2 Frågor

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

2 Frågor

Inlägg av Dajjmen »

Hej, meckar dag idag ju och håller på att puttsa upp motorn. Kolla igenom tändstiften och såg att alla var vita, vad betyder detta? vad kan jag göra åt det? Tänkte köpa nya stift snart, vilka ska man köpa?

Bild:
Bild

Sen hade jag tänkt plocka isär insprutnings saken, men undrar om det bara är att skruva i bitar och rengöra och lacka och sånt sen sätta ihop igen eller är det sjukt avanserat och finns risk att det kan bli fel efter renovering?

Bild:
Bild

//Dajjmen
Användarvisningsbild
Edis
Inlägg: 4324
Blev medlem: tor okt 07, 2004 08:16
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Inlägg av Edis »

Tändstiften ser väl inte helt tokiga ut, vet du hur länge de har suttit i? Jag brukar köpa stift som har fyra elektroder, har för mig att det är Bosch jag har kört med och det har fungerat kalas. Köpte de på Audi iallafall...

Plocka INTE isär bränslefördelaren!! Har sett bilder på nätet på hur den ser ut inuti och jag har för mig att slutsatsen av personen som hade haft isär det var att man absolut inte skulle dela på den :lol:

Jag ska dock byta spridarrören i vinter på min och ska då snygga till fördelaren så mycket det går, men jag tänker INTE dela på den.
AudiArt
GT-fanatiker
Inlägg: 410
Blev medlem: tis okt 17, 2006 18:13
Ort: Solna

Inlägg av AudiArt »

Lyssan på edis.

DELA INTE PÅ BRÄNSLEFÖRDELAREN. Jag gjorde det och det blev lite bekymmer.. :lol:
zlobo
GT-fanatiker
Inlägg: 1335
Blev medlem: mån maj 21, 2007 13:25
Ort: V�xj�
Kontakt:

Inlägg av zlobo »

stiften e ok, som Edis sa köp 4 elektrods dom perfect tror dom heter super 4 lr ngt sådant
Senast redigerad av 1 zlobo, redigerad totalt 0 gånger.
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

Okeej, då ska man nog inte dela, men kan man skruta av slangarna utan problem?
Användarvisningsbild
warniee
GT-tok
Inlägg: 133
Blev medlem: lör sep 01, 2007 10:56
Ort: Venjan

Inlägg av warniee »

Japp skruva av dem du. inget kan gå fel om dom inte sitter fastrostade å du drar av bulten, men det märker du ju.. Bytte mina förra veckan..
Användarvisningsbild
Dajjmen
GT-fanatiker
Inlägg: 658
Blev medlem: sön mar 25, 2007 23:26
Ort: Helsingborg

Inlägg av Dajjmen »

warniee skrev:Japp skruva av dem du. inget kan gå fel om dom inte sitter fastrostade å du drar av bulten, men det märker du ju.. Bytte mina förra veckan..
Gött, då blir det renovering nästa helg, Vad e det för skruv man ser på bilen, spårskruv? Är det nån inställning eller bara en vanlig skruv?
Lizzan
GT-intresserad
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jan 17, 2007 13:10
Ort: Smedjebacken

Oops!

Inlägg av Lizzan »

Har haft stora problem länge med min motor. Jag tog upp det förut, att den inte går rent och "blöddrar" på tomgång samt rycker på låga varv.
Jag har haft isär insprutet, och satt ihop det igen. Bilen går lika som innan jag gjorde det, Som ett lass skit med andra ord. Har kollat det mesta på
bilen men hittar inte felet. Om det är någon som har en aning om vad det kan vara så "spitt it out"!
Skriv svar