Ja men då förstår jag, ta dig en rejäl general pris så ska du se på doningar! hehe nädå.. är väl inte så många fördelar med att snusa kanske.. men ja tycker lätt de är värt det..Gizmo skrev:Usch.. har bara snusat kärringa snus. Catch..dagg skrev: ja men röka de är ju farligt, snus de är fina grejjer de..du lär dig tids nog*asg*
Iaf, ja har dåliga nyheter.. kanske inte blir någon bakning i helgen, de visar sig att skattehöjningen har gett våran leverantör många ordrar(bra för han iofs) så han har inte skickat vårat snus än.. han skulle försöka hinna skicka det på torsdag.. med tur så kanske vi får det på fredag.. så håll tummarna ffs!=)
Ja hoppas att det kommer snart så du kan börja baka.
Snusugn!
okejj nu kommer de ni väntat på!!
trevligt litet paket

ingredienserna, ser lite skumt ut jag vet

här är själva råtobaken. 2x250g

tobaken ska blandas med koksalt(40g) upplöst i 4dl vatten per 250g. när vi kokat upp vattnet hällde vi i saltet å såg till att det lösts upp.. sen skulle vattnet svalna till 50C, sen var de dags att blanda! =)

Å här står det å svettas i ugnen! måste säga att jag lyckats med ugnen, med en 25w lampa så håller den ca 65-67 grader, å de skulle vara mellan 50-70grader

på tisdag är det dags att ta ut satserna och tillsätta de resterande ingredienserna.. glycerinet å de andra va de nu hette

trevligt litet paket

ingredienserna, ser lite skumt ut jag vet

här är själva råtobaken. 2x250g

tobaken ska blandas med koksalt(40g) upplöst i 4dl vatten per 250g. när vi kokat upp vattnet hällde vi i saltet å såg till att det lösts upp.. sen skulle vattnet svalna till 50C, sen var de dags att blanda! =)

Å här står det å svettas i ugnen! måste säga att jag lyckats med ugnen, med en 25w lampa så håller den ca 65-67 grader, å de skulle vara mellan 50-70grader

på tisdag är det dags att ta ut satserna och tillsätta de resterande ingredienserna.. glycerinet å de andra va de nu hette

hehe.. men ni glömde säga som vanligt har vi förberätt detta etc..
Slobodan Kostic,
Gl�m ej o r�sta p� denna l�nk.
1986 Audi Quattro Sport: 9.996 @ 142.738 MPH
kostic.nu
kostic.nu
som i alla mat lagningsprogram som wärner i wärner.dagg skrev:Edis: haha jaa visst är dettackar!
Zlobo: hur menar du nu? =)
Slobodan Kostic,
kostic.nu
kostic.nu
idag tog tjejen med sig lite godsaker!! =D
färgen ändrade sig helt när de resterande ingredienser kom i! ser dock ut som något helt annat på bilderna! haha

(mina fula foppa tofflor vart ju med såklart)

nån som ser skillnad? lite skillnad ser man ju såklart.. den högra är "riktigt" snus.. köpt i butik alltså.

men nu till de viktigaste, de smakade helt okej! kommer ju inte att köpa snus i butik nå mer kan jag ju säga!
dock så är det lite för blött nu, ska torka lite med hårtorken 
fan va nöjd man är
färgen ändrade sig helt när de resterande ingredienser kom i! ser dock ut som något helt annat på bilderna! haha

(mina fula foppa tofflor vart ju med såklart)

nån som ser skillnad? lite skillnad ser man ju såklart.. den högra är "riktigt" snus.. köpt i butik alltså.

men nu till de viktigaste, de smakade helt okej! kommer ju inte att köpa snus i butik nå mer kan jag ju säga!

fan va nöjd man är

en sats kostar 300kr inkl. frakt och det ger 1,4kg färdigt snus!
så de blir ju nästan 30 dosor, alltså 10kr/dosan!
senast jag köpte snus betala jag 45kr(!) för en dosa general lös (50g). så jag tjänar nästan 35kr säg 30kr då.. ganska rejält med andra ord!
jag snusar ca 3dosor/vecka...
10(*3)*52= 1560kr
å om ja skulle köpa i butik:
45(*3)*52= 7020kr!!
7020-1560= 5460kr så mkt tjänar jag på att göra eget!

så de blir ju nästan 30 dosor, alltså 10kr/dosan!
senast jag köpte snus betala jag 45kr(!) för en dosa general lös (50g). så jag tjänar nästan 35kr säg 30kr då.. ganska rejält med andra ord!
jag snusar ca 3dosor/vecka...
10(*3)*52= 1560kr
å om ja skulle köpa i butik:
45(*3)*52= 7020kr!!
7020-1560= 5460kr så mkt tjänar jag på att göra eget!