Drivlinebyte

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

evil.tweety skrev:satt och funderade lit evet någon här om s2 bakaxeln passar på en gt? om man nu vill bygga quattro på en ike quattro gt. har ju en gt quattro redan men vill inte bygga busbil av den som det känns just nu. :lol:
går gör det........ :roll: Men det passar inte rakt av.. tror du måste höja golvet i bagaget o bygga nya fästpunkter för bak axel.....
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

oki det hade jag redan räknat med men tänkte mest på bred och om det passar i fjädertornen.
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

evil.tweety skrev:oki det hade jag redan räknat med men tänkte mest på bred och om det passar i fjädertornen.
bredden är rätt men diametern på tornen kan ja inte svara på.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

oki. men det är bra att vet aut i fall att... 8)
Användarvisningsbild
stork3n
GT-fanatiker
Inlägg: 775
Blev medlem: tis apr 03, 2007 19:01
Ort: uppland

Inlägg av stork3n »

går det inte att ta hela underdelan från sin donator bil och svetsa fast. då får man med fäst punkter och allt? eller det kanske inte funkra, vet att det slår sig av värmen och så, men det borde gå? :lol:
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Jag säger bara lycka till med det projektet. :wink:
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jo klart det går. men det är ju en helgs jobb :lol: punktsvetsar man på olika ställen så är risken mindre att det slår sig men svetsar man en end sträng så slår sig det garanterat. men mäter man bara rätt och så. så ska det ju inte vara några problem. men som sagt många timmars jobb :wink:
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

stork3n skrev:går det inte att ta hela underdelan från sin donator bil och svetsa fast. då får man med fäst punkter och allt? eller det kanske inte funkra, vet att det slår sig av värmen och så, men det borde gå? :lol:
jopp det är nog det bästa o göra..
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Jojjan
GT-fanatiker
Inlägg: 921
Blev medlem: fre okt 20, 2006 10:00

Inlägg av Jojjan »

Här finns lite att läsa från en som tidigare har tänkt tanken. :wink:

http://www.kvquattro.com/cq_conversion.html
Skriv svar