Audi GT Coupé 87:a

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
slask
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: ons nov 04, 2009 12:43
Ort: Norrk
Kontakt:

Audi GT Coupé 87:a

Inlägg av slask »

Ska Börja med pressentera mig själv då jag är ny här. Är från Norrköping och är född 81 och har alltid haft en lite för kärlek för Audi GT coupé.

Och nu har man skaffat sig lite o göra i vinter då. Det vart en Audi GT Coupé -87:a 2.2L.

Lägger upp en lista på vad som ska göras med bilen.

[/]Beställt [X]Fixat

[ ]Byta Länkarms busstningar fram
[/]Fixa instrument panelen (lyse o fastsättning)
[X]Nya stolar fram
[ ]Leta nya dörrsidor
[/]Central lås
[/]Gå igenom motorn Ev. Byte till Turbo vintern 2010/2011
[/]Vita blinkers Stötfångaren
[ ]Sänkning
[ ]Lackning av fälgar (Vita)
[ ]Lackning från lister o ner

Listan kommer fyllas på....


Så länge får ni nöja er med dessa bilder... =)

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 3 slask, redigerad totalt 0 gång.
Fegis
GT-fanatiker
Inlägg: 647
Blev medlem: sön aug 24, 2008 16:49
Ort: Tidaholm

Inlägg av Fegis »

Välkommen! Fin GT ser välbevarad ut =)
slask
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: ons nov 04, 2009 12:43
Ort: Norrk
Kontakt:

Inlägg av slask »

Fegis skrev:Välkommen! Fin GT ser välbevarad ut =)
Jo det är den, på utsidan iaf. Finns dock lite att göra på insidan då det saknas ett fack i dörren och passagerar stolen är sliten. Sen måste instrumentpaanelen fästas ordentligt.... Lite små plock så där... =)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Nice! Välkommen hit! :D

Ser helt klart ut som en trevlig kärra! *yes*
slask
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: ons nov 04, 2009 12:43
Ort: Norrk
Kontakt:

Inlägg av slask »

Jaha ja... En natt i garaget då. Rev ut lite skit ur bilen. Har då aldrig varit med om att det sladdstumpar med små switchar o knappar gömda här o var som inte leder till något...

Baksäte vad är det
Bild

ta en sladd...
Bild

tror det blir s2 säten ej säker ännu om dom passar.
Bild
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

alltid lika intressant när man köper ny bil och ska reda ut alla "hemmafixares" kabeldragningar. ser ut som en kabeltattare bott i din gt. Lycka till med alla kablar.
slask
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: ons nov 04, 2009 12:43
Ort: Norrk
Kontakt:

Inlägg av slask »

gt_87 skrev:alltid lika intressant när man köper ny bil och ska reda ut alla "hemmafixares" kabeldragningar. ser ut som en kabeltattare bott i din gt. Lycka till med alla kablar.
minst sagt... Haha har ju hela vintern på mig... ;)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ojojoj, snacka om våldtaget elsystem :shock:

Härligt med en rensning! Hoppas att de inte har klippt och sabbat för mycket kablage bara...
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

såg likadant ut i min bil :( tyvärr så är min bil lika mycket fördärvad utvändigt med... ger snart upp bilen :(
slask
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: ons nov 04, 2009 12:43
Ort: Norrk
Kontakt:

Inlägg av slask »

Edis skrev:Ojojoj, snacka om våldtaget elsystem :shock:

Härligt med en rensning! Hoppas att de inte har klippt och sabbat för mycket kablage bara...
nej då... har hittat orginal kablarna o kollat el schema så nu verkar det stämma... ganska mycket mindre kabel... =)

