tjena är ny här på forumet har lite trassel:P
va och köpte en audi cupe quattro 89a som rassla /knacka i motorn..
plocka ner den idag rev bort topp osv ..
kolla då på kam kedjan den va jätte slapp ska det vara så eller är det därför den rasslar /knackar?
elr så är det väl nå lager. kolla på tråget o de såg förjävligt ut att ta bort så man kan riva bort kolvarna .nån som har gjort de förut ? tänkte om det är så jobbigt som det ser ut.
annars nån som har nå förslag på vad oljudet kan vara ? det låter verkligen mycket
kommer framifrån motorn.
sen grenröret ..det är som ett ormbo riktigt fint gjort. kan de va orginal ? det är en audi cupe 2.3 20v 89a
ingen som har en turbo motor ligger som passar annars
elr nå godis
coils
fälgar
osv
häls nick
cupe 2.3 20v quattro rasslar knackar. kontigt grenrör
- Emil90q20v
- GT-fanatiker
- Inlägg: 337
- Blev medlem: tor jun 28, 2007 22:33
- Ort: Halmstad
Låter som...
Det kommer bli billiga delar till oss andra framöver...
Du har nog inte en aning om vad du handlat???
Det som sitter på i grenrörsväg är orginal extraktorgrenrör , passar endast på 20v och satt på första serien med bilar.
Gjorde 3hkr och massor på ljudet.
Ang ljudet så har du ju nu slitit ner bilen , inte lätt att hitta då inte.
Blir inte billigt att få ihop , med ny kamrem , vattenpump , löphjul mm .
Du får en billigt halvrisig S2 med turbo från 25K.
Billigare än att kladda själv.
Finns massor av sidor som behandlar 20v motorn , som för övrigt även heter 7A .
Kan någon förklara vad "Elr" betyder??
Är det Sms språket för "Eller" ???
Vilket fall som helst , välkommen hit och snälla , låt någon med Audikunskap titta på din unika bil.
Mvh Emil , Halmstad ,
Du har nog inte en aning om vad du handlat???
Det som sitter på i grenrörsväg är orginal extraktorgrenrör , passar endast på 20v och satt på första serien med bilar.
Gjorde 3hkr och massor på ljudet.
Ang ljudet så har du ju nu slitit ner bilen , inte lätt att hitta då inte.
Blir inte billigt att få ihop , med ny kamrem , vattenpump , löphjul mm .
Du får en billigt halvrisig S2 med turbo från 25K.
Billigare än att kladda själv.
Finns massor av sidor som behandlar 20v motorn , som för övrigt även heter 7A .
Kan någon förklara vad "Elr" betyder??
Är det Sms språket för "Eller" ???
Vilket fall som helst , välkommen hit och snälla , låt någon med Audikunskap titta på din unika bil.
Mvh Emil , Halmstad ,
90 quattro -85
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
Re: Låter som...
Emil90q20v skrev:Det kommer bli billiga delar till oss andra framöver...
Du har nog inte en aning om vad du handlat???
Det som sitter på i grenrörsväg är orginal extraktorgrenrör , passar endast på 20v och satt på första serien med bilar.
Gjorde 3hkr och massor på ljudet.
Ang ljudet så har du ju nu slitit ner bilen , inte lätt att hitta då inte.
Blir inte billigt att få ihop , med ny kamrem , vattenpump , löphjul mm .
Du får en billigt halvrisig S2 med turbo från 25K.
Billigare än att kladda själv.
Finns massor av sidor som behandlar 20v motorn , som för övrigt även heter 7A .
Kan någon förklara vad "Elr" betyder??
Är det Sms språket för "Eller" ???
Vilket fall som helst , välkommen hit och snälla , låt någon med Audikunskap titta på din unika bil.
Mvh Emil , Halmstad ,
elr bytyder eller nu har du lärt dig någe nytt kanske
har hållt på med vw tidigare så kan en del om dom motorena.
rev ner tråget idag. ett vev lager som va paj veven klara sig inte
har kollat vad det kommer kosta mig att få ihop det.
kamrem sats 1500kr
lager 300
fixa veven 450
vevstake 900
topp packning 800
topp bultar 500
olje filter 89kr
olja har jag
slutsumma 4539kr plus att jag har bra rabbater
köpte bilen för 4000kr
rostfri endast lite på en skärm och dörr . min pappa är desutom lackerare
bilen är besiktad
skit fin inuti. helskin
24 000 mil
det enda negativa
främre kylare skitdålig
lite spräckt vindruta
tjänar jag på att köpa en risig s2a?
vilka motorer är annars bolt on på min bil ? passar s2ans motor ?
- Emil90q20v
- GT-fanatiker
- Inlägg: 337
- Blev medlem: tor jun 28, 2007 22:33
- Ort: Halmstad
Men då så!
Men då så , då kan du din sak!
