läcka i ihandsfacket

Här snackar vi säten, sportrattar och handskfack!
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

läcka i ihandsfacket

Inlägg av Fegis »

Jag upptäckte nyss att det fanns vatten i taket i handsfacket, i själva isoleringen, detta tycker jag var verkligen märkligt kände mig runt lite och det var blött på ett väldigt begränsat ställe. Från där en fläktutblåset sitter på passargerar sidan till mitten av handfacket var det blött som bara den men inte någon annan stans går som en tråd, och kände runt fönster men där var det snustorrt, tror ni det läcker in via fläktsystemet?
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

kan vara värmepaketet som börjar spricka i värsta fall. har du lust så kan du riva ner panelen och kolla efter läckage i elementet och vid slangarna.

när värmepaketet går sönder på VAG-bilarna ifrån den tiden så brukar man hitta vatten runt handsfack och/eller vid fötterna på passagerar-sidan.
kan även komma ånga på framrutan när det har spruckit.

hoppas att detta hjälpte dig nånting! :)

MVH Phille
jockelind
GT-tok
Inlägg: 149
Blev medlem: sön nov 18, 2007 10:17
Ort: Skellefte�

Inlägg av jockelind »

när mitt värmepaket började läka så började det att lukta glyckol när man slår på värmen.. sen kan man ju provsmaka på vattnet om det är sött så är det glykol...och det brukar även bli en dimma på insidan av framrutan när man kör då det läker.. men enklast tycker jag är att smaka lite :D
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

tack för svaren ska provsmaka lite vatten då ;)
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Nu var det lite så att det var sött, men allt vatten hade nästan torkat upp så den läcker bara när man kör då eller? hur fungerar det, kan ju vara så att isolering gör det sött med? haha hur som helst körde i 5min på fullvärme men ingen imma på rutan..

*EDIT*

Och nu under dagen har allt torkat upp så tog mig en sväng på ca 2-4mil med högsta värmen på hela vägen, och det immade inget, luktade inte glykol, och allt var torrt i handsfacket. Så antar väl att det läcker någonstans
Skriv svar