sport quattro replika. "shorty"

Har du stora planer på G? Vi vill se och vi vill prata om det!
Användarvisningsbild
Emil90q20v
GT-fanatiker
Inlägg: 337
Blev medlem: tor jun 28, 2007 22:33
Ort: Halmstad

Grymt!!

Inlägg av Emil90q20v »

Grymt , då ska det handlas...

Snygg tröja föresten...

Använder du den ofta??
Min har jag nästan alltid.. Jätteskön...

Ha det gött!!

Mvh Emil
90 quattro -85
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Re: Grymt!!

Inlägg av zlobo »

Emil90q20v skrev:Grymt , då ska det handlas...

Snygg tröja föresten...

Använder du den ofta??
Min har jag nästan alltid.. Jätteskön...

Ha det gött!!

Mvh Emil

:D

Den e skön som fn..

vågar kanppt ha på mig den så ofta vill inte förstöra den.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

köpte lite avgas delar för en tids sen skall försöka börja på o bygga snart.
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Hellsracing
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: tor jul 08, 2010 19:48

Inlägg av Hellsracing »

Nu har jag äntligen studerat igenom hela projekttråden, MAFFIGT och vilken kämparinsats *hehe*
Kommer nog ner inom det närmaste, och hälsar på dej och Forsberg 8)
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Hellsracing skrev:Nu har jag äntligen studerat igenom hela projekttråden, MAFFIGT och vilken kämparinsats *hehe*
Kommer nog ner inom det närmaste, och hälsar på dej och Forsberg 8)
Colt man,,

Ja tycker du skall start en project tråd här på din uris ;)
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Daggs för update eller va tycker ni?

Började med utblåset. Tänkte mig först runt rostfritt rör med en svag böj som skulle va sned kapad, men det såg så lustigt ut så ja skrotade det.

Sen påböjade ja bygga ett ovalt utblås i rostfritt 60mm högt x 200mm brett men det såg så mesigt ut så det blev skrot det med.
Plockade upp den där böjen igen, men insåg än en gång att den inste skulle monteras som slut blås..

Till sist blev det så här..

Bild
har lite kvar o fila på det.

här har ja precis byggt upphägningar till ljud dämparen. Insåg att det blir tight som fn, men det bara måste gå...

Bild

För att få platts med 3,5" system byggdes ett nytt diff fäste, här är det klart o monterat, nu kan man nästan bygga 4" avgas system om man vill.
Bild
Sen kunde ja fortsätta bygga avgas system.
Borstade rören blir så fint tycker ja ;)
Bild

Det är lite meckitt o bygga själv hålla och pungta med tigsvetsen etc..
Ja har byggt färdigt över diffen och fått på utblåset.

bilderna blev redigt kassa nummer plåten reflekterar för mkt.

Bild


Nu skulle man haft bet pasta o betat av fogarna,, bostade rören blev redigt snyggt :)

Bild

Bild



Vill ni se ngt porrigt????

mitt nya vikt anpassade chassi ramlade in idag fick tömma spargrisen :P

Bild



what does this do???

Bild

Ingen bling bling i alla fall :P
Nä en Whiteline krägningshämmare till sportquattron, var så nöjdd med et på ABT:en så ja kunde inte låtabli.


Mitt efterlängtade brev från sfro. pratade med bilprovningen o nu behöver ja ett buller prov :(


Bild

Började bygga en läpp måttade lite sen började ja göra en plugg.


Bild


Bild

pluggen är nästan klar o läppen har fått ett lagerglas fiber.


Bild

Bild

så här unjefär skall det se ut fast läppen saknas,

Bild

köpte bi xenon ljus till sport quattron för 2,25$. Nu en månad senare damp de ner i lådan.
Bild


passar på o länka lite bilder ja fick av Fotografen Anders Odeholm.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Härligt att se alla bilder! :D

Den där chassiesatsen såg kul ut! Talade du om viktfördelningen (såg ju vägningen du gjorde en gång) så att de anpassade dämparna och fjädrarna? FRÄCKT! *yes* 8)
Användarvisningsbild
sleeper
GT-fanatiker
Inlägg: 291
Blev medlem: tor dec 13, 2007 19:16
Ort: Eskilstuna

Inlägg av sleeper »

Helt sjukt imponerande, allting.
Tänk om man hade 5% av drivet och kunnandet du har, då skulle ja vara klar och väääldigt nöjd med min egen bil! :)
Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

En liten update.

lite bilder på främre delen av avgas systemet.
Bild
Bild

så har vi en bild på front spoilern lite kolfiber på den. har en hel del kvar o göra på den.
Bild

sen har ja fixat fram ett nytt absdon, en nyare modell som skall i, den skall snyggas till lite innan.
Bild


sen inhandlade ja en diff från en audi V8, i denna gömmer sig en hemlighet

Med lite plastik kiurgi skall ja tranplantera ihop den med min diff. här har ja precis tvättat diffen o tappat den på olja
Bild

passade ja på och renovera upp en hitachi olje pump. skulle haft en bläster så hadde det gått fort som tåget.
Fick slipa för hand istället
Bild

tvättade av spquattron o tog en sväng med den innan reg besiktningen.
Bild


var på bilprovningen o skulle göra reg besiktningen.

fick 4 anmärkningar:

de gillade inte att ja inte hadde stoppning på ett av rören till buren, missade det helt o hållet.
Sen att ja inte hadde skärm blinkers, ja ville inte våldta skärmana.
lamda värdet var högt pga spricka i grenröret alt läckage i ljud dämparen.
o sist att ja inte hadde ngt buller prov det är upp till bes mannen o avgöra om det behövs.

skall ta tag i detta asp har en månad på mig.
Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Emil90q20v
GT-fanatiker
Inlägg: 337
Blev medlem: tor jun 28, 2007 22:33
Ort: Halmstad

Lätt fixat....

