Ska eventuellt bygga om min GT-84 med "modernare" front och bakdel m.m. Känns lite fel (och dyrt) att köpa en GT till bara för att plocka delar från den.
Nu finns det ju ett antal billiga Audi 80 och 90 i tidiga åttitalsmodellerna att få tag på, och nu undrar jag hur mycket av dessa delar som passar på min GT-84?
Har tittat lite på en Audi 90 från 1985.
Passar fronten, framdörrarna, bakdelen och stolar m.m. på min GT?
Hur mycket av motordelarna kan man använda?
Vilken donatorbil passar till GT:n?
Motormässigt är det väl slangar och sådant.
Kanske generator, startmotor m.m. om det nu passar.
Annars är ju karossdelarna det jag behöver mest.
Speciellt vänster framskärm och förardörren som är svåra att rädda på min GT.
Fram och bakkjolen vill jag ha för att de ser läckrare ut.
Men inget av detta är jag i akut behov av egentligen.
Annars är önskelistan lång vad gäller delar till GT:n.
Kanske generator, startmotor m.m. om det nu passar.
Annars är ju karossdelarna det jag behöver mest.
Speciellt vänster framskärm och förardörren som är svåra att rädda på min GT.
Fram och bakkjolen vill jag ha för att de ser läckrare ut.
Men inget av detta är jag i akut behov av egentligen.
Annars är önskelistan lång vad gäller delar till GT:n.

- rallytobbe
- GT-fanatiker
- Kontakt:
Roligt att det finns några med lite nya ideer,det jag inte förstår är vad du menar med "modernare" front och bakdel
ska du byta till en helt annan eller bara en nyare front och bakdel?
Själv har jag tagit allt från en Audi 90 -90a utom karossen

Själv har jag tagit allt från en Audi 90 -90a utom karossen
Kent /Rallytobbe http://kent.lundin.dinstudio.se
Det jag menade med modernare front (och bakdelen) är ju den fronten som används fr.o.m. årsmodell 85. Jag gillar de lite mer rundare formerna på GT:n. Skulle gärna välja ett eftermarknadskit om det nu fanns något snyggt på marknaden.
Det som har gjort att jag inte har tagit itu med saken tidigare är att det fortfarande känns lite fel att bygga om min GT-84 på det sättet. Ungefär som att sätta en A4-motor i en Urquattro.
Som jag ser det så har jag några alternativ som jag funderar på.
1) Jag bygger om min GT-84 så jag får den riktigt fin men ändå inte riktigt helt original.
2) Jag köper en fräsch GT-87 eller 88 och låter min GT-84 fungera som vinterbil.
3) Jag säljer min GT-84, köper en riktigt fräsh GT-87 eller 88 och har den som sommarbil och försöker få tag på en Audi Coupe Quattro med 20v motorn att ha som vinterbil.
4) Eller så söker jag hjälp hos en psykolog för mitt Audiberoende, säljer GT:n och köper en Volvo istället.
Det som har gjort att jag inte har tagit itu med saken tidigare är att det fortfarande känns lite fel att bygga om min GT-84 på det sättet. Ungefär som att sätta en A4-motor i en Urquattro.
Som jag ser det så har jag några alternativ som jag funderar på.
1) Jag bygger om min GT-84 så jag får den riktigt fin men ändå inte riktigt helt original.
2) Jag köper en fräsch GT-87 eller 88 och låter min GT-84 fungera som vinterbil.
3) Jag säljer min GT-84, köper en riktigt fräsh GT-87 eller 88 och har den som sommarbil och försöker få tag på en Audi Coupe Quattro med 20v motorn att ha som vinterbil.
4) Eller så söker jag hjälp hos en psykolog för mitt Audiberoende, säljer GT:n och köper en Volvo istället.