S2 framvagn - passar?

Här diskuteras allt som har med motorer och växellådor att göra. Även bromsbekymmer och annat passar in här.
halvordsson
GT-intresserad

S2 framvagn - passar?

Inlägg av halvordsson »

Fram och bakvagn från Audi S2 Coupe skall ju passa på GT quattro. Passar de på FWD-modellen oxå eller krävs det enorma förändringar på GT:n för att få dit dem?? :?:
halvordsson
GT-intresserad

Inlägg av halvordsson »

Om vi säger så här då...

Är det ngn skillnad på GT quattro:ns bottenplatta jämfört med framhjulsdriva GT:n???
AudiArt
GT-fanatiker

Inlägg av AudiArt »

Det ska väll vara annan växel låds tunnel. Och utag för reaktionstag och större hämnare fast det ju bak. Men jag vet faktiskt inte
Användarvisningsbild
Megiltura
GT-fanatiker
Kontakt:

Inlägg av Megiltura »

jag kände inte till att s2 ans fram och bakvagn passade på Gt, är det bara att byta rakt av? för i så fall så måste ju framvagnen från senare coupér med enbart framhjulsdrift passa rakt på på GT. Vad jag vet så är det bara bakom växellådan de ändrat för att få platts med quattro grejjer.
www.Garage11.se bilder och mycket mer.
halvordsson
GT-intresserad

Inlägg av halvordsson »

Av vad jag fått förklarat för mog så ska S2:ans fram+bakvagn passa på GT quattro men är inte helt 110% säker på att det är så iom att jag inte gjort detta själv.

Och att bredda tuneln för växel-lådan är ju rena barnleken
fiskman

Inlägg av fiskman »

vad jag har läst så ska Quattro ha 2525 mm det e samma som ur 80 quattro. men på internet så står det bara áudi coupe 88-framåt har
252 cm. läsa någon stans att man kan ta s2an fram och bakvafn till quattron. men har s2 och vanlig audi 80 samma upphängning.
och har vanlig 80 och s2 cuope samma botten platta.
halvordsson
GT-intresserad

Inlägg av halvordsson »

fiskman skrev:vad jag har läst så ska Quattro ha 2525 mm det e samma som ur 80 quattro. men på internet så står det bara áudi coupe 88-framåt har
252 cm. läsa någon stans att man kan ta s2an fram och bakvafn till quattron. men har s2 och vanlig audi 80 samma upphängning.
och har vanlig 80 och s2 cuope samma botten platta.
hehe, det där blev väldigt rörigt att läsa nu mitt i natten
Skriv svar