Ljud från servon

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
sindrel
GT-intresserad

Ljud från servon

Inlägg av sindrel »

Hei!

Jeg har en "surre-"ljud fra servon på min GT... Er den normal? Er den mulig å dempe, fex ved å byta olje?

Mvh
Sindre
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

Har du surrande ljud hela tiden när motorn går :?:
För jag har det bara när jag startar bilen sen e den helt tyst.

Dämpa den e nog inte så lätt tror jag. O jag har aldrig byttat olja så det vet jag inte om det e jobbigt..
Men jag har med funderingar på o bytta den oljan.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
sindrel
GT-intresserad

Inlägg av sindrel »

Den går hela tiden, ja. Den ødelegger mye av lyden fra bilen, for foran er det masse susing, surring og litt tikking. :(
Användarvisningsbild
Gizmo
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Gizmo »

E oljan bra? e där tillräckligt mycket olja? Tänkte bara så den inte håller på o skära..

Jag har ju en extra pump liggandes.. o den är helt perfekt. men den kommer ju från en -84:a. Vet ju inte om det e samma nummer på dem eftersom du har en 87:a..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Användarvisningsbild
sindrel
GT-intresserad

Inlägg av sindrel »

Jeg har akkurat byttet oljen, den var svart. Pumpade ut den som va i beholderen bara, och fylte på ny - for att slippa blø/lufta systemet etterpå. Ingen forbedring, som jeg kunne merke...

Efter jeg har sänkt bilen (60mm) och bytat bromsor (skivor och klossor) har det kommet subbe/skrapeljud och vibrationer når jeg svinger til høger. Kan detta ha nogot med servon att gjøra?
Skriv svar