lite frågor om GT:n

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
andy63
Kontakt:

lite frågor om GT:n

Inlägg av andy63 »

Tjena alla! Jag är ny på forumet och ska skaffa en Audi GT efter vintern och är rätt trimm sugen. Så jag ställer upp frågorna såhär istället.
1. Kan jag turbo konventera en Audi GT orginal motor utan att det blir massa probelm med motorn? självklart måste jag ändra kompet. väl? :roll:
2. Om inte det går, kan man då sätta i en annan sorts turbo motor ifrån audi? som man kan trimma till kanske 400hk är tänkt att börja med.(Quattro då, ej FWD)
3. Hur många GT Quattro finns det? Inte urQuattro.
4. Kan man bygga om en GT till 4WD? tagen från lite andra Audin så ska det väl gå? te.x Audi 100,200,80,90 Quattro? eller? :? ge förslag på olika moddiferingar.

Ja det är nog de viktigaste frågor jag har. fråga 2 det viktigaste där är att motorn kan gå rätt ner, lite ombyggnad på andra delar är OK, men att bygga om hela motorrummet är inte så lockande. Jag är väldigt tacksam för svar. *yea* Ha de gött alla *yes*
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Välkommen hit. :D

1. Har varit uppe tidigare, sök lite så hittar du en del. Kolla bl.a. här: http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=602

2. Lite matnyttigt kanske: http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=214

3. Menar du svensksålda i drift? Här kan du se hur många som såldes totalt i Sverige iaf: http://www.gtcoupe.se/fakta_tillverkade.asp Mer info än så har inte jag i dagsläget... Försöker få reda på så mycket jag kan, men som allt annat i samhället så kostar det pengar att få fram detaljerad info...

4. Kan och kan... Frågan har varit uppe innan och det krävs en hel del ombyggnad eftersom kardantunneln saknas och det ser väldigt annorlunda ut ovanför bakaxeln. Bl.a. sitter tanken inte likadant på en quattro som en GT. Kika här: http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=121

Lite info iaf, kika gärna runt lite överallt, jag gjorde bara lite snabbsökningar, det finns säkert mer matnyttigt :D
andy63
Kontakt:

Inlägg av andy63 »

tackar så mkt för svar. dessa topics har jag redan vart inne på men inte fått ngt mer bestämmt svar på det jag sökte. dessutom såg jag någon som nämnde östlunds motorsport. Jag heter Östlund och har ett team som heter Östlund Motorsport eller racing. Kul hittat *yea* men ha de gött alla och om ni har svar så kan ni alltid skriva här :D

EDIT: kollade upp "östlunds motorsport" Det ska vara österlunds motorsport :P haha *yes*
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker

Inlägg av Raven_LIII »

1. Kan jag turbo konventera en Audi GT orginal motor utan att det blir massa probelm med motorn? självklart måste jag ändra kompet. väl?

Skulle nog inte rekomendera det helt enkelt för att det är billigare att hitta en Audi 100 turbo motor billigare..

2. Om inte det går, kan man då sätta i en annan sorts turbo motor ifrån audi? som man kan trimma till kanske 400hk är tänkt att börja med.(Quattro då, ej FWD)

Ja, Det skulle väll gå, Du har ju tex motorerna i S2 (3b och ABY) som folk har trimmat upp till 900hk+. Men det kostar pengar, En vanlig Audi 100 turbo ligger på ca 170 hk (Rätta mig gärna om jag har fel nu) och hur trimmvänlig den är vet jag inte. Men den e nog billigare upp till en 200-250hk än vad en 3b eller en ABY är..

3. Hur många GT Quattro finns det? Inte urQuattro.

Ingen aning.. Edis hade nog ett bra svar på det :)

4. Kan man bygga om en GT till 4WD? tagen från lite andra Audin så ska det väl gå? te.x Audi 100,200,80,90 Quattro? eller? Confused ge förslag på olika moddiferingar.

Det går, Men det kostar FLÄSK och en arm.. Det är billigare att köpa en Quattro direkt. + Att då slipper du regga om bilen och bråka med bilprovningen om det.

Och ja just ja, Välkommen hit!! *yes*
Skriv svar