nätt städning? det var då ingen överdrift men det ska bli skönt o få lacken avklarad nu!Edis skrev:En nätt städning, sedan är det bara att brassa igång med färgsprutan!
Härligt att se att det rör på sig
Wallin´s Gt projekt
fler frågor vill ha svar!?
denna sak är vad jag förstår nån vacuumstyrning av något slag, har jag rätt där?
Men den största frågan är, det är väl inte så bra att slangarna ser ut såhär?
slangdelen på 84an var sprickfri och delen hade samma art.nr, så det borde ju gå att flytta över? sen var en av slangarna även pluggad, finns det någon spec anledning för detta?
Nu är alla lösa delar lackade, ska ut o ta lite kort när det torkat
Bildupdaten kommer ikv!
denna sak är vad jag förstår nån vacuumstyrning av något slag, har jag rätt där?
Men den största frågan är, det är väl inte så bra att slangarna ser ut såhär?
slangdelen på 84an var sprickfri och delen hade samma art.nr, så det borde ju gå att flytta över? sen var en av slangarna även pluggad, finns det någon spec anledning för detta?
Nu är alla lösa delar lackade, ska ut o ta lite kort när det torkat
Bildupdaten kommer ikv!
Den första är en tempgivare. Kommer inte ihåg om det är den som är för motorstyrningen eller bara visningen. Men det är helt klart lämpligt att koppla in den
Vacuumdosan är också viktig, så sprickorna är inte bra. Den dosan kan orsaka mycket strul med tomgång och tändning m.m.
Att den är pluggad kan bero på att man har slitit bort slangen till EGR-ventilen eller något annat. Du kan säkerligen flytta över den från 84:an!
Vacuumdosan är också viktig, så sprickorna är inte bra. Den dosan kan orsaka mycket strul med tomgång och tändning m.m.
Att den är pluggad kan bero på att man har slitit bort slangen till EGR-ventilen eller något annat. Du kan säkerligen flytta över den från 84:an!
har bytt själva gummidelen som slangarna går in i på vacuumdosan och även bytt några andra dåliga vacuumslangar, så nu kanske man har blivit av med den knepiga tomgången!Edis skrev:Den första är en tempgivare. Kommer inte ihåg om det är den som är för motorstyrningen eller bara visningen. Men det är helt klart lämpligt att koppla in den
Vacuumdosan är också viktig, så sprickorna är inte bra. Den dosan kan orsaka mycket strul med tomgång och tändning m.m.
Att den är pluggad kan bero på att man har slitit bort slangen till EGR-ventilen eller något annat. Du kan säkerligen flytta över den från 84:an!
har även bytt thermostaten idag och om ca 15minuter så kommer en kul liten update också
tackar! jo det såg väldigt bra ut!Edis skrev:Nice! Det såg ju riktigt lovande ut!
Ser ut som att någon har städat rejält också
Och jo det blev en HEL del städat innan jag plockade in alla delar, 4timmars städning krävdes för att få det helt rent därinne!
enda tråkiga är ju att kofångarna var ganska repiga på några ställen, rätt djupa repor också så dom kommer ju synas en del genom lacken fast jag gjort mitt bästa för att få bort det värsta!
menmen, är ju en 24år gammal bil också, den kan ju inte se direkt ny ut
Var in på VAG en sväng idag och beställde spolarmunstycken och klammer till grill och plastlisterna!
Fösökte även få tag i "clipsen" som sitter på trösklarna under kjolarna, men dom hade tydligen utgått och hälften av mina är trasiga, inte för att jag minns vad som satt fast i just dom men, är det möjligen dom som "listen" sitter fast i? alltså alulisten som sitter i överkant på kjolarna?
Fösökte även få tag i "clipsen" som sitter på trösklarna under kjolarna, men dom hade tydligen utgått och hälften av mina är trasiga, inte för att jag minns vad som satt fast i just dom men, är det möjligen dom som "listen" sitter fast i? alltså alulisten som sitter i överkant på kjolarna?