Ny här!
en fråga..
vet du om din uris gått i sthlm?
Det är en 10V och är orörd (förutom uppskruvat bränsle och turbotryck). Ska dock bli en 20V, har köpt en 20V motor (eller en hel bil, rättare sagt) som ska i och trimmas ordentligt
Om allt vill sig väl så påbörjas motorbytet om ca en månad.... längtar....

(Sibbson; tror inte det har bott i sthlm, vad jag vet iaf)
/Peter

Om allt vill sig väl så påbörjas motorbytet om ca en månad.... längtar....

(Sibbson; tror inte det har bott i sthlm, vad jag vet iaf)
/Peter
orginalmotorn är felfri och går hur bra som helst, men jag vill trimma ordentligt och då är 20V mer lämplig.
Vet inte hur jag gör med orginalmotorn, först tänkte jag behålla den, "ifall man vill återställa", Men jag inser att blir det en ny motor med lite pulver i så är sannolikheten att man skulle byta tillbaka minimal....
Så orginalmotorn kommer till 99% att säljas när den är ur.
Vet inte hur jag gör med orginalmotorn, först tänkte jag behålla den, "ifall man vill återställa", Men jag inser att blir det en ny motor med lite pulver i så är sannolikheten att man skulle byta tillbaka minimal....
Så orginalmotorn kommer till 99% att säljas när den är ur.
precis sånna fälgar vill ja ha azev typ a. hur breda är dina?
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
kostic.nu
-
- GT-intresserad
Ha ha! Du lovade mig motorn en gång så jag tänkte börja med den och köpa bilen bit för bit och sen skruva ihop den här 
Här är mera snack om din bil! http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=1605

-
- GT-intresserad
tur du inte köpte den motorn... Visade sig ju att det var en 100 turbo-motorbruzze skrev:Ha ha! Du lovade mig motorn en gång så jag tänkte börja med den och köpa bilen bit för bit och sen skruva ihop den här

Hmmm... forstod inte riktigt vad som diskuterades i den där tråden du länkade till

Det var Peters Uris jag menade. Inte din Halvordsson.halvordsson skrev:tur du inte köpte den motorn... Visade sig ju att det var en 100 turbo-motorbruzze skrev:Ha ha! Du lovade mig motorn en gång så jag tänkte börja med den och köpa bilen bit för bit och sen skruva ihop den här
Hmmm... forstod inte riktigt vad som diskuterades i den där tråden du länkade till![]()
![]()
För att dra det kort:
Jag höll på att köpa denna Uris en gång.
P.g.a. det så har jag kontakt med Peter sen jag hittade bilen på garaget.
I tråden ovan hittade Styggan sin gamla 20V A200-motor på bild.
Den motorn skulle i Peters Uris.
Jag ville köpa Peters 10v när han lyfte ur den.
/Bruzze
...stämmer Bruzze, jag har inte glömt ditt intresse för motorn! Jasså du ska köpa bilen del för del?
Skönt att veta att det inte är några problem att bli av med beg. delar då
Kuriosa:
Bruzze & jag var båda intresserade av bilen när den var till salu för några år sedan. Blev ingen affär för någon av oss då som ni förstår. Som jag retade mig på att jag missade bilen den gången... När jag såg bilen till salu igen för ett tag sedan så var det inget att tveka på!!
På tal om delar så var jag iväg och hämtade mina nya stötdämpare som jag beställt idag. Bilstein sprint både fram och bak. Sitter redan en H&R sportfjädersats på som inte är mer än något år gammal så det blir nog schysst med de nya dämparna också. Längtar tills jag får prova lite härliga kurvor
Tyvärr så blir det nog inte förrens till våren eftersom bilen förmodligen inte kommer ut på fler turer i år, hösten är ju här 

Kuriosa:
Bruzze & jag var båda intresserade av bilen när den var till salu för några år sedan. Blev ingen affär för någon av oss då som ni förstår. Som jag retade mig på att jag missade bilen den gången... När jag såg bilen till salu igen för ett tag sedan så var det inget att tveka på!!
På tal om delar så var jag iväg och hämtade mina nya stötdämpare som jag beställt idag. Bilstein sprint både fram och bak. Sitter redan en H&R sportfjädersats på som inte är mer än något år gammal så det blir nog schysst med de nya dämparna också. Längtar tills jag får prova lite härliga kurvor

kan förstå det.. Hadde inte ja gjort heller.. fast ja skall nog ha 17" x 10"eller 9,5"Peter urq skrev:Stämmer, Azev Type-A. Pulverlackerade vitazlobo skrev:precis sånna fälgar vill ja ha azev typ a. hur breda är dina?
Fälg 7.5 X 16
Däck 225/45/16
Dessa har jag inga planer på att byta ut
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
Tror du det blir snyggt med 17"? Smakan är givetvis olika men personligen tror jag att det ser för stort ut, som en monstertruck
På en nyare bil med större hjulhus så måste man upp i 17-18-19" för att det ska se något ut, men våra lite äldra vagnar är inte gjorda för så stora hjul!?
Men som sagt smaken är som som baken och det är väl tur det

På en nyare bil med större hjulhus så måste man upp i 17-18-19" för att det ska se något ut, men våra lite äldra vagnar är inte gjorda för så stora hjul!?
Men som sagt smaken är som som baken och det är väl tur det

satt 17" på den innan. sen e det billigare me 17" däck än 16"
kommer testa o se me mina 17" rh cup innan som e 9,5"
kommer testa o se me mina 17" rh cup innan som e 9,5"
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu