sport quattro replika. "shorty"
- Emil90q20v
- GT-fanatiker
Grymt!!
Grymt , då ska det handlas...
Snygg tröja föresten...
Använder du den ofta??
Min har jag nästan alltid.. Jätteskön...
Ha det gött!!
Mvh Emil
Snygg tröja föresten...
Använder du den ofta??
Ha det gött!!
Mvh Emil
90 quattro -85
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Audi A6 avant Tdi S-line 05
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Re: Grymt!!
Emil90q20v skrev:Grymt , då ska det handlas...
Snygg tröja föresten...
Använder du den ofta??
Ha det gött!!
Mvh Emil

Den e skön som fn..
vågar kanppt ha på mig den så ofta vill inte förstöra den.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
kostic.nu
köpte lite avgas delar för en tids sen skall försöka börja på o bygga snart.

Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
-
- GT-intresserad
Colt man,,Hellsracing skrev:Nu har jag äntligen studerat igenom hela projekttråden, MAFFIGT och vilken kämparinsats
Kommer nog ner inom det närmaste, och hälsar på dej och Forsberg
Ja tycker du skall start en project tråd här på din uris

Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
Daggs för update eller va tycker ni?
Började med utblåset. Tänkte mig först runt rostfritt rör med en svag böj som skulle va sned kapad, men det såg så lustigt ut så ja skrotade det.
Sen påböjade ja bygga ett ovalt utblås i rostfritt 60mm högt x 200mm brett men det såg så mesigt ut så det blev skrot det med.
Plockade upp den där böjen igen, men insåg än en gång att den inste skulle monteras som slut blås..
Till sist blev det så här..

har lite kvar o fila på det.
här har ja precis byggt upphägningar till ljud dämparen. Insåg att det blir tight som fn, men det bara måste gå...

För att få platts med 3,5" system byggdes ett nytt diff fäste, här är det klart o monterat, nu kan man nästan bygga 4" avgas system om man vill.

Sen kunde ja fortsätta bygga avgas system.
Borstade rören blir så fint tycker ja

Det är lite meckitt o bygga själv hålla och pungta med tigsvetsen etc..
Ja har byggt färdigt över diffen och fått på utblåset.
bilderna blev redigt kassa nummer plåten reflekterar för mkt.

Nu skulle man haft bet pasta o betat av fogarna,, bostade rören blev redigt snyggt

Vill ni se ngt porrigt????
mitt nya vikt anpassade chassi ramlade in idag fick tömma spargrisen :P

what does this do???

Ingen bling bling i alla fall :P
Nä en Whiteline krägningshämmare till sportquattron, var så nöjdd med et på ABT:en så ja kunde inte låtabli.
Mitt efterlängtade brev från sfro. pratade med bilprovningen o nu behöver ja ett buller prov

Började bygga en läpp måttade lite sen började ja göra en plugg.

pluggen är nästan klar o läppen har fått ett lagerglas fiber.

så här unjefär skall det se ut fast läppen saknas,

köpte bi xenon ljus till sport quattron för 2,25$. Nu en månad senare damp de ner i lådan.

passar på o länka lite bilder ja fick av Fotografen Anders Odeholm.

Började med utblåset. Tänkte mig först runt rostfritt rör med en svag böj som skulle va sned kapad, men det såg så lustigt ut så ja skrotade det.
Sen påböjade ja bygga ett ovalt utblås i rostfritt 60mm högt x 200mm brett men det såg så mesigt ut så det blev skrot det med.
Plockade upp den där böjen igen, men insåg än en gång att den inste skulle monteras som slut blås..
Till sist blev det så här..
har lite kvar o fila på det.
här har ja precis byggt upphägningar till ljud dämparen. Insåg att det blir tight som fn, men det bara måste gå...
För att få platts med 3,5" system byggdes ett nytt diff fäste, här är det klart o monterat, nu kan man nästan bygga 4" avgas system om man vill.
Sen kunde ja fortsätta bygga avgas system.
Borstade rören blir så fint tycker ja

Det är lite meckitt o bygga själv hålla och pungta med tigsvetsen etc..
Ja har byggt färdigt över diffen och fått på utblåset.
bilderna blev redigt kassa nummer plåten reflekterar för mkt.
Nu skulle man haft bet pasta o betat av fogarna,, bostade rören blev redigt snyggt

