Coupe' quattro -85 orginal

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Coupe' quattro -85 orginal

Inlägg av q-sovare »

Ja! Då var äntligen donatorbilen införskaffad! Ett enastående exemplar som stått ostartad i en kall lada i 4,5 år. Med ett nytt batteri startade den på mindre än en minut trotts nästan tom tank. Deutches kvalität? Och efter ett antal försök släppte även kopplingen :)). Bilen har förutom en bra motor, hel takluckslist, hel reflexramp och baklyse, orginalstolar och orginalfälgar.
Jodå den har rost i massor men det har ju inte quattron :)))))
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Då var äntligen motorn i quattron och jajjamen , den startar :) . Hade lite problem med ett styrelement som saknades till diffbromsen på vxl-lådan. På Atteviks i Jönköping sa de ju som vanligt: -Det artnummret är ersatt med ett annat men det har utgått :(. men glad ihågen knallade jag in till min grann bilverkstad och tänkte att det måste ju finnas någon universalvakumgrunka som kan lösa problemet och när jag förklara för en av killarna säger en ung kille - en sådan har jag i mitt garage den kan du få för jag ska inte använda den lådan. Tjohoo! Killen hade en 100q -86, och på köpet (gratis) fick jag 4 st plastcentrummojjänger till orginalfälgarna och ett quattroemblem till grillen.
Tror inte det var lönt att köpa en trisslott den dan!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ojojoj, vilken tur!! :D

Härligt att ha kommit så långt som att ha fått igång den *yes*
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Jepp!
finns det någon som har koll på färgnummer på Orginalfälgarna, tänkte ge dem en runda blästring och lackning?
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

kommer bli svin bra:) upp med lite bilder nu *yes*
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Lugn och fin , än så länge ser den inte mycket ut för världen, har hittat justa fälgar dock 7*17 ET 45 borde funka va med 205/40 , och beställt avgassystem från Fernandes eller vad han heter i Luxemburg, verkar vara en juste kille!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Det låter lovande. men du jag sa till dig när du hämtade bilen att den vacum mojjängen är identisk med den som styr centrallåset i dörren och jag skickade med en till dig har jag för mig. :lol: ska sitta en plåt som håller fast den där vacumbiten men den har jag supit bort. och en liten stång till diflåset.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Jepp du sa det och skickade med en blå liten plastgrunka, problemet var att den hade anslutning för 1 slang och den som behövdes skulle ha 2, strunt samma det löste sig och hade jag inte fått det problemet hade jag inte fått tag i centrumpluttarna och quattromärket :)
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Ja då så. Ska bli kul att se den i livet igen det var ju många år sen den var på vägen. 2004 tror jag det var sist. och då hade jag en lika dan motor som den som du fick med. fast med turbo. laddade 1,6bar i den maskinen och den gick fan inte sönder hade ingen slang till wg så den fick fullt ladd. men kul var det.
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

men du har inte ens börjat med någon:) skoj å se dagsfärska bilder pån!
kommer nog bli bra! blire org 10v eller blire turbo motorn?

ps har nog lite tuffa fälgar om du skulle behöva:) 9*16 :)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Neee turbo???? jag tänkte ju inte bygga någon dussinbil! URQ har turbo PUNKT. Jag ska inte ha bilen för att busa med utan för att småglida och uppfylla den dröm jag hade när jag hade min första bil 1988 som var en GT -87. Den ska bli så orginal det går vilket inte är särskilt lätt, VAG är ju inte särskilt sammarbetsvilliga. Sedan blir det nog bara lite styling från 2012 som enkelt går att byta tillbaka till orginal fälgar, sänkning, bakspoiler å lite sånt. Ska till gränna imon ska kolla vilka insatser som ser j-ligast ut :D
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Jiiihaaa, har kört de första stapplande meterna med kärleksbilen, känns tight och fin men låter bedrövligt, har inget från grenröret och bakåt, om det är någon som har första delen från grenröret till mellan delen så är det av intresse. Cupparnas passar inte.
Användarvisningsbild
Totti
GT-fanatiker
Inlägg: 898
Blev medlem: sön jul 01, 2007 11:49
Ort: Tran
Kontakt:

Inlägg av Totti »

q-sovare skrev:Jiiihaaa, har kört de första stapplande meterna med kärleksbilen, känns tight och fin men låter bedrövligt, har inget från grenröret och bakåt, om det är någon som har första delen från grenröret till mellan delen så är det av intresse. Cupparnas passar inte.
upp med bilder:)
80quattro -85 ***
Audi Gt -86
Audi coupe -90
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Jajajajajaja, jag ska lägga upp bilder men jag är för lat för att lägga tid på att lägga upp bilder någon annanstans för att sedan länka, så om någon har ett smidigt alternativ så ska jag göra det, kan man lägga upp dem typ på facebook och sedan länka? Annars får jag väl sponsra Edis med plats till bilder på hemsidan :)
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

17"

Inlägg av q-sovare »

siebzen zoll und keine bilden!
Fått på en laddning 17 tummare med väldigt mycket orginal look faktiskt, men nu ser bilen sjukt hög ut, att gömma nyckeln på vänsterfram är inte att tänka på. Så om någon kan tipsa om sänkningsatser el. coilovers som verkligen funkar och sänker skulle jag bli jätte glad. skulle vilja få samma sänkning som bruzze, hans bil är nog det snyggaste jag kan tänka mig.
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

dalhems har en knippe för vettit pris
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Sicken vicka!

Inlägg av q-sovare »

Denna veckan har det hänt tok mycket! spoilern kom tillbaka från omlackering (den blev för blank i första rundan) , har ångtvättat all textil i kupén.
två lådor med godis kom från customautocraft med bla. vita blinkers och rostfritt avgassystem, sjukt fin finish på det och verkar passa perfekt ,nu saknar jag bara första delen från grenröret. har beställt coilovers.
Och sedan mailar Mcfly och undrar om jag fortfarande vill köpa hans skinninredning :D , vilken fråga! Blev ju till att sätta sig i bilen och köra 55 mil på årets varmaste dag , blev en kanon utflykt fick med mig en komplett uppsättning sidolister med *hehe* .och sedan på vägen hem hälsade jag på Noslive, det är ju skit kul att hälsa på andra GT-frälsta.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Ja synd att du hade lite brottom med bara, men ganska förståerligt efter den vändan hehe. Ett sånt avgas vore inte fel, men finns ju tyvärr bara till quattron.
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Härligt att höra om dina framsteg! Mycket godis på en och samma gång :D
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Glömde två saker Mcfly sa att torpedplasten nog fanns på VAG om det var till bil med AC och det stämde, den kommer på tisdag ,sedan har jag hittat en bra sida som säljer skinn och moccaimitation för runt 100 / m2. www.skapamer.se kanon om man vill göra nya dörrsidor eller spakdamasker!
Skriv svar