Coupe' quattro -85 orginal

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Jag är intresserad av de grejerna till ACn och även vad det nu är för lister du har.
har du kvar det mobilnr. som slutar på 200 el. 247 ?
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Nä jag har nytt nr. 0721873247

ska kolla i garage om jag hittar det, listerna vet jag att dom finns men int e100 på ac kylaren. ska kolla det :)
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Bild
Så där ja , nu var det jul igen dykt upp tre paket på 4 dagar ett från Tyskland med kompletta elhissar, ett från schveiz med Audiemblem, nya lister till dörrutorna, clips, skruv och annat smått å gott och ett ifrån Luxemburg med nya baklampor, bussningar, motorfästen och kardanaxellager. Nu jäklar!

Bild
Det mesta är nerrivet och slipat utom motorrummet och förberätt för lackering!
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Gott med en massa godis! Blir grymt med ny lack! :D
Jocke83
GT-intresserad
Inlägg: 27
Blev medlem: sön dec 01, 2013 18:27

Inlägg av Jocke83 »

Blir jättefint! Våtslipade min reflexramp och satte dit likadana nya lysen som du beställde. Skillnaden blev som natt och dag
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Fasen vad du skämmer bort henne/honom. :D Det är väl så. Mycket vill ha mer. hehe. Du kommer snart tröttna på effekten oxå. Och då ramlar det ner en turbo eller kompressor. :roll: Bra blir det iaf *yes* Ny lackad tornado röd är ju snyggare än ferrari.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Det är en hon, hon gillar ju att göra det på alla fyra :wink: . Men det är ingen risk att det kommer i något annat än orginal HY motor! Jag är intresserad av vad du har kvar för delar, ringde dig i lördags när jag var ute och körde!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Jaså? Hmm hörde inget. jag var i eskilstuna då. men i helgen är jag hemma. svarar jag inte skicka ett sms. motagningen är ju som den är hemma. så kan jag lägga ut grejerna om inte annat om jag inte är hemma.
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Bild
Svetsat igen ett antennhål för mycket, har varit och hälsat på hos lackeraren men det går inte så fort! Visste inte att det fanns så många olika nyanser av tornadoröd, tror det var sju som räknades som orginal.
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Det där måste jag också göra. har 3 antenner på min... Inte nog med att det var 2 original, något blockmongo har tagit upp ett hål i taket och slängt dit en där med...
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Bild

Tja i väntan på lackeraren som inte är så snabb så passade jag på att fixa till de härninga grunkorna vid strålkastarna, hittade en liten fläck som inte var helt rostig och det visade ju sig att en gång i tiden har de varit gulcromaterade, så det fick bli blästring, elförzinkning och gulcromatering!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Bild
Tja det går ju inte så fort men densom väntar på en Tornadoröd bil väntar inte för länge!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Jag är riktigt avis!
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Bild

Idag har bakruta och bakre sidorutor kommit på plats och igår dörrarna, kom på efter att lagt massvis med tid på att passa in dörrarna så de blev 100 i bakkant , kom på att oops jag har ju inga skärmar, blir väl att göra om allt när skärmarna kommer tillbaka från lack. Har även monterat in elhissarna och det passade kanon, problemet är bara hur jag ska göra med knapparna, fick en komplett bit med ciggtändare och allt men den ska skruvas fast mellan askkoppen och volt/oljetrycks/diff-panelen men den är ju solid på min mittkonsol, är det någon som har en ide?
Satte dit de nya baklyktorna från CAC kör med dem och sparar mina orginal som ju faktiskt är väldigt fina!
evil.tweety
GT-fanatiker
Inlägg: 674
Blev medlem: lör aug 23, 2008 20:34
Ort: N

Inlägg av evil.tweety »

Fan va vackert. Är det nya rutlister med?Hon kommer bli så fin när hon är klar. Får komma förbi och titta till henne senare i mot sommaren. :D
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ser ju otroligt bra ut :D

När det gäller mittkonsolen så kanske någon här har rätt modell liggandes i något lager (dock inte jag tyvärr)? Annars borde det väl gå att göra hål för knapparna på "originalpositionen". Så hade jag tänkt att göra i min bil, men har inte skruvat dit sakerna ännu...
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Ja det där med panelen och knapparna var ju löjligt enkelt när jag tittade närmare på det! Jag hade ju en ny panelbit med knapparna och ciggtändare med små "öron i ytterändarna, det visade sig finnas motsvarande på insidan av mittkonsollen så det var bara att kapa av den panel biten några mm in på den och trycka dit den nya och två skruv som håller ihop det. Förmodligen tillverkades det bara en konsol som var gjord för att passa både coupe och quattro och de var förberedda för elhissar.
Sen började nästa problem, trodde jag! Strömkablarna var nästan lika långa som styrningen till förardörren och då tänkte jag att då ska den nog matas från centalen under ratten och efter att ha rotat runtlite bland relä och grunkor hittade jag en koppling som passade och hade ström så vips så funkade allt!
Bild

Men just nu jäklas forumbilder med mig och vill inte ladda upp mina bilder mer:(
Så det färdiga resultatet får ni vänta på!

Nej Evil jag har lagt hur mycket tid på de gamla listerna som helst men de blev som nya :), du är välkommen när du vill!
Användarvisningsbild
Nosliwe
GT-fanatiker
Inlägg: 1343
Blev medlem: lör jul 18, 2009 22:41

Inlägg av Nosliwe »

Fan va gött med elhissar!
Bra, då vet man vad den kontakten är till under ratten då som inte används :)
Användarvisningsbild
q-sovare
GT-fanatiker
Inlägg: 330
Blev medlem: tor aug 18, 2011 16:19
Ort: Taberg
Kontakt:

Inlägg av q-sovare »

Bild

så här såg det ut på baksidan

och sedan var jag ju tvungen att göra något åt hålen efter veven och då blev det så här!
Bild

och om det är någon som undrar över bilden på Lada Nivan så gör jag det med :?
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Mycket intressant med elhissarna! :D

Snygg Niva *yes* :lol:
Skriv svar