tjena.. jag har lite funderingar på att byta till ett sportluftfilter, har någon erfarenhet av detta och iså fall vilken filter är det jag ska ha.. tänker nog inte bygga om särskilt mkt utan bara byta ut det som sitter i nu till ett litet sportigare.. mått mm skulle vara jätte snällt
tror det finns k&n insatsfilter som passar rakt i.. men om du menar att sätta dit ett koniskt utvändigt sportluftfilter så är det ju ganska svårt tror jag med tanke på hela insprutnings och luftmängdmätarsystemet
-Audi 80 Quattro V6 -94 -Audi 80 Quatrro -86 -Audi 80 Quattro -85
Hur stor blir skillnaden på ett K&N filter? Det är ju lika stort, ser nästan likadant ut. Ljudskillnaden är väl knappt märkbar, även om den tar in luften smidigare?
det beror ju på vad man är ute efter.. men jag tror att dom är mer effektiva på att flöda igenom luft, sen vet jag inte om ljudet blir nå annorlunda.. Vill man ändra ljudet är nog det mest effektiva att borra upp plastlådan undertill
-Audi 80 Quattro V6 -94 -Audi 80 Quatrro -86 -Audi 80 Quattro -85
inte ska du borra Simpa, plocka bara bort underdelen av filterkåpan & sen kan du köra med vanlig studioisolering...hade det på min GT, låter som om man har en dump inkopplad på turbo motor ;P och allt snack som sägs att de förstör dittan lr dattan kan diskuteras, jag öppnade 1 gång på 1 år & de va liiika rent & fint som när ja satte på det =D
Jag har ett utvändigt filter på min. Luftburken är tom och sen har jag tagit bort ventilen som tar luften från grenröret när det är kallt och pluggat hålet. Sen har jag tagit det röret som går nedåt i framkant på luftburken och vänt uppåt. Därpå sitter filtret.
jag ska byta i luftburken hade jag tänkt nämligen.. men vet inte riktigt vilket av K&n filterna jag ska ha.. det är det jag undrar över.. någon som vet
Att du säger: "jag har hört att jag ska ha ett K&N filter som heter 33-2001 till min GT från 85. Stämmer det?" Så slår de på regnummret och säkerhetskollar. Värdelöst att komma hem med ett som nästan är rätt...