Audi GT Kompressor på G "Bil såld"

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
gt_87
GT-fanatiker
Inlägg: 1624
Blev medlem: tis feb 28, 2006 09:25
Ort: Gotland

Inlägg av gt_87 »

testat det med fast var bara med 12 volt. riktigt bra grej
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Edis: japp vart väldigt förvånad själv hur enkelt och bra det var. Haha ja offra noden lär inte ha haft det lätt :lol:

gt-87 jag kör oxå med 12volt men hade lite brotom så fick bli 24 :lol:
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

I morgon/i dag ska jag åka till garaget och ta upp en ny laddning grejer från plurret. Denna gång kör jag på 24 volt över natten ska vi se vilken skillnad det blir på det och 12 volt.blir det ingen större skillnad så då vet man ju det.men det är rekomenderat att låta grejerna ligga och gotta sig iaf 2 dagar utan att pilla på dom.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Så nu har jag varit i garaget igen och tagit upp lite grejer ur badet. denna gången fick broms "servon" känna på badet.Testade med 24 volt över natten och det blev ingen större skillnad på det så man kan köra med 12volt funkar bäst. märkte oxå att det blev lite för bra drag i det om man körde med 24volt. Men så här ser det ut iaf.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

ser jäkla nice ut, kommer helt klart testa, vart köper man electro syran???
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

tackar tackar ja det enda du behöver köpa 'r kaustiksoda och den finns att köpa lite var stans jag köpte mitt på optimera men vet att lite större affärer har det oxå.
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

evil.tweety skrev:tackar tackar ja det enda du behöver köpa 'r kaustiksoda och den finns att köpa lite var stans jag köpte mitt på optimera men vet att lite större affärer har det oxå.
fyfan då ska jag inhandla det imon!! tjejen jobbar juh där haha =)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

projektet rullar på. grenröret har jag sålt ska bygga ett bättre. vart inte nöjd med det jag hade. fast denna gång ska jag ta med t4 flens. så man kan fläska på med en holset hx60 eller liknande. värre kam och sen funderar jag på att lämna toppen på portning. h profil stakar eller liknande ligger på önske listan.vill ju iaf passera 300 strecket med god marginal. men det får vi se ur det blir.hmm kom just på att jag har ju ett par broms ok ligger i badet i garaget. och jag som inte varit där på några dagar. undrar hur mycket det är kvar av dom :?
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

jobbajobba joobaa=P komigen nu:)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

haha ja jag gör ju det. hur går det själv då?
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

mest ute å sladdar äckligt kul är det med 4hjulsdrift i en audi..:)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

haha kan jag tro.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Projektet rullar på. sakta men säkert lagt in en beställning på lite an kopplingar. kommer efter jul.har även kollat upp ett svänghjul till v8:an. får se hur detta slutar.tanken just nu är iaf att köra med kompressor i stället för turbo. kruxet är att hitta nån som kan gänga med 3/4-16 unf finns ju inga i dom här små byarna här nere så jag får väl helt enkelt köpa en sådan gäng tapp. lite surt då det ändå kostar 500kr för 2st hål.men ju fler kan jag ju göra kan ju börja tillverka fuelrails sen :D någon som vet vilka större broms ok som passar till våra kära gts utan en massa om byggnationer. saab 9000 aeros bromsskivor blir det iaf. sen vill jag ju ha lite fetare broms ok.skivorna är ju 280mm. har alla här inne tagit jul ledigt eller vad gör folk nu för tiden.?
Användarvisningsbild
Emil90q20v
GT-fanatiker
Inlägg: 337
Blev medlem: tor jun 28, 2007 22:33
Ort: Halmstad

Hej!

Inlägg av Emil90q20v »

Härligt att se att det händer grejer...

Tänkte också samma som dig!

Var är alla??

Men så insåg jag att Ni kanske gör samma som mig , sitter och trycker och väntar på att någon annan ska skriva....

I det närmaste ska jag ner till firman och montera dit dubbdäcken på 90 quattron, ihop med det nyladdade batteriet..
Sen ska jag ut och sladda med låsta diffar.

Mvh Emil
90 quattro -85
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

jodå Emil lite händer det men inte möe.nästa på listan blir att skaffa gas till svetsen.tog ju så klart slut den med. man ska komma i håg och stänga kranen.

Är det gammel 90 du ska piska runt eller nye? eller nya och nya 89:an.måste oxå fixa en quattro till nästa vinter.så trött på att halka runt med framhjulskrafs.
Användarvisningsbild
Emil90q20v
GT-fanatiker
Inlägg: 337
Blev medlem: tor jun 28, 2007 22:33
Ort: Halmstad

Japp , gammel...

Inlägg av Emil90q20v »

Eller nya 90an .
Beror på hur man ser det.

85an är den nya för mig , eller ???
Jag har ju faktiskt köpt en coupe quattro 20v -91 och en 90 20v -89 efter denne.. Men de är inte besiktigade nu.
MIn gamle -89 har jag haft i 14 år..
Den ska inte ut i varken regn eller snö..

Så , japp , den äldsta av dem ska köras i snön på Torsdag...

Hur kul som helst.

Jag sålde en 100 quattro -87 för 2000:- för snart 3 veckor sen..
De skulle bygga isbil.

Mvh Emil
90 quattro -85
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Byte till kompressor

Inlägg av evil.tweety »

Efter mycket om o men så har jag bestämt mig nu att köra med kompressor till audin i stället. Dels för att det ska vara enklare att montera o av montera vid besiktning och dels är jag inte ute efter en jävla massa effekt utan lite lagom. runt 300 strecket hade jag tänkt mig. jobbar just med att få tag på en gäng tapp 3/16 unf för att kunna montera dit an8 anslutningar. och hitta en sådan tapp är inte lätt. det andra på listan är att fixa klart bromssystemet men är lite i valet och kvalet där med om jag ska byta ut original bromsarna mot lite större. få se hur det blir. kommer ju inte så långt då ekonomin är i botten just nu. precis så man har råd att betala hyra till garaget. surt sa räven.
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

härligt johan!:) nu vill jag se så fet kompressor så du får kapa i huven!;9 haha..
kommer bli fett bra de där :)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

nja tobbe så stor blir den nog inte men jag har ju en extra huv om det skulle behövas :lol:
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Projektet rullar på men verkar svårt att hinna komma ut med bilen till sommaren. men jag har fått ett jobb igen så nu kan det börja hända grejer. Verkar vara dött på alla andra här på forumet. Ingen som är sugen på att fixa med gt längre?
Skriv svar