Vill ni se ngt porrigt????
mitt nya vikt anpassade chassi ramlade in idag fick tömma spargrisen :P
what does this do???
Ingen bling bling i alla fall :P
Nä en Whiteline krägningshämmare till sportquattron, var så nöjdd med et på ABT:en så ja kunde inte låtabli.
Mitt efterlängtade brev från sfro. pratade med bilprovningen o nu behöver ja ett buller prov

Började bygga en läpp måttade lite sen började ja göra en plugg.
pluggen är nästan klar o läppen har fått ett lagerglas fiber.
så här unjefär skall det se ut fast läppen saknas,
köpte bi xenon ljus till sport quattron för 2,25$. Nu en månad senare damp de ner i lådan.
passar på o länka lite bilder ja fick av Fotografen Anders Odeholm.

Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
Helt sjukt imponerande, allting.
Tänk om man hade 5% av drivet och kunnandet du har, då skulle ja vara klar och väääldigt nöjd med min egen bil!
Tänk om man hade 5% av drivet och kunnandet du har, då skulle ja vara klar och väääldigt nöjd med min egen bil!

Bilarna: http://www.garaget.org/quattro
Audi coupe quattro -87
Audi coupe quattro -87
En liten update.
lite bilder på främre delen av avgas systemet.

så har vi en bild på front spoilern lite kolfiber på den. har en hel del kvar o göra på den.

sen har ja fixat fram ett nytt absdon, en nyare modell som skall i, den skall snyggas till lite innan.
sen inhandlade ja en diff från en audi V8, i denna gömmer sig en hemlighet
Med lite plastik kiurgi skall ja tranplantera ihop den med min diff. här har ja precis tvättat diffen o tappat den på olja

passade ja på och renovera upp en hitachi olje pump. skulle haft en bläster så hadde det gått fort som tåget.
Fick slipa för hand istället

tvättade av spquattron o tog en sväng med den innan reg besiktningen.

var på bilprovningen o skulle göra reg besiktningen.
fick 4 anmärkningar:
de gillade inte att ja inte hadde stoppning på ett av rören till buren, missade det helt o hållet.
Sen att ja inte hadde skärm blinkers, ja ville inte våldta skärmana.
lamda värdet var högt pga spricka i grenröret alt läckage i ljud dämparen.
o sist att ja inte hadde ngt buller prov det är upp till bes mannen o avgöra om det behövs.
skall ta tag i detta asp har en månad på mig.

lite bilder på främre delen av avgas systemet.
så har vi en bild på front spoilern lite kolfiber på den. har en hel del kvar o göra på den.
sen har ja fixat fram ett nytt absdon, en nyare modell som skall i, den skall snyggas till lite innan.
sen inhandlade ja en diff från en audi V8, i denna gömmer sig en hemlighet
Med lite plastik kiurgi skall ja tranplantera ihop den med min diff. här har ja precis tvättat diffen o tappat den på olja
passade ja på och renovera upp en hitachi olje pump. skulle haft en bläster så hadde det gått fort som tåget.
Fick slipa för hand istället
tvättade av spquattron o tog en sväng med den innan reg besiktningen.
var på bilprovningen o skulle göra reg besiktningen.
fick 4 anmärkningar:
de gillade inte att ja inte hadde stoppning på ett av rören till buren, missade det helt o hållet.
Sen att ja inte hadde skärm blinkers, ja ville inte våldta skärmana.
lamda värdet var högt pga spricka i grenröret alt läckage i ljud dämparen.
o sist att ja inte hadde ngt buller prov det är upp till bes mannen o avgöra om det behövs.
skall ta tag i detta asp har en månad på mig.
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
- Emil90q20v
- GT-fanatiker
Lätt fixat....
Hejsan!
Blinkers är ju lätt fixat!
Jag har sett sådana klisterbläffor till Backspeglarna...
Annars kan man ju montera in något osnyggt i ett par, det går ju alltid att ta bort och bygga om efter och mellan besiktiningarna.
Men ett par beg gt speglar med monterade E-märkta blinkers i , då slipper du borra i skärmarna.
Mvh Emil
Annars kan man ju montera in något osnyggt i ett par, det går ju alltid att ta bort och bygga om efter och mellan besiktiningarna.
Men ett par beg gt speglar med monterade E-märkta blinkers i , då slipper du borra i skärmarna.
Mvh Emil
90 quattro -85
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
90 quattro 20v -89
gt 5E -84
Gt -87
80 5e -83
coupe quattro 20v -90
Coupe quattro 20v -91
Audi 90 20v -89
Audi 80 2.8 -92
Re: Lätt fixat....
funderade på o köpa cup speglar med inbyggd blinkers om de e emärkta.Emil90q20v skrev:Hejsan!
Mvh Emil
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
det lösersig det jobbigasste är ju att ja måste åka o fixa buller prov.Edis skrev:Nice, då är det inte långt kvar innan den är godkänd för vägarna! Grattis!![]()
När det gäller blinkersarna, kan du inte göra något diskret i backspeglarna? Det är ju surt att behöva borra i skärmarna eller kofångaren.
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
Hej,
Ja har haft så ini bomben o göra så ja har knappt hunnit med mig själv o ta en paus, men nu har ja lite nyheter o tid o berätta..
som ni alla vet så va det reg bes på g..
För en tid sen droppade mina bromsar in de ligger i en kartong hemma o väntar...

