Läckande kylare

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
chrlin05
GT-intresserad

Läckande kylare

Inlägg av chrlin05 »

Hej min gt har börjat läcka i kylaren. Har hört att kanel kan hjälpa mot läckage i kylaren? Vill dock få detta verifierat innan jag gör något dumt :) . Borde inte kanel kladda ner hela kylsystemet?
quattro-Chrille
Användarvisningsbild
Dr_pepper
GT-fanatiker

Inlägg av Dr_pepper »

Låter som ett typiskt tips från Bosse Bildoktorn! :D Hört det från honom?
Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig, har ingen aning om det hjälper. Men annars kan ju kylarcement hjälpa..

Fredrik
GT coupé -85
Användarvisningsbild
Edis
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Kanel vetetusan... :?
Bikarbonat tror jag det är...

Jag rekommenderar dock varken kylarcement eller andra medel om inte bilen är riktigt risig. Det finns ju stor risk att fel prylar "kläggar" ihop och vad händer då :roll:
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker

Inlägg av Raven_LIII »

Körde kanel på min första Audi 80 -82;a... Funkade fin fint men jag skulle inte rekomendera det annat än vid nödfall... Och byt helst kylaren sedan, för det håller nog inte i all evighet... Det finns även "kylarcement" att köpa och det funkade de me....
Men som sagt, Byt kylare och spola ur systemet ordentligt istället så får du ett frächt(stavning) system..
chrlin05
GT-intresserad

Inlägg av chrlin05 »

Jajamensan det var bosse bildoktorn som sagt att det funkar med kanel. Men han ska man nog inte lita på! Nä ska prova med kylarcement eller kanske löda igen läckande kanal. Nåja tack för hjälpen *yes*
quattro-Chrille
Användarvisningsbild
Raven_LIII
GT-fanatiker

Inlägg av Raven_LIII »

Ärligt, De funkar... Har själv provat det långt innan Bosse kom ut ur garderoben :) Ägg ska visst också funka.. OBS, man bara ska använda äggvitan då...
Skriv svar