupesudden skrev:kallstartventilen brukar ju sitta på banjon på inloppet till mängdgivaren .... iaf på dom gamla ... på dom nya är det ju sex uttag på huvudet å ett är till kv:n men jag tror det syns i hålen att ett skiljer sig !!
// mvh janne sundin

- coupesudden
- GT-fanatiker
-
- GT-fanatiker
kallstarten enligt bilden är den som sitter i mitten på bränslehuvudet. dom andra i cirkeln är dom till spridarna in loppet borde vara det stora hålet på höger sida och retur på vänster men dom gamla har kallstartem på tryck ingången. och din kall start om du har en 88 passar bara på ett ställe har jag för mig.det ska vara en hona i stället för en hane som till spridarna. Jag har för mig det iaf.