Du annar inte hur många drömmare man träffar på genom åren på diverse forum...
S2 motorn passar rakt ner i bilen , såklart måste elsystemet byggas om.
Men det är samma växellåda och chassie på bilarna , så det mesta passar.
Du kan tex använda orginal svänghjul från 7A till en 3B , om den tex kommer från en 200 20v.
Samma koppling på 3B som 7A.
Ända är ju besiktningen med turbospis..
Tänker själv lite i samma bana.
Köpte en 20V 3B för 8 år sen , och året efter en ABY.
Bägge är kompletta med allt , el , boxar mm .
Mna får säga att man bytt bromsar och låda från en S2 , fasten det är samma grejer.
De 2 saker som skiljer är att S2 har en annan krängningshämmare.
90+coupe q 20v har fastsättning av denne i länkarmarna , S2 har ett lite stag från fjäderbenen till den.
Inte vet jag vilket som är bäst...
2 , S2 har ett litet fjäderbensstag orginal , klent 4kantsrör mellan främre fjädertornen.
Jag har monterat Porsche 944T ok fram på min (samma som Rs2)
Ihop med 314mm A8 skivor , samt S4/S6 ok bak med 269mm ventilerade.
Det bättar gott vill jag lova.
Vilken skillnad.
Såklart med stålomspunna slangar och nya handbromsvire.
Främre kylaren?
Är det extrakylaren??
Ta bort den och plugga ut/ingånarna i Stora kylaren.
Framrutan?
Står det i något besiktningsprotokoll??
Alt.
Antingen försäkringen , dock en ganska stor självrisk.
Sen vet jag inte hur det ligger till rent juridiskt när du köpt den så...
Eller.
Det finns massor av coupe / S2 som skrotas.
Ha en duktig glaskille med dig och såga ut en fin beg.
Tror det tillkommer lite lister mm vid rutbyte.
Mvh Emil , Halmstad
Du annar inte hur många drömmare man träffar på genom åren på diverse forum...
S2 motorn passar rakt ner i bilen , såklart måste elsystemet byggas om.
Men det är samma växellåda och chassie på bilarna , så det mesta passar.
Du kan tex använda orginal svänghjul från 7A till en 3B , om den tex kommer från en 200 20v.
Samma koppling på 3B som 7A.
Ända är ju besiktningen med turbospis..
Tänker själv lite i samma bana.
Köpte en 20V 3B för 8 år sen , och året efter en ABY.
Bägge är kompletta med allt , el , boxar mm .
Mna får säga att man bytt bromsar och låda från en S2 , fasten det är samma grejer.
De 2 saker som skiljer är att S2 har en annan krängningshämmare.
90+coupe q 20v har fastsättning av denne i länkarmarna , S2 har ett lite stag från fjäderbenen till den.
Inte vet jag vilket som är bäst...
2 , S2 har ett litet fjäderbensstag orginal , klent 4kantsrör mellan främre fjädertornen.
Jag har monterat Porsche 944T ok fram på min (samma som Rs2)
Ihop med 314mm A8 skivor , samt S4/S6 ok bak med 269mm ventilerade.
Det bättar gott vill jag lova.
Vilken skillnad.
Såklart med stålomspunna slangar och nya handbromsvire.
Främre kylaren?
Är det extrakylaren??
Ta bort den och plugga ut/ingånarna i Stora kylaren.
Framrutan?
Står det i något besiktningsprotokoll??
Alt.
Antingen försäkringen , dock en ganska stor självrisk.
Sen vet jag inte hur det ligger till rent juridiskt när du köpt den så...
Eller.
Det finns massor av coupe / S2 som skrotas.
Ha en duktig glaskille med dig och såga ut en fin beg.
Tror det tillkommer lite lister mm vid rutbyte.
Mvh Emil , Halmstad
90 quattro -85
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
jo förstår det..
du har ingen aning om om nån har en motor ligger s2 eller
nånting annat sugtrimmat eller turbo konventerat jag betalar max 10.000kr
tänkte ta rutan på försäkringen
och ska be polarn att bygga en ny kylare om jag inte hittar nån i fint skick !.
hur mycket tål drivlinan orginal ?
hadde en golf 2 syncro tidigare som jag skulle bygga turbo snurra och massa köpte motor turbo och massasaker sen börja jag läsaom drivlinan.
då lades det projektet ner.
mvh
du har ingen aning om om nån har en motor ligger s2 eller
nånting annat sugtrimmat eller turbo konventerat jag betalar max 10.000kr
tänkte ta rutan på försäkringen
och ska be polarn att bygga en ny kylare om jag inte hittar nån i fint skick !.
hur mycket tål drivlinan orginal ?
hadde en golf 2 syncro tidigare som jag skulle bygga turbo snurra och massa köpte motor turbo och massasaker sen börja jag läsaom drivlinan.
då lades det projektet ner.
mvh