Passar 2.3 20V toppen på våra 2.2 10V block ? eller måste man borra upp först? Hur blir det med kamremmen, några extra spännrullar, vattenpumpen likadant monterad på en 20V som på en 10V ?
Tacksam för svar:)
Topplock
Topplock
Audi GT Quattro -85
Re: Topplock
Är till 99% säker på att det passar .. alla hål för vatten olja etc e den samma.NipO skrev:Passar 2.3 20V toppen på våra 2.2 10V block ? eller måste man borra upp först? Hur blir det med kamremmen, några extra spännrullar, vattenpumpen likadant monterad på en 20V som på en 10V ?
Tacksam för svar:)
du behöver ev byta nedre drevet beroende på hur tätt tänderna är.
sen måste du ha utag i kolvarna för ventilerna.
tittar du på tx mc blocket så är det i princip samma som 3b.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
kostic.nu
http://sites.internet.lu/folders/paulfe ... engine.htm
där så det lite om denna operation :P har för mig läst där att man måste motera någon extre givare
!
Hur är det med styrbox m.m? måste man byta något sånt med ? kul o veta
där så det lite om denna operation :P har för mig läst där att man måste motera någon extre givare

tänk på att kolvarna är 81,5. det betyder att du får borra blocket.
tror det blir billigarre o köpa en komplett 7a o slänga i..
Ja hadde iden på min gamala audi att ja skulle konvetera.. men la ner det när ja isåg att det kostade mer än va de smakade..
var även på väg o slänga i en 3b. som aj skulle köra mekaniskt sprut på.
Ja hadde iden på min gamala audi att ja skulle konvetera.. men la ner det när ja isåg att det kostade mer än va de smakade..
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
klart att du måste byta styrdon om du skall köre met elektroniska spridare. o kabel härva svänghjul om du skall köra med 7a sprut.Larven_90 skrev:http://sites.internet.lu/folders/paulfe ... engine.htm
där så det lite om denna operation :P har för mig läst där att man måste motera någon extre givare!
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
okej, ja.. det är ju det värsta så fort man ska göra någonting, kostar alltid mer än vad det smakar.. men om man hänger i en 7a motor så e det att byta hela kabelpiskan som gäller ? med andra ord skaffa sig en hel bil att plocka delar ifrån?zlobo skrev:tänk på att kolvarna är 81,5. det betyder att du får borra blocket.
skulle va kul att ha lite mer mos under huven o visst trimkam går ju men de kostar också mer än det smakar . .
Audi GT Quattro -85
NipO skrev:okej, ja.. det är ju det värsta så fort man ska göra någonting, kostar alltid mer än vad det smakar.. men om man hänger i en 7a motor så e det att byta hela kabelpiskan som gäller ? med andra ord skaffa sig en hel bil att plocka delar ifrån?zlobo skrev:tänk på att kolvarna är 81,5. det betyder att du får borra blocket.
Bästa är som du säger fixa en komplett bil o plocka allt.
skulle va kul att ha lite mer mos under huven o visst trimkam går ju men de kostar också mer än det smakar . .
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu