El hissar ska på innan dörsidan ska på för veven kommer inte till o få plats. Ska köpa ett sånt kitt o sätta på.
Men det e ju skönt o veta att det stativet e bra..
Gizmo skrev:Jag ska ju ha träklossar som håller uppe ramen till högtalaren. o alla dem ska vara exakt lika långa.. sen ska jag mäta ut var dem ska sitta.. sen skruvara jag o limmar fast demi dörsidan. sen ska den kläs o sen ska den skiten på så det blir hårt. spackla sen måla eller svart högtalar tyg.
Vad tycker ni.
1. Måla.
2. Högtalar tyg upp till skinnkanten som e orginal o ska vara kvar då..
Edis skrev:Ser fräckt ut! Men har du fixat elhissar? Blir lite jobbigt att veva ner annars.
Jag har ett sådant motorstativ från Biltema och det är kanonbra
stativerna e klockrena, men när jag å kusinen meckade på hans ford sierra så va inte dom där små hjulen mycket till hjälp, speciellt med tanke på att det var ute på en grus plan, vi tog ur motorn ur ett annat garage, och skulle flytta den, så det blev till att lyfta motorstativ motor och hela hel... haha men tur att det var en sierra 2,0 och inte en v6 på 2,8 liters.. haha,
gizmo tycker verkligen att du ska satsa på kompressor, det tror jag ingen i sweden haft..
Edis skrev:Ser fräckt ut! Men har du fixat elhissar? Blir lite jobbigt att veva ner annars.
Jag har ett sådant motorstativ från Biltema och det är kanonbra
stativerna e klockrena, men när jag å kusinen meckade på hans ford sierra så va inte dom där små hjulen mycket till hjälp, speciellt med tanke på att det var ute på en grus plan, vi tog ur motorn ur ett annat garage, och skulle flytta den, så det blev till att lyfta motorstativ motor och hela hel... haha men tur att det var en sierra 2,0 och inte en v6 på 2,8 liters.. haha,
gizmo tycker verkligen att du ska satsa på kompressor, det tror jag ingen i sweden haft..
Jo jag hoppas på att jag kan var först, i alla fall en av dem första..
blir det kompsänkning när du slänger på kompressorn?
Och hur fungerar det med tändning och bränsle?
vid t.ex turbo konvertering får man ju ställa om tändningen eller stoppa en "justerbar". Och soppan måste väl läggas till vid större laddtryck?
Soppan är ju ganska lätt att lösa med tryckvakter och startspridare.
Men lite nyfiken på hur det blir med kompet, måste nog kompsänka?
xe0n skrev:blir det kompsänkning när du slänger på kompressorn?
vid t.ex turbo konvertering får man ju ställa om tändningen eller stoppa en "justerbar". Och soppan måste väl läggas till vid större laddtryck?
Motorn ska kompsänkas méd större packningar. o sen ska jag sätta en linjär BTR om det går. O tänningen vet jag inte.. men det får lösa sig på ngt sätt.
Jimmen: Nä dem kommer jag ha orginal. ska nog bara bytta ringarna.. hoppas på att kolvarna ser ok ut, annars så får jag ju byta dem.
xe0n skrev:blir det kompsänkning när du slänger på kompressorn?
Motorn ska kompsänkas méd större packningar. o sen ska jag sätta en linjär BTR om det går. O tänningen vet jag inte.. men det får lösa sig på ngt sätt.
Jimmen: Nä dem kommer jag ha orginal. ska nog bara bytta ringarna.. hoppas på att kolvarna ser ok ut, annars så får jag ju byta dem.
034motorsport säljer en stålpackning för kompsänkning. om du skall turbo eller kompressor ladda och inte ha ett eftermarknads sprut. så är en progresiv regulator rätt.
annars e det inte helt fel o billigt o komletera med en pic 5:a
zlobo skrev:
034motorsport säljer en stålpackning för kompsänkning. om du skall turbo eller kompressor ladda och inte ha ett eftermarknads sprut. så är en progresiv regulator rätt.
annars e det inte helt fel o billigt o komletera med en pic 5:a
Tack för motorn Det gick ganska smärtfritt o få hem den.
Får titta närmare på den sidan då o se om dem har packningar till min.
Skulle ju fixa min motor i polarens garage. men så börja han o hans pappa bråka litta så jag fick ta hem den. Så köket får agera som verkstad. Det ska ju ändå byttas matta, målas o tappetseras senare i år..
Men jag har börjat litta nätt på den. Skruva i stort sätt en timme idag. med vissa uppehåll för tele o mossan hämta hunden..
Fick börja skruva isär den innan jag kunde sätta upp den i stativet. Den väger ju ändå en del.
Haha fan vad rätt med motorrenovering i köket haha, så illa är det inte här än fast jag funderar på vardagsrummet, har dock fått avslag av nån form av blond glädjedödare som påstår sej bo här också...
Jimmen skrev:Haha fan vad rätt med motorrenovering i köket haha, så illa är det inte här än fast jag funderar på vardagsrummet, dock fått avslag av nån form av blond glädjedödare...
Hehe, regeringen har talat. Mitt kök ska ju ändå göras om så det får duga nu..