sen har ja byggt nytt bes system då ja var lite orolig för att ja skulle överskrida 84dB, det blev helt ok la nog lite för mkt tid på det.
sen passade ja på o fixa till handtaget på handbromsen.
blev ganska najs tycker ja.

Ja testa de o mappa till bilen lite för besiktningen, la max 5 minuter o fick ganska hyfsade värden, i alla fall bes bar. att tillägga var att motorn inte var genom varm vid mätningen.

man kan se att värdena blir bättre o bättre.

Fick ja dom sexiga speglarna med e-märkta blinkers (not)...

passade på o röja lite i lägenheten flyttade på mina ok o skivor, snart dags o montera dessa.

ett par bilder på den lackade abs donet. samt uppercuten.

tisdag den 23e på efterniddagen så bestämde ja mig o utföra buller provet.
Det började med att min iphone ramlade ur fickan när ja klev ur bilen o inte nog med det så trampade ja på den
displayen sprack lite.
packade quattron med min laptop tänkte att det kan va bra o ha med sig.
sen körde ja o tankade upp den me 40l e75 o rullade söder ut.
när ja var i höjd med traryd på E4an så dog bara bilen fn tänkte ja va e det nu.
Rullade in till kanten o försökte starta men start motorn bara tuggade.
som tur väl hadde ja laptopen med mig så ja kopplade upp mig mot styrdonet för att göra en diagnostick.
första tanken soim slog mig va att vevaxel givaren packat ihop, men så var inte fallet.
efter lite felsökande kollade ja säkringarna. det visade sig att 2 st 15A säkringar hadde poppat o det var givetvis till båda 044 pumparna från catch tanken.
Givet vis hadde ja inga extra säkringar med mig så ja fick nalla 2 säkringar som inte va till något vitalt som kupefläkt o elspeglarna.
Vred om tändningen o nu hadde ja soppa tryck men ena pumpen ylar
fick ryckka ett relä i taget för att lokalisera vilken pump som säckat ihop. Hittade vilken pump som ylar körde bilen på tomgång med bara en pump såg att grund trycket droppat från 3Bar till 2Bar det betydde ochså att motorn gick snålt så tur som ja har så hadde ja laptopen i bilen så kja fick lägga på soppa i hela mappen.
kom fram till Peder som är SFRO bes man som utför buller provet han förklarade för mig hur det är tänkt att vi skall utföra provet. Vi mätte mellan 2 punkter i 50km/h från 2 olika håll vi började med 2ans växel i 50km/h o gav full gas sen skall man utföra samma sak i 3ans växel om bilen låter högt.
Efter 2 mät tillfällen så vinkade Peder tilbaka mig o sa att det inte var nödvändigt o mäta mer resultatet blev 74,5Db(A).
efter det var det o köra hem, ja frös som fn på hem vägen då ja inte har något värmepaket i bilen

på hemm från laholm

3 down 1 to go
svarvade till 2 bultar till turbon

hafsade ihop en adapter platta till speglarna, :|

epa styling på hög nivå? eller?!?!?

tjuv titt på vad som kommer
har endel kvar o göra på den, men det är inte så hög prio på den just nu.

från och med den 23 mars kl 7:30 fult laglig o godkänd.