Undra om detta kan bli ett tips på hur man lättar en beg bil... ;)
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

kan säga s2 säte passar inte i din bil, om du inte svetsat om botten delen från en s2:a,, lr audi 80/90, då de ser lika dant ut... får förhöja golvet, inte samma fäste...
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

hehe ditt elsystem såg i princip likadant ut som det jag hittade i min golf mk2 gti... jag antar att alla 15 ägarna innan mig hade kommit på lösningar för att fixa dom andra lösningarna eller nåt :P
började med att brorsan slog i knät i nånting vasst som stack ut under handskfacket. vi kollade upp vad det var och såg att det var en trimpotentiometer. vi skruvade på den och märkte att man kunde höja och sänka volymen i viss mån i ena dörren...
vi drog ut till en polares verkstad och började följa kablarna och slet ut allting. jag hittade även ett gammalt larm som inte var inkopplat. när jag hade slitit ut allt onödigt och lagt allt onödigt i en och samma hink så märkte jag att hinken var full. bilen fungerade lika bra som innan, men jag slapp säkert 10 kg kablar, motstånd och potentiometrar :P

men din bil ser ut att vara i väldigt god kondition kaross-mässigt om man ska tro bilderna. jag hoppas att du håller den borta ifrån salt och liknande! :)

fortsätt jobba på!

MVH Phille
slask
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: ons nov 04, 2009 12:43
Ort: Norrk
Kontakt:

Inlägg av slask »

phille_hbg skrev:
men din bil ser ut att vara i väldigt god kondition kaross-mässigt om man ska tro bilderna. jag hoppas att du håller den borta ifrån salt och liknande! :)

fortsätt jobba på!

MVH Phille
Den är riktigt fin i karossen... det är några små saker bara som ska fixas nu under vintern.

Ne för fan ingen salt... bilen kommer bara rulla på sommar vägar.. =) Har en vinter bil jag puttrar runt med...
slask
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: ons nov 04, 2009 12:43
Ort: Norrk
Kontakt:

Inlägg av slask »

Uppdaterar med en "att fixa lista".

Sen tänkte jag kolla om det är någon som har en förarstol i vettigt skick som ni vill separera er ifrån? (svart Grå)
slask
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: ons nov 04, 2009 12:43
Ort: Norrk
Kontakt:

Inlägg av slask »

Idag halkade jag på köpknappen så det vart 2st stolar...

Bild

I slutet av december blir det dessutom ny riegger front och så ska fälgarna in på lack. Dom ska bli vita.. =)
slask
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: ons nov 04, 2009 12:43
Ort: Norrk
Kontakt:

Inlägg av slask »

I väntan på nya delar och annat skit skit så tog jag tag i lite annat skit som ska göras... Monterade loss saker som ska lackas o fixas i ordning.

Spjällhuset innan puts.
Bild

Spjällhuset efter puts.
Bild

Monterat bort rampen och dom svarta plast grejjerna. Ska få lite puts o färg o lack...
Bild

Plast delarna. Den ena är silicon behandlad men blir att lacka om båda svarta.
Bild

Rampen innan slip o lack. slänger upp nya när den är klar.
Bild

Kåpan lös iaf. Notera luft filtret i vänstra hörnet... Usch....
Bild
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Nice! Blir bra med en annan färg på ventilkåpan och definitivt bra med ett nytt luftfilter! :D

Men du "putsade" aldrig bort tratten i insuget :wink: :lol:
slask
GT-diggare
Inlägg: 65
Blev medlem: ons nov 04, 2009 12:43
Ort: Norrk
Kontakt:

Inlägg av slask »

Edis skrev:
Men du "putsade" aldrig bort tratten i insuget :wink: :lol:
Ne lite osäker hur man får loss den... sitter som berget. eller det går att vicka på den då verkar den inte sitta så jävla hårt. Men fy fan när man ska fösöka dra ut den. Tips?
phille_hbg
GT-fanatiker
Inlägg: 264
Blev medlem: tis maj 26, 2009 12:28
Ort: Helsingborg

Inlägg av phille_hbg »

slask skrev:
Edis skrev:
Men du "putsade" aldrig bort tratten i insuget :wink: :lol:
Ne lite osäker hur man får loss den... sitter som berget. eller det går att vicka på den då verkar den inte sitta så jävla hårt. Men fy fan när man ska fösöka dra ut den. Tips?
vissa behöver bara vicka på den, vissa får slå ut den. min sitter som berget och jag funderar på att ta av spjällhuset och knacka bort den på något vis. borde funka att knacka ut den med mejsel, någon hylsa eller liknande iaf. har inte forskat så mycket i det på min, men den ska kunna åka ut iaf :)

MVH Phille
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Det lilla mässingsröret eller vad det nu är går rakt in i tratten, så det är det som måste gå av inne i insuget. Så här såg mitt ut efter att den demonterats:
Bild
Skriv svar