Jag har ju en extra motor som jag kan plocka lite delar på och eftersom min ventilkåpa och kamremskåpa är allt annat än fina så tänka jag plocka bort dem och slipa rent och lacka dessa. Nu började jag med kamremskåpan och av en ren händelse så lyckades jag få en del bitar VÄLDIGT glänsande, nästan som kromat. Det blir säkert ingen hållbar glans, men det såg rätt snyggt ut. Jag gav dock upp efter rätt mycket putsande för jag insåg att den var lite för "porig" för att det skulle bli riktigt snyggt... Blev faktiskt inte ens något lackerande så mina delar får vara fula tills vidare...
Men av en ren händelse så snurrade jag runt på nätet och hittade kromade delar till salu:
Lite sugen är man allt... Kan nog bli snyggt med polerat insug och annat så småningom
Tjena Edis. Såg att inlägget om kromade kamkåpa och ventilkåpa, och tänkte då höra med dig vart man kan köpa dom? om du har nån adress till länken eller så, och såg du vad det var för pris på grejerna?
Skulle bli riktigt snyggt med kromade detaljer i motorrummet
Tacksam för svar
Jag har själv polerat lite grejer till en gammal Volvo åt en polare, blir jäkligt läckert. Funderar på att göra det på min bil också.
Men det krävs mycket tålamod och att ytan är förhållandevis fräsch om man ska ge sig på att polera själv.