Inlägg av Emil90q20v »

Hejsan!

Blinkers är ju lätt fixat!
Jag har sett sådana klisterbläffor till Backspeglarna...
Annars kan man ju montera in något osnyggt i ett par, det går ju alltid att ta bort och bygga om efter och mellan besiktiningarna.

Men ett par beg gt speglar med monterade E-märkta blinkers i , då slipper du borra i skärmarna.

Mvh Emil
90 quattro -85
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Nice, då är det inte långt kvar innan den är godkänd för vägarna! Grattis! :D

När det gäller blinkersarna, kan du inte göra något diskret i backspeglarna? Det är ju surt att behöva borra i skärmarna eller kofångaren.
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Re: Lätt fixat....

Inlägg av zlobo »

Emil90q20v skrev:Hejsan!

Blinkers är ju lätt fixat!
Jag har sett sådana klisterbläffor till Backspeglarna...
Annars kan man ju montera in något osnyggt i ett par, det går ju alltid att ta bort och bygga om efter och mellan besiktiningarna.

Men ett par beg gt speglar med monterade E-märkta blinkers i , då slipper du borra i skärmarna.

Mvh Emil
funderade på o köpa cup speglar med inbyggd blinkers om de e emärkta.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Edis skrev:Nice, då är det inte långt kvar innan den är godkänd för vägarna! Grattis! :D

När det gäller blinkersarna, kan du inte göra något diskret i backspeglarna? Det är ju surt att behöva borra i skärmarna eller kofångaren.
det lösersig det jobbigasste är ju att ja måste åka o fixa buller prov.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Hej,

Ja har haft så ini bomben o göra så ja har knappt hunnit med mig själv o ta en paus, men nu har ja lite nyheter o tid o berätta..

som ni alla vet så va det reg bes på g..


För en tid sen droppade mina bromsar in de ligger i en kartong hemma o väntar...
Bild

Bild

sen har ja byggt nytt bes system då ja var lite orolig för att ja skulle överskrida 84dB, det blev helt ok la nog lite för mkt tid på det.
sen passade ja på o fixa till handtaget på handbromsen.
blev ganska najs tycker ja.
Bild

Bild


Ja testa de o mappa till bilen lite för besiktningen, la max 5 minuter o fick ganska hyfsade värden, i alla fall bes bar. att tillägga var att motorn inte var genom varm vid mätningen.
Bild

man kan se att värdena blir bättre o bättre. ;)

Bild


Fick ja dom sexiga speglarna med e-märkta blinkers (not)...

Bild

Bild




passade på o röja lite i lägenheten flyttade på mina ok o skivor, snart dags o montera dessa.

Bild

Bild


ett par bilder på den lackade abs donet. samt uppercuten.

Bild

Bild

Bild



tisdag den 23e på efterniddagen så bestämde ja mig o utföra buller provet.
Det började med att min iphone ramlade ur fickan när ja klev ur bilen o inte nog med det så trampade ja på den :(
displayen sprack lite.

packade quattron med min laptop tänkte att det kan va bra o ha med sig.
sen körde ja o tankade upp den me 40l e75 o rullade söder ut.

när ja var i höjd med traryd på E4an så dog bara bilen fn tänkte ja va e det nu.

Rullade in till kanten o försökte starta men start motorn bara tuggade.

som tur väl hadde ja laptopen med mig så ja kopplade upp mig mot styrdonet för att göra en diagnostick.
första tanken soim slog mig va att vevaxel givaren packat ihop, men så var inte fallet.

efter lite felsökande kollade ja säkringarna. det visade sig att 2 st 15A säkringar hadde poppat o det var givetvis till båda 044 pumparna från catch tanken.

Givet vis hadde ja inga extra säkringar med mig så ja fick nalla 2 säkringar som inte va till något vitalt som kupefläkt o elspeglarna.
Vred om tändningen o nu hadde ja soppa tryck men ena pumpen ylar :( fick ryckka ett relä i taget för att lokalisera vilken pump som säckat ihop. Hittade vilken pump som ylar körde bilen på tomgång med bara en pump såg att grund trycket droppat från 3Bar till 2Bar det betydde ochså att motorn gick snålt så tur som ja har så hadde ja laptopen i bilen så kja fick lägga på soppa i hela mappen.

kom fram till Peder som är SFRO bes man som utför buller provet han förklarade för mig hur det är tänkt att vi skall utföra provet. Vi mätte mellan 2 punkter i 50km/h från 2 olika håll vi började med 2ans växel i 50km/h o gav full gas sen skall man utföra samma sak i 3ans växel om bilen låter högt.

