En urquattro 83

Här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord
Användarvisningsbild
Aspen215
Inlägg: 2
Blev medlem: ons dec 30, 2015 17:53

En urquattro 83

Inlägg av Aspen215 »

Någon som vet något om NKY 956? En guld-metallic Ur-Quattro -83 direkt från Tyskland.
ur-quattro 85
GT-intresserad
Inlägg: 37
Blev medlem: tis dec 30, 2008 19:01

Inlägg av ur-quattro 85 »

Hej,
Tittar du på biluppgifter.se så är det en sedan...men det kan ju stå fel!
Hursomhelst, jag fann en kopia på en annons från blocket 7 april 2008 på en bil som kan vara denna, miltal färg etc stämmer.
Bilen verkar vara fullt utr. med de tillval som då gick att få med.
...bla står det lite rost på karossen vid hjulhus bak.. (inte ovanligt!!)
Priset då var 125.000 kr.
Hemmahörande i smålandsområdet.

För övrigt känner jag till två duktiga samlare i Sverige som har bättre koll än mig på bilid etc, kanske kan dom hjälpa dig bättre..

Lycka till!
ur-quattro 85
Användarvisningsbild
Aspen215
Inlägg: 2
Blev medlem: ons dec 30, 2015 17:53

Inlägg av Aspen215 »

Hej!
Tack för snabbt svar! Jag kollade på biluppgifter.se (det var en nyhet för mig!) och jag såg en del felaktigheter. Bilen togs in från Tyskland och togs i trafik 1987.12.23 och jag körde den med fullt uppställ hela julen :-)
Utrustning? Taklucka, läder, elvärmestolar, elbakruta men ngt mer var det nog inte? Jag har inga möjligheter att köpa tillbaka bilen i dagsläget, något jag sörjer. Jag hade världens sjukaste elfel på den bilen: När man körde slutade blinkersen att fungera. Jag fick tag i ett elschema och lyckades lösa problemet, men det ska jag väl ta under rätt forum?
Ja - det vore intressant att få höra lita mer från dina vänner. Du kan nå mig på wedemark@telia.com Ha'de!
Skriv svar