Topplock

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Topplock

Inlägg av NipO »

Passar 2.3 20V toppen på våra 2.2 10V block ? eller måste man borra upp först? Hur blir det med kamremmen, några extra spännrullar, vattenpumpen likadant monterad på en 20V som på en 10V ?

Tacksam för svar:)
Audi GT Quattro -85
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Re: Topplock

Inlägg av zlobo »

NipO skrev:Passar 2.3 20V toppen på våra 2.2 10V block ? eller måste man borra upp först? Hur blir det med kamremmen, några extra spännrullar, vattenpumpen likadant monterad på en 20V som på en 10V ?

Tacksam för svar:)
Är till 99% säker på att det passar .. alla hål för vatten olja etc e den samma.
du behöver ev byta nedre drevet beroende på hur tätt tänderna är.
sen måste du ha utag i kolvarna för ventilerna.

tittar du på tx mc blocket så är det i princip samma som 3b.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

okej, så det är att byta kolvar, drevet o toppen då ? ett projekt som inte låter helt omöjligt att utföra då :)
Audi GT Quattro -85
Användarvisningsbild
Larven_90
GT-intresserad
Inlägg: 23
Blev medlem: mån nov 12, 2007 10:43
Ort: V

Inlägg av Larven_90 »

http://sites.internet.lu/folders/paulfe ... engine.htm

där så det lite om denna operation :P har för mig läst där att man måste motera någon extre givare :? !

Hur är det med styrbox m.m? måste man byta något sånt med ? kul o veta :)
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

tänk på att kolvarna är 81,5. det betyder att du får borra blocket.
tror det blir billigarre o köpa en komplett 7a o slänga i..

Ja hadde iden på min gamala audi att ja skulle konvetera.. men la ner det när ja isåg att det kostade mer än va de smakade..

var även på väg o slänga i en 3b. som aj skulle köra mekaniskt sprut på.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Larven_90 skrev:http://sites.internet.lu/folders/paulfe ... engine.htm

där så det lite om denna operation :P har för mig läst där att man måste motera någon extre givare :? !

Hur är det med styrbox m.m? måste man byta något sånt med ? kul o veta :)
klart att du måste byta styrdon om du skall köre met elektroniska spridare. o kabel härva svänghjul om du skall köra med 7a sprut.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
NipO
GT-fanatiker
Inlägg: 465
Blev medlem: lör jul 28, 2007 23:36
Ort: Tran�s
Kontakt:

Inlägg av NipO »

zlobo skrev:tänk på att kolvarna är 81,5. det betyder att du får borra blocket.
tror det blir billigarre o köpa en komplett 7a o slänga i..

Ja hadde iden på min gamala audi att ja skulle konvetera.. men la ner det när ja isåg att det kostade mer än va de smakade..

var även på väg o slänga i en 3b. som aj skulle köra mekaniskt sprut på.
okej, ja.. det är ju det värsta så fort man ska göra någonting, kostar alltid mer än vad det smakar.. men om man hänger i en 7a motor så e det att byta hela kabelpiskan som gäller ? med andra ord skaffa sig en hel bil att plocka delar ifrån?

skulle va kul att ha lite mer mos under huven o visst trimkam går ju men de kostar också mer än det smakar . .
Audi GT Quattro -85
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

NipO skrev:
zlobo skrev:tänk på att kolvarna är 81,5. det betyder att du får borra blocket.
tror det blir billigarre o köpa en komplett 7a o slänga i..

Ja hadde iden på min gamala audi att ja skulle konvetera.. men la ner det när ja isåg att det kostade mer än va de smakade..

var även på väg o slänga i en 3b. som aj skulle köra mekaniskt sprut på.
okej, ja.. det är ju det värsta så fort man ska göra någonting, kostar alltid mer än vad det smakar.. men om man hänger i en 7a motor så e det att byta hela kabelpiskan som gäller ? med andra ord skaffa sig en hel bil att plocka delar ifrån?


Bästa är som du säger fixa en komplett bil o plocka allt.
skulle va kul att ha lite mer mos under huven o visst trimkam går ju men de kostar också mer än det smakar . .
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Skriv svar