Efter 2 mät tillfällen så vinkade Peder tilbaka mig o sa att det inte var nödvändigt o mäta mer resultatet blev 74,5Db(A).

efter det var det o köra hem, ja frös som fn på hem vägen då ja inte har något värmepaket i bilen :(

Bild
på hemm från laholm

Bild

3 down 1 to go






svarvade till 2 bultar till turbon
Bild


hafsade ihop en adapter platta till speglarna, :|
Bild


epa styling på hög nivå? eller?!?!?
Bild


tjuv titt på vad som kommer ;) har endel kvar o göra på den, men det är inte så hög prio på den just nu.
Bild
Bild




från och med den 23 mars kl 7:30 fult laglig o godkänd.

Bild


Men nu kommer ja inleda en ny fas.. ny To Do lista:

[ ] Upgradera bromsar fram.
[ ] Upgradera bromsar bak.
[ ] Chassie upgradering.
[ ] Upgradera kammar o chimsa in tryckarna.
[ ] Montera dit ny turbo och grenrör samt wg.
[ ] Montera det rostfria avgas systemet.
[ ] Upgradera kylsystem
[ ] Bygga in div mätfunktioner i instrumenthuset.
[ ] Kolla igenom motor mm
[ ] Nya spridare med förkoplingsmotstånd.
[ ] Bygga ny diff bak samt fram

mm


gamla kw vs nya i rostfritt

Bild


bättre beg ok som ja skall ha bak så ja kan meka in fetare skivor. dessa skall fräshas upp o renoveras rejält

Bild

Bild
monterat på bilen

på sista benet uptäckte ja att anlägnings ytan mot toplagringen var margiell så under morgonen har ja ägnat en tid o svarva brickor som skall ge mer anläggnings yta mot toplagringen o fjädertalriken. Om ja inte gjort detta så tror ja att toplagringen hade börjat gnara på fjäder talriken.

bilden visar toplagring med svarvad bricka
Bild

fjäder talrik
Bild


brickan på fjäder talrik
Bild

så ja fick riva o göra om :(


whiteline krängninshämmaren på platts.

Bild

En kompis tog med sig oken till sitt jobb o la dom i bläster vagnen så nu e de blästrade o klara. funderar på om man skall elförsinka dom eller epoxy lacka eller kanske pulver lacka dom.. va tycker ni?

Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Hellsracing
GT-intresserad
Inlägg: 38
Blev medlem: tor jul 08, 2010 19:48

Inlägg av Hellsracing »

Allt blir svinbra, i vanlig ordning 8)
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Hur kunde du få ombesiktning på ljuset? Var inte lyktorna nya?

Bra jobbat annars och grattis till att få köra den på väg nu! :D

Ser verkligen fram emot resultatet av den nya fasen 8) *yes*
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

Edis skrev:Hur kunde du få ombesiktning på ljuset? Var inte lyktorna nya?

Bra jobbat annars och grattis till att få köra den på väg nu! :D

Ser verkligen fram emot resultatet av den nya fasen 8) *yes*
fick ingen om bes på lyktorna.. men däremot en på pekning verkar va fel på lyktan så ja få fixa en ny. tack
Senast redigerad av 1 zlobo, redigerad totalt 0 gånger.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
blueman83
GT-fanatiker
Inlägg: 931
Blev medlem: fre nov 09, 2007 02:32
Kontakt:

Inlägg av blueman83 »

Snyggt. *yes*
Vilken resa du fick vara med om.
Skönt att den är reggad och klar, det är ett stort steg och en storlättnad kan jag förstå.?

Bromsoken skulle jag ha grundat med en syraprimer eller liknande och laddat en färgspruta med foliatecs bromsoksfärg.*yes*
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

ny fas inledd....

fick upp bilen på svens lyft nui fredags;)
så nu har ja börjat riva

på svens lyft
Bild



börjat riva bilen..
Bild



hittade läckan som ja letat efter.. oljan kom från packbox o ventilkåpe pakning.
vattnet kom från en frost plugg
Bild

oken grundade o första lagret lagt, skall våtslipa o lägga på ngt lager till tills ja får en slätare yta..

Bild



Grenröret på platts för att måtta in lite.
Bild


Byggde ett nytt fäste i rostfritt för kamaxelgivaren.
Bild
Bild


Gamla paketet med turbo o grenrör.
Bild


nu måste ja bygga lite tryck rör o göra lite vatten och olje slangar till turbon
Bild

punktade sista bitan av tryckröret.
Nu måste ja hitta ett ställe för dumpen tycker det är tight som fn.
på Tisdag skall ja fixa olje o vatten tilförsel samt retur till turbon.
Sen får ja bygga lite kylar rör.

mycket annat som skall göras i veckan med.


Bild
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Ojojoj, fullt ös i veckan *yes* :D

Gott att ha hittat läckorna!

Ny kylare på plats också, ser riktigt tajt ut. Specialbyggd?
Skriv svar