Jag ska åka och kolla på en Audi GT imorgon och det finns lite småpill med den så jag tänkte höra med er som vet om det är något som man bör akta sig för. javascript:emoticon('
Här är några negativa saker som säljaren sagt om bilen:
*Tripp- och KM-räknaren lade av för ca 600mil sedan
*Takluckan går ej att stänga helt, enligt honom läcker den inte utan det bara brusar lite i den när man åker motorvägsfart, han har tydligen testat med högtryckstvätt.
*Vid låga varvtal mellan ca 1500-2000rpm så är det som om det inte finns något, han säger att den typ "hackar" fram. Men det ska tydligen ha försvunnit en stund då han rengjorde fördelarlocket. Alltså menar han på att man behöver byta det och eventuellt rotorn och tändkablarna (tändkablarna ska tydligen vara Biltema)
*Kopplingen tar väldigt långt ner, han säger att den behöver luftas.
*Fönsterveven på förarsidan går att hissa ned men "hackar över" när man ska hissa upp den igen, han sa att det skulle räcka med att byta själva mekaniken som är utsliten.
*Förarsätet är slitet på det vanliga stället (svankstödet som slits när man går ut och in)
*Antennen är av, alltså fungerar inte radion
*Lite rost finns vid dörren och framskärmen, inga hål utan det ska bara vara att slipa, spackla och måla enligt honom.
Hur svårt tror ni att det skulle vara att åtgärda dessa felen, enligt mig så verkar det "bara" vara lite småfix, men det är ju inte alltid sånt är så lätt heller..
Han vill ha 18:000:- för den och då ska den vara nyskattad, nybesiktigad samt att ett par alu-fälgar med fräscha sommardäck, alufälgar med dåliga vinter däck samt ställbara KW dämpar ingår (Inte monterade, de 2 därfram ska vara nya) ingår.
Kan påpeka att bilen gått ca 17000mil.
Färgen är Alpinvit.
Skriv jättegärna vad ni tycker om det hela, är det inget att ha eller ska man slå till? javascript:emoticon(':roll:')
Vänliga hälsningar
/ Lucas