Men nu kommer ja inleda en ny fas.. ny To Do lista:
[ ] Upgradera bromsar fram.
[ ] Upgradera bromsar bak.
[ ] Chassie upgradering.
[ ] Upgradera kammar o chimsa in tryckarna.
[ ] Montera dit ny turbo och grenrör samt wg.
[ ] Montera det rostfria avgas systemet.
[ ] Upgradera kylsystem
[ ] Bygga in div mätfunktioner i instrumenthuset.
[ ] Kolla igenom motor mm
[ ] Nya spridare med förkoplingsmotstånd.
[ ] Bygga ny diff bak samt fram
mm
gamla kw vs nya i rostfritt

bättre beg ok som ja skall ha bak så ja kan meka in fetare skivor. dessa skall fräshas upp o renoveras rejält

monterat på bilen
på sista benet uptäckte ja att anlägnings ytan mot toplagringen var margiell så under morgonen har ja ägnat en tid o svarva brickor som skall ge mer anläggnings yta mot toplagringen o fjädertalriken. Om ja inte gjort detta så tror ja att toplagringen hade börjat gnara på fjäder talriken.
bilden visar toplagring med svarvad bricka

fjäder talrik

brickan på fjäder talrik

så ja fick riva o göra om
whiteline krängninshämmaren på platts.

En kompis tog med sig oken till sitt jobb o la dom i bläster vagnen så nu e de blästrade o klara. funderar på om man skall elförsinka dom eller epoxy lacka eller kanske pulver lacka dom.. va tycker ni?

Ja har haft så ini bomben o göra så ja har knappt hunnit med mig själv o ta en paus, men nu har ja lite nyheter o tid o berätta..
som ni alla vet så va det reg bes på g..
För en tid sen droppade mina bromsar in de ligger i en kartong hemma o väntar...
sen har ja byggt nytt bes system då ja var lite orolig för att ja skulle överskrida 84dB, det blev helt ok la nog lite för mkt tid på det.
sen passade ja på o fixa till handtaget på handbromsen.
blev ganska najs tycker ja.
Ja testa de o mappa till bilen lite för besiktningen, la max 5 minuter o fick ganska hyfsade värden, i alla fall bes bar. att tillägga var att motorn inte var genom varm vid mätningen.
man kan se att värdena blir bättre o bättre.

Fick ja dom sexiga speglarna med e-märkta blinkers (not)...
passade på o röja lite i lägenheten flyttade på mina ok o skivor, snart dags o montera dessa.
ett par bilder på den lackade abs donet. samt uppercuten.
tisdag den 23e på efterniddagen så bestämde ja mig o utföra buller provet.
Det började med att min iphone ramlade ur fickan när ja klev ur bilen o inte nog med det så trampade ja på den

displayen sprack lite.
packade quattron med min laptop tänkte att det kan va bra o ha med sig.
sen körde ja o tankade upp den me 40l e75 o rullade söder ut.
när ja var i höjd med traryd på E4an så dog bara bilen fn tänkte ja va e det nu.
Rullade in till kanten o försökte starta men start motorn bara tuggade.
som tur väl hadde ja laptopen med mig så ja kopplade upp mig mot styrdonet för att göra en diagnostick.
första tanken soim slog mig va att vevaxel givaren packat ihop, men så var inte fallet.
efter lite felsökande kollade ja säkringarna. det visade sig att 2 st 15A säkringar hadde poppat o det var givetvis till båda 044 pumparna från catch tanken.
Givet vis hadde ja inga extra säkringar med mig så ja fick nalla 2 säkringar som inte va till något vitalt som kupefläkt o elspeglarna.
Vred om tändningen o nu hadde ja soppa tryck men ena pumpen ylar

kom fram till Peder som är SFRO bes man som utför buller provet han förklarade för mig hur det är tänkt att vi skall utföra provet. Vi mätte mellan 2 punkter i 50km/h från 2 olika håll vi började med 2ans växel i 50km/h o gav full gas sen skall man utföra samma sak i 3ans växel om bilen låter högt.
Efter 2 mät tillfällen så vinkade Peder tilbaka mig o sa att det inte var nödvändigt o mäta mer resultatet blev 74,5Db(A).
efter det var det o köra hem, ja frös som fn på hem vägen då ja inte har något värmepaket i bilen

