Men det e ju skönt o veta att det stativet e bra..
Gizmo´s Projekt..
El hissar ska på innan dörsidan ska på för veven kommer inte till o få plats. Ska köpa ett sånt kitt o sätta på.
Men det e ju skönt o veta att det stativet e bra..
Men det e ju skönt o veta att det stativet e bra..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
jag tycker du ska klä det, helt klartGizmo skrev:Jag ska ju ha träklossar som håller uppe ramen till högtalaren. o alla dem ska vara exakt lika långa.. sen ska jag mäta ut var dem ska sitta.. sen skruvara jag o limmar fast demi dörsidan. sen ska den kläs o sen ska den skiten på så det blir hårt. spackla sen måla eller svart högtalar tyg.
Vad tycker ni.
1. Måla.
2. Högtalar tyg upp till skinnkanten som e orginal o ska vara kvar då..
En som har röstat på hur sidorna ska bli.. men det lutar ganska mycke åt det hållet..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
stativerna e klockrena, men när jag å kusinen meckade på hans ford sierra så va inte dom där små hjulen mycket till hjälp, speciellt med tanke på att det var ute på en grus plan, vi tog ur motorn ur ett annat garage, och skulle flytta den, så det blev till att lyfta motorstativ motor och hela hel... haha men tur att det var en sierra 2,0 och inte en v6 på 2,8 liters.. haha,Edis skrev:Ser fräckt ut!Men har du fixat elhissar? Blir lite jobbigt att veva ner annars.
Jag har ett sådant motorstativ från Biltema och det är kanonbra
gizmo tycker verkligen att du ska satsa på kompressor, det tror jag ingen i sweden haft..
För liten tyvärr. den e till 1-2 L motorer. annars hade det varit kanon. Ska vara M62:an
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Jo jag hoppas på att jag kan var först, i alla fall en av dem första..stork3n skrev:stativerna e klockrena, men när jag å kusinen meckade på hans ford sierra så va inte dom där små hjulen mycket till hjälp, speciellt med tanke på att det var ute på en grus plan, vi tog ur motorn ur ett annat garage, och skulle flytta den, så det blev till att lyfta motorstativ motor och hela hel... haha men tur att det var en sierra 2,0 och inte en v6 på 2,8 liters.. haha,Edis skrev:Ser fräckt ut!Men har du fixat elhissar? Blir lite jobbigt att veva ner annars.
Jag har ett sådant motorstativ från Biltema och det är kanonbra
gizmo tycker verkligen att du ska satsa på kompressor, det tror jag ingen i sweden haft..![]()
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
blir det kompsänkning när du slänger på kompressorn?
Och hur fungerar det med tändning och bränsle?
vid t.ex turbo konvertering får man ju ställa om tändningen eller stoppa en "justerbar". Och soppan måste väl läggas till vid större laddtryck?
Soppan är ju ganska lätt att lösa med tryckvakter och startspridare.
Men lite nyfiken på hur det blir med kompet, måste nog kompsänka?
Och hur fungerar det med tändning och bränsle?
vid t.ex turbo konvertering får man ju ställa om tändningen eller stoppa en "justerbar". Och soppan måste väl läggas till vid större laddtryck?
Soppan är ju ganska lätt att lösa med tryckvakter och startspridare.
Men lite nyfiken på hur det blir med kompet, måste nog kompsänka?
Motorn ska kompsänkas méd större packningar. o sen ska jag sätta en linjär BTR om det går. O tänningen vet jag inte.. men det får lösa sig på ngt sätt.xe0n skrev:blir det kompsänkning när du slänger på kompressorn?
Och hur fungerar det med tändning och bränsle?
vid t.ex turbo konvertering får man ju ställa om tändningen eller stoppa en "justerbar". Och soppan måste väl läggas till vid större laddtryck?
Soppan är ju ganska lätt att lösa med tryckvakter och startspridare.
Men lite nyfiken på hur det blir med kompet, måste nog kompsänka?
Jimmen: Nä dem kommer jag ha orginal. ska nog bara bytta ringarna.. hoppas på att kolvarna ser ok ut, annars så får jag ju byta dem.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Visst ja.. har fått hem motorn idag med.. Bilder kommer snart..
Särplockningen börjar i morgon..
Särplockningen börjar i morgon..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
034motorsport säljer en stålpackning för kompsänkning. om du skall turbo eller kompressor ladda och inte ha ett eftermarknads sprut. så är en progresiv regulator rätt.Gizmo skrev:Motorn ska kompsänkas méd större packningar. o sen ska jag sätta en linjär BTR om det går. O tänningen vet jag inte.. men det får lösa sig på ngt sätt.xe0n skrev:blir det kompsänkning när du slänger på kompressorn?
Och hur fungerar det med tändning och bränsle?
vid t.ex turbo konvertering får man ju ställa om tändningen eller stoppa en "justerbar". Och soppan måste väl läggas till vid större laddtryck?
Soppan är ju ganska lätt att lösa med tryckvakter och startspridare.
Men lite nyfiken på hur det blir med kompet, måste nog kompsänka?
Jimmen: Nä dem kommer jag ha orginal. ska nog bara bytta ringarna.. hoppas på att kolvarna ser ok ut, annars så får jag ju byta dem.
annars e det inte helt fel o billigt o komletera med en pic 5:a
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Tack för motornzlobo skrev: 034motorsport säljer en stålpackning för kompsänkning. om du skall turbo eller kompressor ladda och inte ha ett eftermarknads sprut. så är en progresiv regulator rätt.
annars e det inte helt fel o billigt o komletera med en pic 5:a
Får titta närmare på den sidan då o se om dem har packningar till min.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
i regel är det samma topp packning till alla 5cyl när det gäller toppen etc.
han har mycket pryttlar
han har mycket pryttlar
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Skulle ju fixa min motor i polarens garage. men så börja han o hans pappa bråka litta så jag fick ta hem den. Så köket får agera som verkstad.
Det ska ju ändå byttas matta, målas o tappetseras senare i år..
Men jag har börjat litta nätt på den. Skruva i stort sätt en timme idag. med vissa uppehåll för tele o mossan hämta hunden..
Fick börja skruva isär den innan jag kunde sätta upp den i stativet. Den väger ju ändå en del.







Men jag har börjat litta nätt på den. Skruva i stort sätt en timme idag. med vissa uppehåll för tele o mossan hämta hunden..
Fick börja skruva isär den innan jag kunde sätta upp den i stativet. Den väger ju ändå en del.
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Jo det e kul när man kommer någonstans..Dajjmen skrev:kul att se att det går framåt gizmo
Kommer mer godis till i morgon..
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
Hehe, regeringen har talat. Mitt kök ska ju ändå göras om så det får duga nu..Jimmen skrev:Haha fan vad rätt med motorrenovering i köket haha, så illa är det inte här än fast jag funderar på vardagsrummet, dock fått avslag av nån form av blond glädjedödare...
Audi - Four rings to rule them all.. http://www.garaget.org/?car=5922
