Audi GT Kompressor på G "Bil såld"
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
Liten up date då. Jag håller på och bygger klart motorn tills jag har sålt av lite bilar så jag kommer vidare.Det är bara dom dyra sakerna kvar nu som jag inte har på lager. en kompressor och vems insprutningssystem. koppling har jag från en audi s2 så det borde hålla just nu. så här ser det ut just nu och jag har köpt på mig gäng tappar för att kunna gänga an4 -10 så nu jäklar slipper jag det bekymret mer iaf. ska hitta någon som blästrar i närheten av jönköping oxå. någon som vet nån? Ska även få tid att åka ner till mek verkstan här i stan och få mina ok fästen till frästa så det blir klart.
Så här ser det ut så länge.. och man får ge kommentarer
Ska sitta stålomspunnen slang mellan alla anslutningar sen när det är klart.
Så här ser det ut så länge.. och man får ge kommentarer
Ska sitta stålomspunnen slang mellan alla anslutningar sen när det är klart.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
A tanken har slagit mig att byta till en NG topp då dom har bättre flöde än dom gamla topparna. men ska börja så här iaf och se hur det blir.
Jag är lite i tankarna på ett ms oxå i stället för ett vems. Men det visar sig vilket jag får tag på för rätt peng. tänkte iaf att jag ska lackera bryggan och motorutrymmet så jag kan hinka ner spisen i bilen igen.
Är det ingen som vet någon som sandblästrar i jönköpings om rådet?
Jag är lite i tankarna på ett ms oxå i stället för ett vems. Men det visar sig vilket jag får tag på för rätt peng. tänkte iaf att jag ska lackera bryggan och motorutrymmet så jag kan hinka ner spisen i bilen igen.
Är det ingen som vet någon som sandblästrar i jönköpings om rådet?
evil.tweety skrev:A tanken har slagit mig att byta till en NG topp då dom har bättre flöde än dom gamla topparna. men ska börja så här iaf och se hur det blir.
Jag är lite i tankarna på ett ms oxå i stället för ett vems. Men det visar sig vilket jag får tag på för rätt peng. tänkte iaf att jag ska lackera bryggan och motorutrymmet så jag kan hinka ner spisen i bilen igen.
Är det ingen som vet någon som sandblästrar i jönköpings om rådet?
visst en ng top har bättre flöde, men äldre topparna är bättre enligt min smak, då ng topparna eller dom nya motorerna känns väldigt slöare, en gt drar juh ifrån en ng maskin med hästlängder....
¨
vems är riktigt bra sprut te bra peng...
jo motorn är snart ihop monterad igen, väntar på arp bultarna och packningar..
mvh tobbe
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Audi Gt -86
Audi coupe -90
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
Jo för visso men tror inte det spelar någon roll då jag har turbo botten del iaf som är komp sänkt. så för den delen har det ingen betydelse. jo vems är bra men ms är lika bra iaf dom senare modellerna, får se hur det blir. måste ju som sakt sälja av mina bilar iaf.
vilken motor håller du på och bygger på då?
vilken motor håller du på och bygger på då?
MS är bra, svågern har det i sin 504-hästars Volvo 960, hans bror har det i sin 400hk:s-amazon och i sin nymappade Volvo 240 från 1975. Tror den hamnade på 517hk och 730Nm om jag inte minns fel
Men man bör väl känna någon som är duktig på MS som man kan bolla tankar och idéer med om man ska göra grundmappning m.m. Men det gäller ju alla sprut.
Bredbandslambdan blir ens bästa vän iallafall
Men man bör väl känna någon som är duktig på MS som man kan bolla tankar och idéer med om man ska göra grundmappning m.m. Men det gäller ju alla sprut.
Bredbandslambdan blir ens bästa vän iallafall
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
jovisst är det så edis man måste ju ha lite koll på vad man sysslar med. men va fan kan dom skicka folk till månen kan väl jag lära mig det. hum host harkel. jag tror ju det är en bra grej att börja med iaf jag hade ju tänkt att köra med original hal givare. sen kom jag på en annan sak vist tusan borde man kunna sätta spjällhuset innan kompressorn? då kan man ju använda vilket spjällhus som hällst. typ från en vr6 då dom är 90mm och jag ska ha en liggande.om jag hittar den vill säga. får se hur jag gör med tändspolarna om jag ska inför skaffa 5st separata eller om jag kör original. det visar sig i fram tiden.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
Hej å hå vad alla är aktiva. o inte jag heller. bygget står lite still igen. måste bli av med alla jävla bilar jag har som står till ingen nytta. Jag har en audi coupe och en volvo pv och nu ska jag sälja a6:an efter som jag köpte en ny bil igen. suck att man aldrig lär sig. Håller på och letar någon som kan sandblästra men hittar ingen i området.
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
dom heter stenhuggeriet tror jag, har själv massa delar på blästring där nu, 4fjäderben,(2 delade runt om) OK hållarna, massa små delar..evil.tweety skrev:ja det får väl bli så vart finns dom då?
vad är det du ska blästra da så kan jag fråga dom?
ska ändå dit imon, dra gärna iväg ett sms elle något!
076-2758402
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Audi Gt -86
Audi coupe -90
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N
-
- GT-fanatiker
- Inlägg: 674
- Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
- Ort: N