motorbyte, annan växellåda?

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Chrille
GT-intresserad

motorbyte, annan växellåda?

Inlägg av Chrille »

Hej, Har en gt quattro som jag tänkt byta motor i. Tänkt mig en 100 turbo 10V. Nu till frågan, måste jag skaffa en sån bil med quattro eller passar min låda mot en framhjulsdriven turbomotor? tänkte mest på storlek på axeln o.sv. Skulle det även passa om det varit automat iden? Om man kan ta svänghjul och koplling från det jag har redan i bilen??
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

Jag är ganska säker på att det skulle passa med vilken 10V som helst.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
Albin
GT-fanatiker

Inlägg av Albin »

allt går.. men de som är jobbigt är om du skulle ta från en automat bil. kopplingen på en turbo är hårdare och biter mkt bättre än vad en orginal till 136Hk:n.. jag rekomenderar att du skall få tag på en utan automat. lådan passar även. tänk på en sak innan du börjar försöka sätta i en turbo motor är att du måste byta motorfästena bara från den 136hk till turbo motorn.*yes* Lycka till!
Chrille
GT-intresserad

Inlägg av Chrille »

Tack för snabba svar. Bra att du påpekade att kopllingen är hårdare, hade jag inte tänkt på, får väl leta upp ett bra objekt nå´nstans framöver så att man har att göra när vintern kommer...
Albin
GT-fanatiker

Inlägg av Albin »

jag har två st Gt och båda sitter de audi 100 turbo quattro motorer i nu. och allt går kanon fint. Lycka Till!
Skriv svar