sport quattro replika. "shorty"
Kommer ej ihåg,, hur mkt de kostade.. 2-300 eller ngt sådant.sleeper skrev:Vad kostar torkararmarna, mina ser för j*vliga ut så det skulle sitta fint med ett par nya? För övrigt så ser det riktigt bra ut med shorty, det närmar sig!
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
kostic.nu
long time since last time!!!!!!
Men här kommer ett gäng bilder mm.
Byggde om lyckt fästena helt o hållet nu sitter dom stabilt som fn, sen gjorde ja ett par kåpor för att ha bakom lycktorna för att det skall se agresivt ut när grillen är monterad.
Küler är nästan helt färdig tigad har en anslutning till en givare kvar samt ett fäste till.
Var för bi min kompis Jocke Mejsel på eaab imorgon för att köpa lite alu rör av honom.

här har ja Gjort färdigt kylaren helt o hållet nu.. och har börjat bygga kylvattenrör.

har handlat lite silikon implantat till bilen, är lite anti silikon implantat till bilar men på brudar är det ok
Har inga goda erfarenheter av silikon slang på tryck sidan i ett turbo laddat system har skjutit flera silikon slangar tidigare då armeringen brustit i dom.
Men nu har ja handlat dom så vi får väl se hur det funkar.
I normala fall brukar ja köra med kylar slang dom tål 10bar utan problem.

passade på att kompletera instrumentet med ett par sladdar till

Satte dit behållaren för servon + pressa ett par kablar.

Passade på o göra fästen till kylarfläkten o montera dit givaren på kylaren, provtryckte kyllaren för att se om det fanns ev läckor.
Lackade även till gavlen.

monterade dit den nu mer kortade kardanen, den kändes lite för kort samt att det verkade som om lådan satt för högt upp moste kontroll mäta motorkoddarna o växellåds kuddarna.

försökte få till handbromsen, får se om ja blir nöjd med denna konstruktion.
Passade även på o göra en lite enklare hjulinställning, Det är lite jobbigt o putta bilen när hjulen pekar fel.

får titta vidare på motorkuddarna vid tillfälle.

Försökte hitta platts för olje kylet /: .men det var inte så lätt o lösa..
Det hela slutade med att ja tänker köpa mig en 16 raders istället.

Sen har ja en fundering o sätta en svart list i skarven mellan kofångaren och skärmen precis som det är på originalen tror det kan se ganska bra ut.

pungtade ihop två monteringsplattor dessa skall tigsvetsas sen.
Tänkte att det kan va bra o kunna dela på kofångare o grill blir lättare om man skall serva bilen tx..
Nytt olje kyl 16rader o den har redan fått en fin platts bakom grillen.

Sen har vi ikeas fina gardin stänger de skall in i bilen
inga gardiner på dessa men ni får se sen vad dom blir av

oljekylet placering,, tigt blev det.. skall fixa jic kopplingar till slangarna idag tänkte jag.

Här har ni bilden på gardinstängerna, de skall lackas o monteras.

Men här kommer ett gäng bilder mm.
Byggde om lyckt fästena helt o hållet nu sitter dom stabilt som fn, sen gjorde ja ett par kåpor för att ha bakom lycktorna för att det skall se agresivt ut när grillen är monterad.
Küler är nästan helt färdig tigad har en anslutning till en givare kvar samt ett fäste till.
Var för bi min kompis Jocke Mejsel på eaab imorgon för att köpa lite alu rör av honom.
här har ja Gjort färdigt kylaren helt o hållet nu.. och har börjat bygga kylvattenrör.
har handlat lite silikon implantat till bilen, är lite anti silikon implantat till bilar men på brudar är det ok

Har inga goda erfarenheter av silikon slang på tryck sidan i ett turbo laddat system har skjutit flera silikon slangar tidigare då armeringen brustit i dom.
Men nu har ja handlat dom så vi får väl se hur det funkar.
I normala fall brukar ja köra med kylar slang dom tål 10bar utan problem.
passade på att kompletera instrumentet med ett par sladdar till

Satte dit behållaren för servon + pressa ett par kablar.
Passade på o göra fästen till kylarfläkten o montera dit givaren på kylaren, provtryckte kyllaren för att se om det fanns ev läckor.
Lackade även till gavlen.
monterade dit den nu mer kortade kardanen, den kändes lite för kort samt att det verkade som om lådan satt för högt upp moste kontroll mäta motorkoddarna o växellåds kuddarna.
försökte få till handbromsen, får se om ja blir nöjd med denna konstruktion.
Passade även på o göra en lite enklare hjulinställning, Det är lite jobbigt o putta bilen när hjulen pekar fel.
får titta vidare på motorkuddarna vid tillfälle.
Försökte hitta platts för olje kylet /: .men det var inte så lätt o lösa..
Det hela slutade med att ja tänker köpa mig en 16 raders istället.
Sen har ja en fundering o sätta en svart list i skarven mellan kofångaren och skärmen precis som det är på originalen tror det kan se ganska bra ut.
pungtade ihop två monteringsplattor dessa skall tigsvetsas sen.
Tänkte att det kan va bra o kunna dela på kofångare o grill blir lättare om man skall serva bilen tx..
Nytt olje kyl 16rader o den har redan fått en fin platts bakom grillen.
Sen har vi ikeas fina gardin stänger de skall in i bilen

oljekylet placering,, tigt blev det.. skall fixa jic kopplingar till slangarna idag tänkte jag.
Här har ni bilden på gardinstängerna, de skall lackas o monteras.
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
det har inte hänt så mkt vann en deltävling på gatbilar.se en sk projeckttråds tävling så snart kommer spqn i tidningen.
nedan följer lite bilder på min hall hivare som ja monterat.
borrade in en magnet i kammdrevet o så monderade ja en hall effekt givare som fungerar som en redig hallgivare.

nedan följer lite bilder på min hall hivare som ja monterat.
borrade in en magnet i kammdrevet o så monderade ja en hall effekt givare som fungerar som en redig hallgivare.
Senast redigerad av 1 zlobo, redigerad totalt 0 gånger.
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
tack.. det kommer bli en uppföljning med ha de sagt när den är klar.
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
tackar boys,
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
Sportquattro
Utseendemässigt blir det ju ingen spq om inte vinkeln på vindrutan ändras. Bra bygge annars! =P
Re: Sportquattro
Det va mkt tjat om vinklen på rutan Som ja sagt tidigare i tråden så kommer det aldrig bli en spq hur mycket ja ändrar på a stolpen o c stolpen o krängninshämmare o krängnins sta o motor o avgas o rutor o baklukor o vingar o inter coolers bla bla bla bla. TackJohansson skrev:Utseendemässigt blir det ju ingen spq om inte vinkeln på vindrutan ändras. Bra bygge annars! =P
Replika är en replika o ja har anlednin till o inte ändra astolpen, enligt sfro bes man blir det inte ett ombygt fordon längre utan amatörbyggt dvs inte audi. mitt mål är det fortfarande skall stå som audi i reb beviset o behålla åldern.
updates.. tryckrör på insugssidan är nästan klara.

Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
Gat bilar brukar finnas på ika o pressbyrån,, Kompisen ringde på julafton o sa att den va med på ett hörn i nya bilsport med.. kan inte själv bekräfta det än.blueman83 skrev:Skit i vad folk tycker om vinklar och detaljer hit å dit.
Jag tycker den är nog frän som den är.![]()
Letade efter gatbilar tidningen strax före jul men hittade den inte på hemma affärens utbud. Dyker säkert på den så småningom.
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
Ja Det gick en hel dag åt det där insuget.Edis skrev:Jag köpte tidningen i veckan, så nu är du med i min samling Zlobo![]()
Insuget såg riktigt fint ut, det blev några timmar med TIG:en misstänker jag
Funderar på att ett till så man har en extra då ja har delar så ja kan sätta ihop ytterligare en motor.
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
moddade snapp offen lite så man kan använda hornet

sen har vi bättre bilder på mini artiklen i bilsport o gatbilar

sen har vi bättre bilder på mini artiklen i bilsport o gatbilar

Slobodan Kostic,