på hemm från laholm
3 down 1 to go
svarvade till 2 bultar till turbon
hafsade ihop en adapter platta till speglarna, :|
epa styling på hög nivå? eller?!?!?
tjuv titt på vad som kommer

från och med den 23 mars kl 7:30 fult laglig o godkänd.
Men nu kommer ja inleda en ny fas.. ny To Do lista:
[ ] Upgradera bromsar fram.
[ ] Upgradera bromsar bak.
[ ] Chassie upgradering.
[ ] Upgradera kammar o chimsa in tryckarna.
[ ] Montera dit ny turbo och grenrör samt wg.
[ ] Montera det rostfria avgas systemet.
[ ] Upgradera kylsystem
[ ] Bygga in div mätfunktioner i instrumenthuset.
[ ] Kolla igenom motor mm
[ ] Nya spridare med förkoplingsmotstånd.
[ ] Bygga ny diff bak samt fram
mm
gamla kw vs nya i rostfritt
bättre beg ok som ja skall ha bak så ja kan meka in fetare skivor. dessa skall fräshas upp o renoveras rejält
monterat på bilen
på sista benet uptäckte ja att anlägnings ytan mot toplagringen var margiell så under morgonen har ja ägnat en tid o svarva brickor som skall ge mer anläggnings yta mot toplagringen o fjädertalriken. Om ja inte gjort detta så tror ja att toplagringen hade börjat gnara på fjäder talriken.
bilden visar toplagring med svarvad bricka
fjäder talrik
brickan på fjäder talrik
så ja fick riva o göra om

whiteline krängninshämmaren på platts.
En kompis tog med sig oken till sitt jobb o la dom i bläster vagnen så nu e de blästrade o klara. funderar på om man skall elförsinka dom eller epoxy lacka eller kanske pulver lacka dom.. va tycker ni?
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
-
- GT-intresserad
fick ingen om bes på lyktorna.. men däremot en på pekning verkar va fel på lyktan så ja få fixa en ny. tackEdis skrev:Hur kunde du få ombesiktning på ljuset? Var inte lyktorna nya?
Bra jobbat annars och grattis till att få köra den på väg nu!![]()
Ser verkligen fram emot resultatet av den nya fasen![]()
Senast redigerad av 1 zlobo, redigerad totalt 0 gånger.
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
ny fas inledd....
fick upp bilen på svens lyft nui fredags;)
så nu har ja börjat riva
på svens lyft

börjat riva bilen..

hittade läckan som ja letat efter.. oljan kom från packbox o ventilkåpe pakning.
vattnet kom från en frost plugg

oken grundade o första lagret lagt, skall våtslipa o lägga på ngt lager till tills ja får en slätare yta..

Grenröret på platts för att måtta in lite.

Byggde ett nytt fäste i rostfritt för kamaxelgivaren.

Gamla paketet med turbo o grenrör.

nu måste ja bygga lite tryck rör o göra lite vatten och olje slangar till turbon

punktade sista bitan av tryckröret.
Nu måste ja hitta ett ställe för dumpen tycker det är tight som fn.
på Tisdag skall ja fixa olje o vatten tilförsel samt retur till turbon.
Sen får ja bygga lite kylar rör.
mycket annat som skall göras i veckan med.

fick upp bilen på svens lyft nui fredags;)
så nu har ja börjat riva
på svens lyft
börjat riva bilen..
hittade läckan som ja letat efter.. oljan kom från packbox o ventilkåpe pakning.
vattnet kom från en frost plugg
oken grundade o första lagret lagt, skall våtslipa o lägga på ngt lager till tills ja får en slätare yta..
Grenröret på platts för att måtta in lite.
Byggde ett nytt fäste i rostfritt för kamaxelgivaren.
Gamla paketet med turbo o grenrör.
nu måste ja bygga lite tryck rör o göra lite vatten och olje slangar till turbon
punktade sista bitan av tryckröret.
Nu måste ja hitta ett ställe för dumpen tycker det är tight som fn.
på Tisdag skall ja fixa olje o vatten tilförsel samt retur till turbon.
Sen får ja bygga lite kylar rör.
mycket annat som skall göras i veckan med.
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu